Hoe begon jou bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nony, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoe begon jou bevalling?

1. prop verliezen

2. water gebroken

3. weeen

4. iets anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Daantjeh

Daantjeh Lid

30 sep 2008
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vanaf etenstijd ongeveer harde buiken heel onregelmatig (had dus ook geen idee dat het zou beginnen) en 's-nachts om 3 uur braken m'n vliezen, daarna kwamen gelijk de ontsluitingsweeen op gang en 6 uurtjes later was ons meisje er.

2. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    ben wel even benieuwd, voel je het aankomen dat je vliezen gaan breken?

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Bij mij braken de vliezen, niet in 1x maar iedere keer kleine beetjes.

Maar er kwamen geen weeen, dus ingeleid. (ik kwam in het ziekenhuis en had al 5 a 6 cm ontsluiting zonder één wee te hebben gehad) 4 uur later is onze dochter geboren. Daar waren wel wat weeen voor nodig hoor! ;)

4. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Chris81: nee, ik voelde het niet aankomen. Ik dacht dat ik moest plassen dus ik ben naar het toilet gegaan en daar braken mijn vliezen in een keer (lees: hele sloot vruchtwater!)

5. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Eerst verloor ik de slijmprop en een half uur later begonnen de weeen. Mijn vliezen braken een uurtje of 15 later.

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tjeetje dat bij de meeste mensen het begint door het breken van het water....
    bij de meeste mensen die ik ken, hebben ze namelijk de vliezen moeten breken...
    bij mijn moeder ook (4x) en bij mij ook....

Sta er toch een beetje van te kijken...

Ben benieuwd hoe het nu begint... maar dat duurt gelukkig nog even...

7. Soraya18

Soraya18 Niet meer actief

Vliezen waren 's nachts gebroken, maar er kwamen helaas alleen maar hele onregelmatige weeen.
    3 dagen later ben ik ingeleid geworden.

8. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    bij de eerste eerst wat slijm met bloed, daarna weeen. Vliezen hebben ze in het ziekenhuis gebroken.
    Bij de tweede eerst weeen en daarna slijm met bloed. Vliezen pas gebroken toen ik al persweeen had. Vk was er pas met 9 cm ontsluiting. Ging namelijk erg snel.
    Derde is nog even afwachten.

9. Daantjeh

Daantjeh Lid

30 sep 2008
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voelde het niet aankomen, had alleen zoiets van: wat wordt het warm tussen m'n benen :).

10. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Beetje bij beetje kwam er vruchtwater ,slijmprop en toen weeenstorm .

11. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Hier ook! Ik had ook nooit voorweeën ofzo gehad, dus ik dacht toen ik echt weeën had dat dat de voorweeën waren. Bleek gelukkig niet zo te zijn. 4,5 uur later was onze kleine man al geboren! :)

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Mijn bevalling is NU begonnen!
    En het zijn weeën. Ze komen nu rond de 7 min en houden 1 min aan. Ben benieuwd hoe snel het gaat en of ze mijn vliezen weer bij 10 cm moeten prikken.

13. wat spannend zeg meis! Zet m op! ik zal aan je denken! :D

14. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik had 2 nachten om de 5 minuten ongeveer lichte weeën waarbij ik de meeste tijd zelfs in bed kon blijven liggen en ook sommige stukken doorheen heb geslapen.

15. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het begon bij mij met weeen. Mijn vliezen zijn door de VK gebroken en daarna kwam ook gelijk mijn slijmprop mee.

16. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    @Jody79

Succes meid!

17. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Met een zeurende pijn in mijn onderrug bil en bovenbenen die regelmatig om de 5 minuten kwamen en op een gegeven moment steeds krachtiger werden en om de 1 a 2 minuten kwamen
    Tijdens de weeen verlor ik mijn slijmprop en in het ziekenhuis met volledige ontsluiting zijn mijn vliezen door de verloskundige gebroken.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Slijmprop ben ik anderhalve week voor de bevalling al kwijt geraakt... Het begon echt met het breken van de vliezen maar het duurde nog een uur of 3 voordat ik een beetje weeën kreeg. Heb eigenlijk nauwelijks weeën gehad (ook geen persweeën) maar wel twee uur geperst om de man eruit te krijgen!

19. trixie

trixie Lid

7 jul 2006
    25
    0
    0
    Heinenoord
    op vrijdag een deel en op zaterdag een deel. de nacht van zondg op maandag begonnen de weeen, sochtens een mooi kindje.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    het begon eerst met de weeen en daarna kwamen er 3 verdeelde propjes uiten volgende dag werd mijn vruchwater handmatig gebroken en na een paar uurjtes is mijn zoontje geboren

Deel Deze Pagina