Hoe begon jouw bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door tevreden, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier begon de bevalling met het breken van de vliezen om 02.00 's nachts op de uitgerekende datum.
    Na een paar uur begonnen de weeën en om 13.32 's middags is ons zoontje geboren.

Hier voelde ik dat m'n vliezen gebroken waren toen ik m'n bed uitstapte omdat ik dacht te moeten plassen. Liep er opeens allemaal vruchtwater langs m'n benen. :D

2. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Vanaf 37 weken had ik bijna iedere nacht +/- 3 uur lang voorweeën.

Op de uitgerekende datum begonnen de voorweeën weer om 7.00 in de ochtend. Om 15.00 's middags kwam mijn man uit zijn werk en ineens werden het échte weeën.

Vanwege wekenlang voorweeën geloofde ik niet dat het nu echt begonnen was. Ik dacht dat de voorweeën gewoon iets heftiger waren dan normaal. Weeën kwamen wel om de paar minuten en hielden lang aan. Dus uiteindelijk heeft mijn man op eigen houtje de vk maar gebeld.

Om 19.00 had ik 1 cm ontsluiting en om 22.00 1-2 cm ontsluiting. Hup naar het ziekenhuis, vliezen gebroken, aan de wee opwekkers, de hele nacht weeën en na een eeuwigheid (2,5 uur) persen is onze meid dmv de vacuümpomp geboren om 9.30 in de ochtend, 1 dag na de uitgerekende datum.

Het kwam dus langzaam op gang en heeft erg lang geduurd voordat ze er was.

3. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de 1e braken mijn vliezen en was dit het begin van de bevalling. Na 3 uur geboren.
    Bij de 2e een paar nachten erge voorweeen gehad tot mijn vliezen braken en een uur later was ze er.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Eerste en tweede met breken van de vliezen met 36.3 en 36.5 weeen kwamen niet dus na een paar uur wee opwekkers zodat de gyn die mij de hele tijd begeleid had ook mijn bevalling kon doen.

Derde dmv inleiden met 37 weken ( vliezen breken en wee opwekkers)

Vierde op zaterdag flinke voorweeen zondag nacht echte weeen maandag geboren breken van de vliezen bij 6cm geen wee opwekkers nodig gehad

5. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bij de eerste verloor ik met 39 weken 's ochtends de slijmprop. Hele dag niks gevoeld. 20:30 eerste wee, 4 uren later lag mn zoon in mn armen.

Bij de tweede was ik al 41 weken toen ik de donderdags gestript werd. Hele dag rommelde het wat... vrijdagochtend slijmprop verloren. Hele dag niks. Vrijdagavond braken mn vliezen...Maar nog steeds niks... Zaterdagnacht rond 02:30 eindelijk een wee! 05:30 werd onze tweede zoon geboren!

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Mijn moeder haar bevalling van mij is ook zonder echte weeën gegaan terwijl die bij mijn broer eerder wel weeën had gehad dus het kan denk ik per bevalling verschillen.
    Ik ben 3 weken te vroeg geboren, was die dag ruim 30 graden en mijn moeder had de hele dag in het zwembad gelegen. In de avond voelde ze zich raar maar was bang dat de Vk niet wilde komen voor vage klachten dus loog ze dat ze weeën had. Komt de Vk die controleert de boel zegt ze mevrouw u mag persen u heeft volledige ontsluiting ;)
    Ik heb stille hoop dat mijn 2e bevalling ook zo zal verlopen! (Haha ik geloof in sprookjes ik weet het)

7. tevreden

tevreden Actief lid

20 aug 2015
    433
    128
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Lijkt me inderdaad ook wel lastig als je niks voelt, maar ondertussen is je bevalling wel begonnen.

Volgens mij is het erg handig als eerst je vliezen breken, want dan weet je echt dat je bevalling er aan zit te komen. Ipv krampjes en twijfelen of het nou wel of niet wat betekent

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij waren zaterdag naar familie geweest in Zeeland en daar nog blijven eten. Ik voelde me niet anders dan anders.(38+1)
    Op de terugweg ineens zin in een milkshake van mc donalds. Ik zei nog gekscherend tegen mijn vriend 'ik ben nog niet uitgelachen als de bevalling begint'.

Rond 10 uur naar bed gegaan, viel al snel in slaap en werd wakker,(1 uur was het) had nogal raar gedroomd, stap uit bed om naar de wc te gaan en het wordt ineens nat in mn onderbroek. Vruchtwater. Een uur later begonnen de weeën en 16 uur later werd mn zoontje geboren

Deel Deze Pagina