Hoe begon jouw bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bubblybaby, 7 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe begon jouw (spontante) bevalling

  1. Vliezen braken plots

  2. Het begon met weeen

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.048
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik ben benieuwd hoe bij jullie je bevallingen begonnen zijn :)

    Bij mijn oudste rommelde het al een aantal weken (voorweeen). Ik zat dus echt een beetje te wachten tot het echte werk zou starten. Ik had met 36 weken wat roze verlies en ergens tussen 37 en 38 weken verloor ik mijn slijmprop. Met 38 weken had ik de hele dag wat krampen die uiteindelijk toch wel steeds regelmatiger werden en wat intenser. Na een lange wandeling was het echt begonnen (voelde echt dat het weeen waren en ik had een scheur in mijn vliezen) en hoewel het allemaal nog heel goed te doen was zat ik al op 4cm!

    Bij mijn dochter was het heel plotseling. Ik had wel de dag ervoor aan de ctg gelegen ivm harde buiken en dat ik nog maar 36.2 weken was, maar naar huis gestuurd met dat het niets was. De dag erna was ik in bad geweest om te ontspannen, had verder nergens last van en toen ik in bed ging liggen knakte er wat en stroomde het water naar buiten haha.

    Ik ben enorm benieuwd hoe het nu zal gaan :)
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.060
    25.557
    113
    Alle drie begonnen met weeen, bij alle drie zijn de vliezen laat in de bevalling geprikt door de vk.

    Bij de eerste bevalling wist ik niet hoelang het zou duren dus ik stond na een uur weeen al op de stoep met de hoop dat het met 2 uurtjes wel gedaan zou zijn :roflmao: .. het duurde uiteindelijk 28 uur.

    Bij de tweede wist ik dat de eerste 4 cm goed te doen zijn, dus gewacht totdat de weeen echt pijnlijk werden. Hij deed er 8 uurtjes over.

    Bij de derde wist ik precies op hoeveel cm ik zat aan de hand van de pijn. Erg handig die ervaring, haha.
    Bij aankomst in het ziekenhuis zei ik dat ik op 5 cm zat. Dat klopte. 2 uurtjes later werden de weeen echt pijnlijk dus ik zei tegen de vk dat ik op 7 cm zat en een peridurale wou want over een centimetertje zou het niet meer mogen. Hij beaamde 7 cm, haha.
    Uurtje later voelde ik dat ik 10 cm had, ik de vk weer gebeld. ‘Ik denk dat ze komt’ en yep, 10 cm :D

    Alle vliezen zijn rond de 7 a 8 cm geprikt volgens mij.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  3. DangerBlonde

    DangerBlonde Fanatiek lid

    3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Bij de eerste braken m’n vliezen plots snachts. Had wel al de 3e poging strippen gehad de dag daarvoor, maar niks zette door. Daarna binnen 8 uur bevallen met 10 minuten persen :rolleyes:

    Nu ook aan het wachten op de bevalling, laat me verrassen hoe deze gaat beginnen. Ik hoop vooral snel haha ben er klaar mee :roflmao:
     
    bubblybaby en Leraje vinden dit leuk.
  4. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.825
    5.566
    113
    Vrouw
    Stipt met 37 weken braken mijn vliezen. Helaas geen weeën activiteit. 48 uur na het breken van de vliezen een inleiding. Deze vorderde totaal niet en ik kreeg zwangerschapsvergiftiging. Na 96 uur uiteindelijk bevallen middels een spoedkeizersnede ivm heftige pre-eclampsie en uiteindelijk foetale nood dmv de medicatie die ik kreeg.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  5. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik lees mee! Zit nog vol spanning te wachten, dus kom maar door met die verhalen...
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  6. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    1e begonnen met hoge vliesscheur en daarna weeën (toen wist ik nog niet dat het een hoge vliesscheur was) Dit was 's ochtends rond een uur of 8. Het sijpelde langs mijn been naar beneden maar het was gelig. Achteraf had ze in het vruchtwater gepoept.

    De 2e had ik al best wat last van voorweeën maar uiteindelijk toch ingeleid en daar zijn als eerste mijn vliezen gebroken.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  7. rossi1

    rossi1 Actief lid

    9 okt 2012
    246
    154
    43
    Bij de eerste met gebroken vliezen bij 40 + 5, 2 dagen daarvoor echt nog potdicht. Weeën begonnen daarna langzaam te komen.

    De 2e wel met weeën maar was daar met 40 + 5 's morgens gestript. Had al 1 a 2 cm en het weekend daarvoor wat licht gerommel.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  8. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.048
    1.026
    113
    Vrouw
    Omg zie nu al jullie berichten pas, ik kreeg er helemaal geen meldingen van - zo suf.

    Bedankt voor jullie verhalen <3
     
  9. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.542
    7.044
    113
    Achteraf bij allevier met gebroken vliezen, al had ik bij de derde 1 onduidelijke wee voor ze braken.
    Bij de 1e werd ik wakker van de knap.
    Bij de 2e dacht ik dat ze gebroken waren in de ochtend, zonder weeen, maar volgens de vk die kwam checken (baby lag niet ingedaald), was het twijfelachtig, maar toch geen gebroken vliezen. Uur later begonnen de weeën en de vliezen zijn niet meer gebroken tijdens de hele verdere bevalling, dus toch smorgens vroeg gebeurd voor de weeën kwamen.
    Bij de derde 1 wee waarvan ik dacht: was dat er nou één? En toen plons.
    Bij de 4e weer duidelijk met een knap en een plons.
    En allevier lagen ze niet ingedaald dus de vk moest bij allemaal meteen komen.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Bij de eerste 3 ingeleid.

    bij de laatste braken mijn vliezen op maandagavond om 18:30.
    Op woensdagochtend kreeg ik weeen om 06:40.
    Die kwamen vanaf 07:00 uur regelmatig.
    Om 09:26 is ze geboren.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  11. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.646
    3.773
    113
    Van allebei één, oudste begon met weeën, bij de jongste braken eerst de vliezen.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  12. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Altijd wel voorweeën gehad.
    Maar bij de eerste ingeleid, bij de tweede begon het met weeen en leek het er bijna op dat ze in de vruchtzak geboren zou worden, maar die brak tijdens het persen, en bij de derde braken mij vliezen, in de zin van ik werd sochtends wakker met iets wat nattigheid tussen de benen dat ik dacht zou het?? En toen blies ik op m’n hand boven een bekertje, en ja hoor meconium vruchtwater, uiteindelijk nog wel infuus gehad voor ondersteuning van de bevalling.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  13. HappyMommm

    7 jul 2022
    43
    30
    18
    Vrouw
    Bij de eerste ( tot nu toe enige :p )
    Kreeg ik met 37,4 weken rond 18:00 weeën helaas bleef ik tot 08:00 op 3 cm ontsluiting en was het een weeënstorm rug en buik weeën ik denk ook dat het kwam omdat ik ONTZETTEND gespannen was en nerveus. Erna hebben ze m’n water gebroken in ziekenhuis en omdat ik zo moe was en op heb ik toch ervoor gekozen om een ruggenprik te nemen.. zo kon ik nog op kracht komen voor de bevalling zelf die gelukkig maar 18 min duurde vanaf de volledige ontsluiting :roflmao:

    dus een tip vanuit mijn ervaring .. maak je niet te druk X en probeer zoveel mogelijk te ontspannen wat voor jou de beste manier is:D
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  14. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bij de eerste begon het met weeën, ik werd er wakker van in de nacht. De vliezen braken pas toen de bevalling al uren bezig was.

    Bij de 2e begon het heel plotseling met het breken van de vliezen.

    Bij de 3e begon het weer zo plotseling met het breken van de vliezen.

    Bij de 4e had ik eigenlijk al de hele nacht wat buikpijn, maar ik sliep daar min of meer doorheen totdat ik wakker werd van een pijnlijke kramp, gevolgd door een “knappend” gevoel wat mijn vliezen waren.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  15. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.085
    17.102
    113
    Vrouw
    Bij de eerste begon het met weeën na strippoging.
    Bij de tweede begon het spontaan, ook met weeën.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.039
    3.122
    113
    1e met gebroken vliezen
    2e met weeën na strippen

    (3e vliezen gebroken na ballonnetje en daarna wee-opwekkers
    4e vliezen gebroken na pilletjes en daarna wee-opwekkers)
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  17. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.310
    5.922
    113
    Vrouw
    1e met gebroken vliezen waarna het direct op gang kwam. 2e start weeen. Allebei 40+2
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  18. sierheester

    sierheester Actief lid

    25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Bij alle drie voorweeën waardoor ik begon met 3, 2 en 4 cm.
    De 1e begon met weeën, vliezen braken rond de 7/8 cm.
    De 2e en 4e begon met gebroken vliezen.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  19. Sophie2019

    Sophie2019 Fanatiek lid

    21 jul 2018
    1.774
    1.361
    113
    Vrouw
    Hier geen gerommel of voortekenen. Toen ik wakker werd wat menstruatieachtige pijn. Gaan plassen en toen bleken vliezen gebroken, enkel paar druppels. Uur later startte de weeen en verloor ik de slijmprop. Vanaf eerste wee tot volledige ontsluiting 3 uur.

    benieuwd hoe het deze bevalling gaat, zwangerschap is heel anders.
     
    bubblybaby vindt dit leuk.
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.159
    15.230
    113
    - gebroken vliezen snachts, 10u later bevallen dmv ks
    - voorweeën van 1,5 dag en toen nog zo'n 7uurtjes goede weeën
    - vliezen per ongeluk gebroken tijdens strippen, 10u later bevallen
    - onduidelijke rugweeën. Pijn icm slijm en bloed (wat al dagrn was, meerdere keren gecheckt) en onrustig voelen = gebeld en bleken rugweeën te zijn icm sterrenkijker. Na bellen duurde het nog zo'n 8u
    - gebroken vliezen rond 16.30, weeën kwamen om 23.30, om 3.15 bevallen

    Nr 6 is denk weer weeën :roflmao:
     
    bubblybaby vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina