Hoe begon jouw bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by kimmiej89, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Hoe begon jouw bevalling?

1. Al geruime tijd voorweeen

2. Meteen serieuze weeen

3. Verliezen van de slijmprop

4. Vliezen braken spontaan

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Waar in jullie buik voelden jullie (voor)weeen? Onderbuik, hele buik? etc.

2. Daphne1990

Daphne1990 Actief lid

Apr 25, 2012
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij begonnen beide bevallingen met weeen
    Bij de eerste brak de vk de vliezen toen ik op 7 cm zat, 11 uur duurde die bevalling

Bij de tweede braken de vliezen vlak voor t persen. Deze bevalling duurde maar 2,5 uur

3. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

Aug 6, 2011
    3,223
    0
    36
    kimmiej89, rug. Ik had rugweeën. De voorweeën had ik volgens mij vooral onderin mn buik, maar ook in mn rug. Tijdens de bevalling zelf alleen maar rugweeën gehad.

4. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    1e: 's nachts met rugweeen, maar dit had ik niet door. Toen ik niet meer kon slapen van de pijn toch maar eens gaan timen, bleek toen om de 5 minuten weeen te hebben. Om 17:00 uur is mijn dochter uiteindelijk geboren. Vliezen braken spontaan rond 11:00 uur 's ochtends. Rond 13:00 uur naar het ziekenhuis want toen had ik plusminus 6 cm ontsluiting.
    2e: 's ochtends wakker geworden met weeen en om 16:30 is mijn zoontje met de vaccuumpomp geboren. Vliezen waren door de verloskundige doorgeprikt omdat ik al enige ontsluiting had, wel direct naar het ziekenhuis omdat mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept.

Ben heel benieuwd hoe het nu zal gaan.. en wanneer het gebeurt! Spannend, kijk er ERG naar uit! :D

5. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Vliezen braken spontaan.

Had 2 dagen daarvoor wel kleine stukjes slijmprop verloren. En ik had wel wat lichte voorweeen af en toe, en die avond toen ik ging slapen licht menstruatiekramp.

2 uur later werd ik wakker omdat ik moest plassen en voelde een knap in mijn baarmoeder en dat bleken mijn vliezen te zijn. Het vruchtwater liep er uit toen ik op de postoel zat.
    Daarna begonnen de weeen.

Dochter is de nacht daarna om 02.28 uur geboren. (23,5 uur na het breken van de vliezen).

6. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Dacht trouwens dat 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen begint.
    Maar als ik deze poll zie dan klopt dat niet helemaal haha.
    Staat nu op 48%.

7. nora25

nora25 Actief lid

Oct 18, 2013
    347
    94
    28
    Female
    NULL
    NULL
    Vanaf 32 weken voorweeën (rug):x
    Met 41w2d vliezen spontaan gebroken; 8 uur laten een paar uur rugweeën die weer afzakten. Weeën kwamen pas een dag later weer terug.
    Baby uiteindelijk spontaan geboren met 41w4d, vier uur voordat ik ingeleid zou worden.

8. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Verliezen van de slijmprop.
    3 dagen erna begonnen de weeën (tegen 3u 's ochtends) maar goed te doen en verder geslapen. Om 17u30 had ik onze baby boy in de armen. Nooit voorweeën gehad. Vliezen hebben ze net voor het persen moeten doorprikken.

9. anneke81

anneke81 Actief lid

Dec 8, 2006
    161
    0
    0
    Ouderenzorg
    Bij de eerste
    Gestript met 41+3, begon gelijk daarna met heftige weeën. Vliezen door vk gebroken, 6 uur na het strippen was ze er

Bij de tweede
    Al wat voorweeen, gestript, maar dat deed niks. Na paar dagen s nachts begonnen met steeds sterker wordende weeën. Vliezen gebroken bij 4 cm, binnen een uur was ze er. Wat een hel was dat :) Ook ongeveer 6 uur begin tot eind

10. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

Jan 16, 2014
    4,685
    0
    36
    Hier sinds gisterenavond veeeeel slijmverlies bij het afvegen (sorry)
    Zonder bloed. Voor de rest nog niks. Hoop dat dit wat betekend.

11. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

May 5, 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ik kan het niet precies zeggen hoe het begon, omdat het veel te vroeg was.
    Maar op vrijdag waarschijnlijk dus voorweeen in de onderbuik en het verliezen van de slijmprop. Op zaterdag nog die voorweeen, op zondag weinig klachten zolang ik me maar rustig hield en op maandagochtend braken de vliezen. (Je weet meteen dat je vliezen beroken zijn, ik voelde een soort knapje).

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

Eerste meteen serieuze weeën
    Tweede ingeleid, begon met breken van vliezen wel.
    Derde begonnen met ongemakkelijke harde buiken die volgens de ctg geen weeën waren. Begin bevalling vlgs papieren: spontane hoge vliesscheur.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Meteen serieuze weeën. Van een op andere moment ik was tv aan het kijken in bed, wilde gaan slapen, doe tv uit zet mijn leeg kopje thee op mijn nachtkastje en BOEM weeën. 2,5uur later hadden we een dochter. Totaal onverwachts zonder ook maar een voorteken of wat dan ook te hebben gehad. Ik wist niet wat me overkwam.... Moest even snel schakelen van een op andere moment weeën 2,5uur aan een stuk zonder enige pauze, en daar was ze ons lieve kleine meisje waar we zo hard voor hadden gevochten. Ze was alle ellende van icsi ect ect waard geweest!

14. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Mijn vliezen braken met 41 weken. Ik blij dat het ein-de-lijk gebeuren ging, want wassen het wachten al lang zat. Maar de weeën hebben nog 23 uur op zich laten wachten en pas 10 uur daarna was onze zoon er.

15. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Geen idee eigenlijk :D
    Door een beetje bloedverlies voor de zekerheid vk gebeld. Toen ze kwam zat ik op 7 cm! Ik had wel wat last van mijn rug, dat bleken dus rugweeen te zijn.
    Ik heb voorweeen gestemd, maar zo voelde het niet :D

16. ikke85

ikke85 Fanatiek lid

Apr 2, 2010
    3,734
    0
    36
    Gelderland
    Bij de eerste ingeleid.
    Bij de tweede 's middags slijmprop verloren, 's avonds vliezen gebroken, weeën kwamen pas de volgende dag op gang. Na 2 uurtjes was ze er toen :)

17. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Ik werd ingeleid en nadat ze m'n vliezen hadden gebroken hadden ze me een infuus gegeven met weeën opwekkers maar tegelijkertijd begonnen ook mijn eigen weeën waardoor ik een weeën storm kreeg, gelukkig was het infuus binnen 5 min afgekoppeld waardoor ik weer "gewone" weeën kreeg:p.

Share This Page