Met gebroken vliezen en wat krampen. Uren later had ik pas goede weeën en 25 uur na het breken van de vliezen is hij geboren.
Met weeën (niet direct serieus). 13 uur later was mijn dochter er. De vliezen heeft de gyn op het allerlaatste moment (geboren worden van het hoofdje) gebroken.
Slijmprop verloor ik al veel eerder.... een week of ander half van te voren. t begon met mij vooral met oefenweeen.. althans zo ervaarde ik ze.
Met serieuze weeën. Nooit harde buiken of voorweeen gehad. Het was gelijk voor het echt en na 4 uurtjes al flink heftig en zelfs pijnlijk. Helaas ruim 28 uur weeën gehad voordat ik beviel. Mijn vliezen zijn na 24 uur gebroken door de v. Daarna ging het dus snel.
Meteen een heftige weeënstorm (daaraan voorafgaand klein half uurtje beetje menstruatiepijn, echt niks noemenswaardigs), ik ben in 44 minuten bevallen.
Ik werd midden in de nacht wakker met pijn in mijn rug en ik was ook helemaal rillerig. Na ongeveer anderhalf uur was ik er wel achter dat dit (rug)weeën bleken te zijn en dat de bevalling was begonnen!
Alle drie verschillend: 1e begon met de slijmprop, vrijwel gelijk daarna lichte weeën, die al snel opbouwden. 2e begon gelijk met heftige weeën die binnen een kwartier om de 5 minuten kwamen. 3e begon met hele lichte onregelmatige voorweeën af en toe, in de loop van de middag zette dat door tot echte weeën. Mijn vliezen zijn alle drie de keren doorgeprikt door de verloskundige.
1e keer werd ik ingeleid 2de keer zat ik op de bank met een huisvol visite en braken me vliezen ineens uit t niets. Binnen twee uur heftige weeen na t ziekenhuis en had al 6 cm ontsluiting. Toen ruggeprik en toen duurde t heel lang tor me persweeen.
Ik ging naar de vk toe en vertelde dat ik al twee weken krampjes had en toen ging ze voelen en bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Dus gestript en die nacht direct begonnen met serieuze weeën om de 2 a 3 minuten...
vliezen braken en pas na een uurtje of 5 begonnen de eerste weeën die ik met harde buiken en beetje gerommel verwarde maar duidelijk al weeën waren volgens de ctg
Met harde buiken, die gingen over in lichte weeën en na 9cm vliezen doorgeprikt en toen heftige weeën.
Bij iedere bevalling begon het bij mij met gelijk serieuze weeën. Bij de eerste bevalling braken kort daarna mij vliezen en heeft de bevalling 8,5 uur geduurd. Bevalling 2 en 3 begonnen ook met serieuze weeën en heeft de vk de vliezen gebroken, deze bevallingen duurde 2,5 uur. Nu met een 4e kindje op komst ben ik een beetje huiverig voor de bevalling. Omdat ik zo overvallen ben door die heftige weeën heb ik een beetje angst gekweekt. Vaak hoor je dat de weeën rustig beginnen en dan steeds heftiger worden. Ik heb het idee dat je dan meer meegroeit met je weeën. We zien wel hoe deze bevalling over een paar maanden gaat zijn.
Beide bevallingen begonnen met het spontaan breken van de vliezen. De 1e werd 10,5 uur erna geboren (8 uur weeën gehad, bijna 1,5 uur geperst). De 2 werd binnen 3,5 uur erna geboren (ca. 2,5 uur weeën gehad en 7 minuten geperst).