Hoe begon je bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Prettykitty, 20 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Dank je wel!
    Ja dat is absoluut waar, maar toch vind ik het leuk en ook bijzonder om te lezen dat het zo kan verschillen. :D

    Ik weet gelukkig al dat ik in het ziekenhuis wil bevallen, alles staat al klaar. (Zelfs mijn moeder heeft een soort van vluchttas gemaakt. Super handig!)
    Pijnstilling ga ik helemaal blanco in, maar mijn TENS heb ik wel in mijn tas.

    Een bad lijkt me fijn, maar ik ga dan denk liever een tijd onder de douche zitten.
    Maar ik ben dan ook weer zo dat ik snel niet lekker wordt onder de douche.. Maar dan moet ik hem gewoon niet te warm zetten! :p

    Ik heb echt verder geen idee. Ik zal natuurlijk bij alles kiezen wat het beste voor de baby (en mij) is. Maar juist omdat het mijn eerste bevalling is en ik geen idee heb wat er allemaal op me af zal komen ben ik erg nieuwsgierig naar al jullie verhalen. :roflmao:
     
  2. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik ben bij allebei mijn bevallingen onder de douche gestapt. De warmte hielp om de pijn beter te verdragen en mijn weeën kwamen er goed door op gang. In het ziekenhuis kon ik ook gewoon zitten onder de douche. Maar goed, ik ben natuurlijk 2 keer in een recordtijd bevallen :D

    Ik begrijp je hoor. Ik heb bij mijn eerste ook al mijn vriendinnetjes uitgehoord. Het is zo lastig om je er een voorstelling van te maken.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Rommelde al een week, toen gestript met 40 weken en bleek ik 1-2 cm te hebben. Na een uur begonnen de voorweeën, en 6 uur later de echte weeën.
    Ik dacht, nou dat gaat allemaal vrij snel. Toen duurde het nog 23 uur voordat ze er was :p
     
    Prettykitty en Irisje24 vinden dit leuk.
  4. Irisje24

    Irisje24 Bekend lid

    18 apr 2017
    763
    298
    63
    Oeh ik lees even mee :D ben ook erg nieuwschierig, zie wel dat het heel veel verschilt met iedereen. Bij mij rommelt het nu ook al een week, heel veel krampen en steken in mijn vagina, veel slijmverlies en lage rugpijn dus hoop dat het binnenkort gaat gebeuren.. moet er niet aan denken om nog 1 hele maand te wachten :O spannend spannend! Ben nu al zenuwachtig haha ik ben echt zo'n control freak en het idee dat ik er geen grip op heb en het zomaar ineens kan gebeuren is echt eng voor mij hahaha. Wat ik mij af vraag he, bij sommige zijn de vliezen gebroken zonder dat ze het door hadden maar wat als je dan daarna geen weeën krijgt? Is dat gevaarlijk voor de baby?
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    1x ingeleid schoot niet echt op duurde van 11uur tot 19.20 op 3cm daarna ging het wel snel braken spontaan mijn vliezen.
    en 1 keer begonnen met spontaan gebroken vliezen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  6. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    De eerste begon met weeën 's nachts, geen voorweeen ed gehad, ook niet gestript. Bij de tweede ben ik de dag voor de bevalling gestript, maar de vk zei dat alles nog dicht zat en dat ik voorlopig geen baby hoefde te verwachten. Toch de volgende dag lichte krampen die al snel echte weeën zijn geworden. In drie uur tijd is mijn zoon toen geboren, ging supersnel. Ik had toen wel wat voorweeën enzo, maar niet heel veel.
    Ik ben benieuwd hoe de volgende bevalling zal gaan!
     
    Helicryse en Prettykitty vinden dit leuk.
  7. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Beide keren ook geen slijmprop verloren trouwens, in ieder geval niet overduidelijk ;)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    1e: ingeleid met 40+6 ivm zwangerschapsvergiftiging
    2e: spontaan met weeen (eerst ontlasting, toen kwamen weeen direct op gang meteen elke minuut), 39+1
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  9. Humtum

    Humtum Fanatiek lid

    9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier begon de bevalling voor mijn gevoel uit t niets. Was ook pas 37 weken. Was tot 16u op borrel, stapte in auto en had idee dat ik wat urine verloor. Weet dat ik nog dacht "nou jammer dat urineverlies me niet gespaard blijft in laatste weken". Bij uit de auto stappen, had nog feestje, opnieuw vochtverlies. Na 20 min op dat feestje voelde ik ook wat buikpijn en dacht ik ineens "volgens mij is dit geen urine". Naar huis gegaan, daar begonnen half uur later de weeën en 5uur later was onze zoon er.

    Nooit geen voorweeën, harde buiken o.i.d. gehad. Ook dus geen plons vruchtwater verloren zoals je wel eend hoort/,films ziet. Had sowieso geen enkel voorteken, ook niet terugkijkend.
    Dus ja.... volgens mij is er geen peil op t trekken.

    Nu zwanger van nr2, en al diverse keren harde buiken en voorweeën gehad maar dat zegt dus ook niets.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  10. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Met 34.3 om 00.10 uur snachts braken mijn vliezen met een plons. Meteen naar het ziekenhuis natuurlijk. Daar begonnen rond 11 uur de weeën die vrij snel een weeën storm werden. Om 13.50 uur volledige ontsluiting en toen als een malle naar de OK gebracht voor een spoedkeizersnede ivm stuitligging.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  11. Smee

    Smee Lid

    23 apr 2012
    73
    5
    8
    Als de vliezen gebroken zijn is de barrière tussen de baby en de buitenwereld weg. Als er dan geen weeën komen waardoor de bevalling ook daadwerkelijk op gang komt kan het te lang duren waardoor er infectiegevaar is voor de baby.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  12. goedehoop

    goedehoop Lid

    10 aug 2014
    36
    1
    8
    Vrouw
    Met de eerste braken me vliezen met 35 weken spontaan. Naar ziekenhuis en aan de weeën opwekkers. 2de kind zou ik ingeleid worden door middel van een ballon maar ze keek eerst en jad 2cm ontsluiting en brak mijn vliezen en aan de weeenopwekkers. Bij beide had ik zwangerschapsuiker. Nu 3de verloopt normaal geen zwangerschapsuiker. Ben nu 39+5 en heb al paar dagen krampen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  13. Jettaatje

    Jettaatje Actief lid

    1 jul 2016
    252
    98
    28
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste bij 40+3 s avonds 21u gebroken vliezen. Inderdaad geen enorme sloot en ook ik twijfelde eerst of het geen urineverlies was. 2u later regelmatige maar nog helemaal niet zo pijnlijke harde buiken die in de loop van de nacht wat pijnlijker werden. Pas een hele nacht en dag steeds heftigere weeen verder om 1.30u de volgende nacht was ie er pas. Nu ben ik 40+2 van de 2e, heb al een week steeds meer last van harde buiken en gisteravond denk ik de slijmprop langs zien komen. Geen idee hoe het deze keer zal gaan maar hoop zo dat het morgen of overmorgen spontaan begint!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik werd om 03u 's nachts wakker met 'wel erg oncomfortabele, pijnlijke en vaak voorkomende harde buiken'. Weeën dus. Om 06u kwam de vk en toen had ik al 4cm ontsluiting. Hij is in de middag om 16.00 geboren.

    Vliezen werden bij mij in het ZH doorgeprikt na het zetten van de ruggenprik (om 10.45) en inbrengen van de blaascatheter.
     
  15. koekenpan

    koekenpan Bekend lid

    13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    1e al weken voorweeen, opname ivm PE en toen plotseling met 35+2 braken Mn vliezen. Gelijk beginnen de weeen. 23 uur lang weeen, 2 uur geperst en toen werd zoontje geboren.

    2e al weken voorweeen en met 39+3 breken weer spontaan Mn vliezen. 2 uur later beginnen de weeen gelijk om de 2/3 minuten. 4 uur later volledige ontsluiting, half uurtje persen en daar was ons dochtertje!
     
  16. MilouR

    MilouR Bekend lid

    17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Hoe begon mijn bevalling...

    Ik was 39.4 weken zwanger en werd 's nachts wakker met een natte onderbroek. Een week ervoor had ik eenmalig incontinentie, dus stond er met mijn slaaphoofd niet bij stil. Gewoon een schone onderbroek aangetrokken en verder gaan slapen :).

    Rond 6:30 uur werd ik weer wakker, maar wéér met een natte onderbroek. Ook toen had ik nog geen rare gedachten, behalve dat het best eens deze dag of de volgende dag zover kon zijn. Inlegkruisje ingedaan, niet veel later moest dat maandverband worden. Het bleef maar gaan :roflmao:... Beetje nat/slijmerig en genoeg. Zo kan het dus gaan.

    Om 7:30 uur, een uur later, kreeg ik weeën. Pats, boem. Meteen om de 5 minuten :eek:. Mijn man ging om 8 uur nog naar de supermarkt en om dat tijdstip waren de weeën er al om de 3 minuten :eek:.

    Ik zelf de verloskundige gebeld, om 8:30 uur al 5 cm ontsluiting en om 11 uur was Hugo er al. Zooo bizar!
     
  17. Marria

    Marria Actief lid

    6 jan 2015
    182
    42
    28
    Wauw zo'n snelle bevalling wil iedereen wel!
     
  18. MilouR

    MilouR Bekend lid

    17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Maar dan vertel ik er niet bij dat ik meteen een weeënstorm had, de hartslag van de kleine daalde en er contact was met een kinderarts (omdat het voor de baby ook te snel ging) en ik te veel bloed verloor. De eerste twee weken na de geboorte was ik gevloerd. Oja en eigenlijk te weinig kunnen bedenken dat ik die dag moeder werd, ondanks de 40 weken was hij er toch plots!

    De bevalling had van mij dus ook iets langer mogen duren ;)
     
  19. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij de eerste 3 begon het met gebroken vliezen, de vierde begon met weeen.
    Bij allemaal begon het spontaan zonder enig voorteken :)
     
  20. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Nr 1: geen voorweeën, harde buiken, niks. Complete 'stilte' ;). Gestript met 41+2 wkn. Daarna harde buiken, verlies van bloederig slijm. Gevolgd door darmkrampen, diarree en spugen. Ik zat nog op knieën naast WC na (laatste) keer spugen toen ik opeens een heftige krampende pijn in buik voelde: mijn eerste wee :rolleyes:. De volgende kwam meteen 5 minuten later en binnen een half uurtje zat ik te puffen op pittige weeën om de 2 minuten...

    Nr 2: geen voorweeën of iets, weer 'stilte'. Meerdere keren onderzocht maar niet te strippen (potdicht, baby hoog). Op ochtend (41+5 wkn) wakker geworden van een wee. Gedurende de dag af en toe (heel onregelmatig) een wee, na mijn middagslaapje kwam er opeens regelmaat, om de 5 minuten.

    Nr 3: geen voorweeën of iets, 'stilte'. Dag ervoor onderzocht, niet te strippen, potdicht. In avond opeens straaltje warm vocht langs mijn benen terwijl ik naast bed van mijn zoon stond: gebroken vliezen. I.v.m. niet ingedaald zijn, plat op bed moeten gaan liggen (mocht zelfs niet eens naar WC) en wachten :rolleyes:. Binnen een uur wat trekkerig menstruatiegevoel in buik en rug, een uur daarna begonnen lichte weeën, regelmatig om 3-6 minuten.

    3x bevallen, 3x anders :thumup:
     

Deel Deze Pagina