Bij de eerste al weken gezeur. Veel harde buiken, voorweeën, etc. Nog niet echt gebeld want steeds zwakte het af of werd het toch niet pijnlijker. Maar wel heeeel veel gezeur al voor die tijd gehad. Tot het echt begon, OMG, toen was het wel meteen duidelijk Vanaf minuut 1 echt onwijs dikke weeën gehad, om de 5 minuten, geen twijfel mogelijk, ik kon helemaal niks meer tijdens een wee. Vrij snel naar het ziekenhuis vertrokken toen omdat het zo heftig was, maar toen bleek het allemaal nogal langzaam te gaan van onderen. Mijn meisje was een sterrenkijkertje, vandaar de knetterende weeën zo kort op elkaar, maar weinig ontsluiting. Gelukkig uiteindelijk goed gekomen en binnen 12 uur een wondertje op de wereld. Bij de tweede veel minder voorweeën en harde buiken gelukkig, en de bevalling begon ook wat minder heftig. Wel na een half uurtje/uurtje dat ik zeker wist dat het wel begonnen was. Alleen net zo langzaam ontsluiting als bij de eerste, na 3 uur nog amper een cm en vanwege complicaties bij de baby toen een keizersnee gehad, dus ik hoefde ook niet meer verder. Maar de bevalling begon een stuk rustiger! Nu teken ik wel voor de tweede qua begin, en dan zo mooi afmaken als bij de eerste
Met 39+5 om een uur of 1 snachts gelijk patsboem met rugweeen om de 5 minuten, die steeds sneller kwamen. Heb tot een uur of 3 het hele huis gezien van het rondjes lopen en overal overheen hangen, op een gegeven moment ben ik op het balkon gaan hangen en puffen omdat het zo warm was is maar goed dat het midden in de nacht was haha
Vk gebeld vanwege wat bloedverlies. Bij check had ik 7 cm ontsluiting! Ik had wel een constante licht zeurende pijn in de onderrug. Alsof ik ongesteld moet worden maar dat had ik al heel lang. Dus bij mij was het erg onduidelijk. Als ik de vk niet gebeld had gaf ik ws opeens een licht in mijn armen gehad. (Nu duurde het nog bijna 3 uur)
Om 3 uur 's nachts had ik een uurtje krampen/harde buiken, maar dat ging weer over en viel in slaap. Om 9 uur 's ochtends wakker geworden van de eerste echte wee en wat bloedverlies. Toen kwamen de weeën meteen regelmatig. Om 16.14 uur werd onze zoon geboren.