Hoe begon jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pstjepiet, 3 jan 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aag

Aag Actief lid

31 jul 2016
    267
    97
    28
    10 dagen voor de uitgerekende datum bleek mijn baarmoedermond al helemaal verweekt te zijn. Ik dacht dat het dus snel ging beginnen, maar ben nog 4 dagen over tijd gegaan :)

2 dagen na uitgerekende dagen (en dus 2 dagen voor eigenlijke bevalling) slijmprop verloren.

De dag van bevalling: om 3.00 wakker geworden door weeën. Ben in de zetel gaan liggen beneden om mijn man nog niet wakker te maken :) en ben beginnen timen.
    Om 8.00 mijn man wakker gemaakt en toen waren weeën er binnen de 4 minuten.

Ik dacht dat mijn water gebroken was omdat er wat nat op het bed was, maar achteraf gezien, heb ik toch gewoon in mijn broek geplast :) Vliezen hebben ze maar helemaal op het einde, net voor de persfase zelf gebroken...

19.15 was ie er!

Pstjepiet vindt dit leuk.
  2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Eerste: geen voorwerk/tekenen, gestript, daarna harde buiken en bloederig slijm, gevolgd door 'buikgriep' (diarree, darmkrampen en spugen), en toen pats boem regelmatige weeën.

Tweede: vanaf ontwaken (zonder enig voorwerk) gedurende de dag van bevalling sporadisch een wee, na middagslaapje opeens regelmatig en toenemend pittig.

Derde: geen voorwerk/tekenen, spontaan gebroken vliezen, na een paar uur gevolgd door regelmatige weeën.

3. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    bij mijn dochter 's morgens na het douchen merkte ik steeds wat vocht verlies. (7.30 onder de douche vandaan) uiteindelijk 's avonds om 20.00 vk gebeld die kwam eens rond 21.00 was volgens haar geen vruchtwater maar omdat ik dochter de hele dag nauwelijks gevoeld had toch naar ziekenhuis voor ctg. bleek daar uiteindelijk wel vruchtwater te zijn maar een hele hoge vliesscheur dus ze deden nog niets. (dit was op vrijdag 36+3) uiteindelijk is ze woensdag ochtend geboren. om 00.20 braken de vliezen volledig en om 10.31 was ze geboren. (woensdag precies 37 weken)

zoon was een inleiding maar uiteindelijk wel spontaan gebroken vliezen en toen was hij er binnen 2,5 uur.

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    De eerste is geboren met 41+4 en de tweede met 41+3.
    Allebei met "een beetje buikpijn". De weeën dus. Geen voortekenen gehad.

Deel Deze Pagina