Hoe begon jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roosenzo, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Met 38 weken precies werd ik snachts wakker en toen braken mijn vliezen, 5 uurtjes later had ik haar in mijn handen.
    Geen enkel voorteken kunnen waarnemen :).

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    op zaterdag nadat we alle laatste klusjes hadden afgerond zouden we ons laatste weekend samen vieren met een gezellig gourmet met z'n 2en.. (zondag zou paaszondag zijn en woensdag zou ik worden ingeleid)
    Als we net klaar zijn en ik ga plassen breken de vliezen...
    Vanaf toen ging het snel.. na 30 min een weeenstorm en 3 uur later volledige ontsluiting.. toen nog 10 uur moeten wachten op persweeen.. uiteindelijk zonder weeekn 2 uur geperst en toen dat niet hielp is ons mannetje met de tang gehaald..

het kan dus best snel gaan als het even meezit! :D

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    De eerste keer ben ik ingeleid ivm beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ik was toen 41+1 zwanger. Ik zat werkelijk nog potdicht en had nog geen enkele voortekenen gehad. Uiteindelijk met 41+4 geboren.

Bij de tweede had ik af en toe wat lichte voorweeën, maar eigenlijk mocht het geen naam hebben. En zo opeens braken mijn vliezen :D Kort daarna kreeg ik weeën Dat gevoel vergeet ik noooooit meer! Ik was helemaal trots op mezelf dat de bevalling uit zichzelf was begonnen :D:p

4. vive2

vive2 Fanatiek lid

Bij de eerste: 40.0, verliezen van slijmprop, 2 uur weeën, kwartier persweeën, aankomst verloskundige ze breekt vliezen, gelijk persen 3 weeën later geboorte.

Bij de tweede: 40.2 weeën in de ochtend om 05.00, dag door weeën, en nog meer weeën, 18.00 vk constateert 3 cm ontsluiting, 22.00 nog steeds 3 cm dus ze breekt vliezen, weeënstorm, 22.45 volledige ontsluiting, 22.55 geboorte.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.070
    2.209
    113
    Brabant
    bij 41w2d braken mijn vliezen (hoge vliesscheur) 41w3d begonnen wat sporadische weeën 's avonds. 41w4d is ze geboren.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Met 41+6 dagen,29 juni, ben ik om 17.00 gestript,had toen net een kleine 3 cm ontsluiting....rond 20.00 had ik wat kramp,maar dacht dat dit van het strippen kwam,ik moest wel plots de hele woonkamer poetsen:D....
    Zou die ochtend met precies 42 weken worden ingeleidt,maar om 2.15 (30 juni) werdt ik wakker met buikpijn,ging naar de wc om te plassen,maar na de plas verloor ik nog wat vocht......een klein beetje vruchtwater,dit was schoon..
    Even op de bank tv gekeken,weer naar de wc,2x flinke diarree gehad en toen even in de douche gegaa.
    Om 2.45 weer op de bank,en de krampen die toch wel erg heftig waren gaan timen....om de 2 a 3 minuten een dikke 50 seconden tot een minuut pijn....verloskundige gebeld en die kwam meteen.
    Om 11.40 is onze zoon geboren,zonder inleiden,wel in het ziekenhuis!!

oh ja,26 juni ben ik de slijmprop verloren..

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Met 39+6 verloor ik de slijmprop terwijl ik net de hond wou uitlaten rond 09.00 uur. Snel man uit bed getrommeld dat hij even moest, want ik moest me dringend verschonen.;)
    De rest van de dag wat gerommel en steeds wat hevigere weeen.

Rond 16.00 uur 3 cm onstsluiting.
    In de avond zijn mijn vliezen gebroken en toen ging het snel, en was het best heftig. Rond 01.00 uur volledige ontsluiting en na een uur persen was onze dochter er.
    Op de uitgerekende datum!:D

Hopen dat het dit keer iets sneller gaat.:)

Deel Deze Pagina