Hoe begon jouw bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door tevreden, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Helemaal nergens last van. Met de 40+4 slijmprop verloren. Toen begon het te rommelen.
    Ongeveer 20 uur na het verliezen van de slijmprop is de kleine geboren.

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Nooit een slijmprop gezien....
    Mijn tweede was juist veel drukker vlak voor de bevalling begon.
    Eerste & derde gewoon normaal, niet rustiger of drukker ;)

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier nog zo'n apart gevalletje :)
    Ik heb gebeld ivm een klein beetje bloedverlies. Ml wilde graag dat ik belde zodat de vk wist waar ik woonde. Koffie gedronken, bij weggaan wilde ze voor zekerheid kijken (ik was 39.6 week) en ik zat op 7cm. Heb erna nog gekookt en gegeten en 2 uur nadat vk er was bevallen.
    Met veel concentreren heb ik wel persweeën gehad. Maar ik vond het wel raar.
    " opeens" heb je een kind in je armen.

Maar jij hebt het dus bij alle 4 zo gehad! Heb je er bij de eerste niet moeite mee gehad? Ik vraag me sterk af hoe het bij een 2e zal gaan :)

4. sam83

sam83 Actief lid

20 nov 2014
    296
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier begon het snachts met onregelmatige weeen die smorgens stopten. Hoefde ze nog niet weg te puffen. Savonds om 23.00 werden ze heftig. 00.00 richting ziekenhuis. Tot 5 cm weeen die goed weg te zuchten waren. Daarna vliezen gebroken. Weeenstorm van een uur, 3 persweeën en ze was er. Vanaf dat het " echt" begonnen was tot geboorte 6 uurtjes.

5. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Zondag slijmprop verloren, maandag en dinsdag harde buiken die ik niet eerder had gehad, di op woe nacht vliezen gebroken, woensdagochtend geboren.

6. tevreden

tevreden Actief lid

20 aug 2015
    433
    128
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Zo heb alles even doorgelezen.

Zo zie je maar weer dat er geen 1 hetzelfde is. Dat elk bevalling anders begint en bij de een het meer pijnlijker is als bij de ander.

7. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Slijmprop is er in 3 dagen tijd uit gekomen.. steeds beetje bij beetje.
    En een rustige baby? Ben je mal :p die van mij trapte tussen de weeën door nog vrolijk hoor :D maar dat is wel uitzonderlijk heb ik begrepen. De baby werd pas rustig in de laatste fase van de ontsluiting. Tijdens de persweeën heb ik hem niet meer voelen trappelen, al duurde de persweeën ook niet bijzonder lang.. 7 minuten persweeën en de baby lag in mijn armen :$

8. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Hier ook een baby die tijdens de weeën gewoon door bewoog! Heel vervelend gevoel vond ik. Zeker tijdens een wee, geen lachertje.. wist niet dat het zo uitzonderlijk was?

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Nooit geen moeite mee gehad. Ik heb naderhand gezegd " zo wil ik er nog wel 10" (al houden we nu met 4 Kids er echt mee op ;)). Ik heb wel idd de vraag gekregen of ik er moeite mee had dat t zo snel verliep, maar tot op heden geen moeite mee gehad.
    Al moet ik wel zeggen dat ik Door 2 auto ongelukken veel emoties weggedrukt hebt, en een vorm van emotieloos heb. En daarbij heb ik jarenlang mijn pijngrens zo extreem verhoogd dat dat ook meespeelt, want mijn bevallingen zijn best uitzonderlijk.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Na weken voorweeen en harde buiken kreeg ik diarree en een beetje een grieperig gevoel.
    Bij de eerste braken toen mijn vliezen en begonnen daarna m'n weeën.
    Bij de tweede kreeg ik weeën.

En baby's waren heel erg rustig.

11. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Bij de eerste begonnen de weeën op de uitgerekende datum om 12 uur smiddags. Hij is de volgende dag om 9 uur geboren. Was nog druk voor en tijdens de geboorte, niet prettig.

Bij de tweede moest ik op controle bij de vk. Bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. De weeën beginnen direct daarna en een uur later is hij geboren.

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Bij mijn zoontje ben ik iets voor 12 uur gestript bij 39.5. Ik ging rond 14 uur naar bed want voelde me niet helemaal lekker. Niet eens buikpijn maar gewoon een niet lekker gevoel. Rond 14.30 werd dit erger en kreeg ik rugpijn. Vriend gebeld dat hij maar wat eten moest meenemen want ik voelde mij niet lekker.
    Hij kwam thuis en zei : je heb weeen hoor schatje , nou ik ben toch tekeer gegaan hoe bedoel je weeen ik heb rugpijn geen buikpijn :p naja werd steeds erger , slijmprop verloren , gedoucht en rond 23 uur toch maar even de vk gebeld. 3 cm en op naar het ziekenhuis. Uiteindelijk is hij de volgende dag om 12.30 geboren. In de laatste 50 min van 3 tot 10 cm gegaan. Heftig was dat..! Geen buik wee gehad slleen rug en been weeen.

Ben benieuwd hoe het over een week of 12 gaat ;)

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb er best wel moeite mee gehad. Vooral de vraag: wat als ik niet gebeld had? Maar dat zullen we nooit weten :p
    Lijkt me lastig als je moeilijk je emoties kunt ervaren. Al is dat met sommige momenten wel handig :D
    4 is inderdaad wel een gezellige boel!

14. naommama

naommama Lid

26 jun 2015
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevallen met 40+6, om 4u s middags wakker geworden door gebroken vliezen. 'S avonds gewoon pakjes avond gevierd met weeen;).

15. tevreden

tevreden Actief lid

20 aug 2015
    433
    128
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe voelt dat gebroken vliezen? Heb je dat snel door of pas als je wat nats voelt.

16. vally

vally Niet meer actief

Met 38weken werd ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege een verwaarloosde blaasontsteking die nierbekkenontsteking had veroorzaakt. Daardoor lichte weeen activiteit en ben toen mijn slijmprop verloren. Bevalling heeft niet doorgezet. Op 39+4 ging ik naar bed na me een dag beroerd te hebben gevoeld. Heel af en toe voelde mijn buik pijnlijk maar ik wijde het aan bandenpijn. Die ochtend werd ik wakker met diezelfde pijn en tijdens mijn ontbijt dacht ik....huh volgens mij zit hier regelmaat in. De pijn zat alleen onderin mijn buik dus ik herkende het niet als weeen. Toch gaan timen en ja er zat 20min tussen. Maar het was nog zo licht die krampen dat ik nog vanalles had gedaan. Om 12.30 zat er korter tussen en werd het intenser. Om 14.30 was de vk er. 4cm. Op naar het ziekenhuis. Om 16 30 werd het veel heftiger en kwam in een weeenstorm terecht. Heerlijk met rug en beenweeen. Om 18.50 mocht ik persen en om 19.04 is s. Geboren

17. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Je voelt er niets van, je merkt het pas op het moment dat je nat wordt en denkt: "sta ik nou in mn box te plassen???" En je kan het niet ophouden als urine. Zo was het iig bij mij.

18. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    #38 MoniekJ, 3 feb 2016
    Laatst bewerkt: 3 feb 2016
    Bij 40+6wkn verloor ik beetje bij beetje de slijmprop. Had ook al een wee in het uur, maar die kon er uit lopen omdat we op pad waren. Had al 2x vals alarm gehad, dus zocht er ook niets achter. Die dag voelde ik mij ook niet zwanger meer, dikke enkels waren weg, bekken wilden weer meewerken, kon goed slapen, geheugen was weer beetje terug.
    Om 23u kwam de eerste wee. En 6 uur later kwamen ze nog steeds om de 6 minuten. Ben om 3u s nachts nog in bad gegaan. Had bekke instabiliteit en tijdens de weeën gingen die banden ineens wel spannen, pijnlijk!
    Vriend stapte niets vermoedend uit bed en kon gelijk zn chef bellen, die nam op met Gefeliciteerd en tot over 2 weken (kraamvakantie opgenomen).

Toen om de 4 minuten naar zkh gemogen. Zwakten ze af, vliezen gebroken bij 4 cm en uur later was ze er.

Valse start was bij mij dat ik diarree had en paar keer per dag dat ik elk jwartier een wee had voor 2 uurtjes en dan weer lange tijd niets tot het ophield voor paar dagen.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier was het ook het idee dat je in je broek aan het plassen bent. Ik stond naast het bed van mijn zoon en voelde opeens warm straaltje langs mijn been naar beneden komen. Mijn zoon vroeg nog waarom ik in mijn broek aan het plassen was ;). Ben toen gaan lopen naar badkamer en bij iedere stap/beweging kwam er een nieuwe golf uit. Toen wist ik het wel...

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.157
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Gebroken vliezen: ik lag toen in bed half of helemaal te slapen (weet het niet meer haha) en schoot ineens wakker van vocht dat ik voelde lopen. Snel naar de wc gerend en daar een tijdje gezeten tot het stopte. Je kan het inderdaad niet ophouden. Lijkt echt alsof je in je broek doet!

Deel Deze Pagina