1e begonnen weeën op vrijdagavond en zondag middag is ze geboren. 2e begonnen met (vroegtijdig) gebroken vliezen.
1ste met 39,5 weken rond half 6 sochtends een vliesscheur, half uur later begon de weeënstorm. Uiteindelijk om 3 uur smiddags een ruggenprik gehad omdat ik het niet meer trok en pas op 5 cm zat. Daar hebben ze toen ook de vliezen goed doorgeprikt. Om half 11 savonds was ze er eindelijk na ongeveer 45 minuten persen. 2de zit nog prima helaas, ben benieuwd hoe deze zal beginnen
Bij de eerste met 39+5 stond ik op in de ochtend en vragen mijn vliezen om 9.00. het was geen waterval, alleen wat druppelen. Na een uurtje begonnen de weeën. Om 1730 had ik een prachtige dochter in mijn armen. Een echte werkdag Bij de tweede begon het met weeën op 38+5, rond en uur of 19. Met 7cm hebben ze mijn vliezen gebroken op mijn verzoek en toen was de kleine er snel, om 5u geboren, dus ongeveer 10u lang en echte nacht bevalling. Allebei meegemaakt dus, benieuwd wat er ditmaal komt!
Eerste: 's ochtends om 6uur wakker geworden met weeën. Toen ik 10cm was, zijn mijn vliezen gebroken door de vk. Om 14.00u was ze er. De verloskundige was om 9uur voor het eerst bij ons, dus inderdaad ook een keurige werkdag voor haar Tweede: diagnose vasa previa, dus premature geplande keizersnede. Verwachting en hoop voor de laatste is een bevalling zoals de eerste, maar dan in het ziekenhuis.
Alle drie de keren begon het met weeën. De vliezen zijn 3x doorgeprikt door de verloskundige. De eerste keer had ik al 8 cm ontsluiting toen ze kwam (ik had de weeën niet echt herkend, omdat het een aanhoudende steeds erger wordende buikpijn was ipv steeds op en af). Toen gelijk de vliezen doorgeprikt en een uurtje later was hij er. Bij de tweede liep ik flink overtijd. Ik had nog maar 4 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam, maar toch maar gelijk weer vliezen doorgeprikt zodat het wel zou doorzetten. Dat lukt wel, een kwartier later was hij er al. Dat was niet zo’n leuk kwartiertje kan ik je zeggen. Bij de derde had ik 6 cm ontsluiting toen de verloskundige kwam, maar toen durfde ik de vliezen niet meer te laten prikken. Uiteindelijk heeft ze het wel gedaan aan het eind en werd hij binnen een paar minuten geboren. Kortom, als mijn vliezen eenmaal breken, is er geen houden meer aan.
Hier begon het met weeen (savonds laat tijdens het kijken van een kerstfilm haha) En vervolgens zijn bij 9 cm mijn vliezen gebroken door de VK (heel laat pas haha) En uiteindelijk is ze half 12 sochtends geboren.
Bij mijn eerste dochter werd ik gestript en kreeg ik 's nachts spontaan weeën. Ik had een fijne thuisbevalling, echt wel een beetje zoals ik het in mijn hoofd had! Bij mijn tweede dochter ging ik dat thuisbevallen ook wel even doen.. Mijn vliezen braken spontaan. Alleen de weeën kwamen niet op gang. ik kreeg eerst 24u thuis, daarna werd ik medisch en moest ik een paar dagen naar het ziekenhuis heen en weer voor controles van de baby en mij en uiteindelijk ben ik ingeleid. Het was een grote les loslaten zeg maar Succes met de laatste loodjes!
Nr 1 met weeën rond 03.00. Rond 8u zh. Rond 10 wee opwekkers en daarna ruggenprik en 15.52 geboren. Nr 2 ingeleid. 8.30 vliezen breken, rond 10 wee opwekkers en spoedig ruggenprik omdat het toen snel ging. Geboren om 13.07. Nr 3 ingeleid. 8.30 vliezen breken en de weeën kwamen zelf op gang. Geen bijstimulatie nodig gehad. Rond 10.30 ruggenprik en 13.26 ofzoiets geboren.
Oh en alle keren wel gestript, waarbij het uiteindelijk niet doorzette tot spontane start. Bij nr 1 werd ik nl een aantal dagen voor de start gestript.
Bij de eerste spontane weeën, 0.00 regelmatige weeën. 4u vliezen gebroken, 10:25 in het ziekenhuis geboren. 2e spontane weeën om 1:30u, thuis om 2:45u geboren. 3e gestript om 14:45u, 15u begonnen de weeën en om 15:50 thuis geboren.
Bij de 1e: rond 7.30 uur kramp (ik was 35+5 en geen idee hoe weeën voelden), rond 11.00 uur toch maar de vk gebeld, die was er rond 12.00 uur. Toen had ik 2/3 cm ontsluiting. Vanwege het termijn naar het ziekenhuis gestuurd. Uiteindelijk is ze om 20.54 geboren via een ks. Bij de 2e was ik al in het ziekenhuis vanwege minder leven voelen, maar alles was goed. in het restaurant werden de krampen erger, dus weer naar boven. Verpleegkundige zei voorweeën, maar mijn ervaring (vanwege de 1e) zei wat anders. Toch maar ontsluiting checken, 2/3 cm. Ongeveer 2 uur later vond ik de pijn niet meer te doen en wilde ik een ruggenprik. Dat bleek al te laat, want ik zat op 8 cm. Wel een pompje gekregen. Ze is om 19.02 geboren, na 15 minuten persen. Bij de 3e zat ik met 38+1 al in het ziekenhuis omdat ik dacht dat het begonnen was. Bij controle had ik al 4 cm ontsluiting, maar na 2 uur zat ik nog op die 4 cm en werd ik naar huis gestuurd. Met 39+4 kwamen de weeën 's nachts om 1.15 uur meteen om de 5 minuten, dus ziekenhuis gebeld en we mochten komen. Bij controle had ik 6 cm. Na 10 minuten persen is ze om 5.26 uur geboren. Bij de 4e ben ik vanaf 38+1 3x gestript. Dit heeft alleen gezorgd voor 2 cm ontsluiting. Met 39+2 ben in ingeleid door middel van vliezen breken. Om 8.00 uur vliezen gebroken, rond 9.30 uur aan de wee opwekkers. Om 14.00 uur nog steeds 2 cm. Advies: even uit bed gaan en de zwaartekracht laten werken. De weeën werden meteen heviger en ik kon niet staan van de pijn, dus weer op bed. Om 14.45 uur had ik bijna volledige ontsluiting. Ze is om 15.36 uur geboren, na 10 minuten persen.
Bij de oudste begonnen om 1.30 s nachts met een hoge vliesscheur. Weeën kwamen rond 8.30, al snel flinke weeënstorm en om 13.30 geboren. Bij de jongste rommelde het sinds eind van de middag, wel 4cm ontsluiting, maar geen actieve weeën na controle dus weer naar huis gestuurd. Om 20.30 begonnen de weeën, tot 22.00 was het echt goed te doen, toen kwam de verloskundige, 9cm ontsluiting, vliezen doorgeprikt en om 22.30 is ze geboren. Dus 1x begonnen met gebroken vliezen en 1x met weeën.
Een beetje valsspelend, want drie keer ingeleid 1e: vliezen gebroken door VK om 07.30, weeën na opwekkers gestart rond 09.30, baby geboren om 13.24 2e: vliezen gebroken door VK om 08.30, rond 09.20 eerste wee, zonder opwekkers, om 10.03 baby geboren 3e: vliezen gebroken door VK om 13.30, na opwekkers weeën gestart rond 14.45, om 16.09 baby geboren
1e gestript, harde buiken, diarree en braken (grote schoonmaak ) en toen pats boem regelmatige weeën. 2e begonnen met weeën 3e spontaan gebroken vliezen, weeën begonnen dikke 2 uur daarna Ik heb dus wel voor weeën gestemd, want dat was 2 tegen 1
Hier begon het met weeën bij 39.2 weken in de avond. 2 uur na begin weeen 4 cm ontsluiting, 1,5 uur later al 9 cm, snel naar ziekenhuis gesjeesd en daar na 40 minuten persen de kleine man geboren. Ging bizar snel zo voor een eerste.
2x ingeleid. De eerste met de 41 wkn controle heel weinig vruchtwater dus volgende dag melden, om 8u/8.15 vliezen breken en begon al met 2 cm. Om 14.44 geboren. Bij 8cm heb ik gezegd als dit zo uren gaat duren hou ik het niet vol dan wil ik iets van pijnstilling maar kon niet meer en tadaaaaa daar was hij al. Ging super snel. De tweede iets voor de 41 wkn controle ook voor check vruchtwater, maar nu was m'n bloeddruk wat te hoog. Ze stripte mij nog op WO, gevoel alsof m'n kind er elk moment uit kon vallen haha. Maar op za kon ik pas worden ingeleid. Totdat ze op vrijdag belde van wil je vandaag. Was om 1015 in het zh, gelijk vliezen breken begon met een ruime 2cm en deze ging zo snel, voor 13u is hij geboren. Haha we drukte ook op de knop omdat ik voelde hij komt en wat ik mij kan herinneren is dat ze met volle monden binnen kwamen(lunch) en sorry zeiden na m'n bevalling zei ik ook je kan de volgende vast bellen dan is het het weekend misschien rustiger. Apparaat van het inleiden hebben ze ook verder niet omhoog gezet want m'n lichaam deed het gewoon zelf wel moest ik tot 17u aan het infuus blijven ivm eventuele nabloedingen maar niet gehad. Laatste bevalling is net alsof hij niet geweest is haha zo snel. Beide keren zonder pijnstillers.