Hier niks door gehad van tevoren. 's Nachts om 2.00 braken m'n vliezen, rond 6.00 begon het wat te rommelen, om 9.00 2cm ontsluiting en echte weeën, om 11.30 8cm ontsluiting en om 13.30 was meneer geboren.
2x begon het vanuit het niets. Bij de eerste kreeg ik een beetje buikpijn die steeds erger werd, zonder op te houden of af te zwakken. Gewoon 1 lange wee van 3 uur lang. Achteraf heb ik wel een kwartier daarvoor de slijmprop verloren, maar dat had ik niet echt herkend op dat moment. Bij de tweede kreeg ik ineens een giga-wee, paar minuten later nog een. Binnen een kwartier kwamen ze om de 2 minuten en kon ik bijna niks meer. Ik had bij hem al wel 12 weken elke nacht urenlang voorweeën gehad, maar nog geen ontsluiting daaraan overgehouden. Bij de derde kwam het lekker langzaam op gang. Begon met een wat onrustig gevoel, beetje zeurende buikpijn, die weer wegzakte en een uur later weer eens op kwam zetten. Omdat het de derde was en ik 39 weken zwanger was, vermoedde ik wel gelijk dat dit het begin was en dat bleek ook zo te zijn.
Met 38.4 om half 4 bij de Gyn geweest in het ziekenhuis ter controle, die gaf aan kan nog wel even duren. Vervolgens thuis op de bank geploft wilde net gaan slapen toen ik wat voelde lopen (half 6) omhoog gesprongen (net een nieuwe bank) en het ziekenhuis gebeld. Half 7 in het ziekenhuis, had een beetje kramp. Echo en ctg gehad die waren prima, naar huis gestuurd met wacht het maar af. Net thuis (10 uur) begonnen de weeën gelijk om de 4 min en hielde een minuut aan, gelijk weer terug naar t ziekenhuis. Daar aan gekomen om de 2 min😐 5.50 kleine banjer geboren, dus vanaf breken van vliezen 11,5 uur.
Zaterdagnacht om 3.00 wakker van weeën die om de 5-6 minuten kwamen, die hielden rond 8.00 smorgens op. Moest op controle bij de gyn en die constateerde 2 cm ontsluiting. Savonds om half 10 opnieuwe onregelmatig weeen, die rond 00.00 heftigen regelmatig werden, naar het ziekenhuis gegaan. Daar aan het ctg, om half 2 had ik 4 cm ontsluiting, vliezen gebroken en om half 6 volldige ontsluiting. Om kwart voor 6 is ze geboren.
Bij mij braken snschts m'n vliezen. Toen tot de middag niets en rond 15 een beetje. Rond 18 zat ik op 2 cm maar rond 21 ben ik uiteindelijk heel snel bevallen. Best chill zo!
4 dagen voor de uitgerekende datum ctg en echo ivm minder beweging. 1 dag voor uitgerekende datum wat harde buiken. Die nacht vanaf 00:30 weeën en dat heeft doorgezet.
Ik had een paar dagen last van voorweeen. Ik verloor op vrijdag de slijmprop, van vrijdag op zaterdag werden de weeen steeds heftiger, in de nacht van zaterdag op zondag is onze dochter geboren.
heb je even eerste gebroken vliezen en daarop direct weeen (was er 1 uit het boekje) tweede gebroken vliezen en ook daarop weeen derde ingeleide bevalling vierde persdrang vanuit het niets (later bleek dat ik al 2 dagen beenweeen had wist ik veel dat die ook bestonden ) vijfde ingeleide bevalling zesde lichte krampjes maar moest bij elk krampje de verloskundige bellen en toen had ik dus al 8 cm ontsluiting, dus hop naar het ziekenhuis daar bleek ik volledige ontsluiting werden de vliezen gebroken en 3 persweeën later (op eigen kracht voelde niets) werd ze geboren, bizar had nog steeds niet door dat ik écht bevallen was. Dus bij deze is iedereen al in rep en roer en ivm dysmature kindjes MOET ik in het ziekenhuis bevallen, dus het wordt spannend rond die tijd
De dag van te voren heel veel regelmatige harde buiken.. Ik had er vaker wel eens een uur of langer last van, dus er ging nog niet echt een lampje branden.. Maar het bleef toch wel erg lang aanhouden.. Afgesproken met ml dat ik de volgende dag de vk even zou bellen als het nog zo bleef. Ik had er geen rekening mee gehouden dat het zo ook kon beginnen. Ik was 38 weken zwanger en verwachtte het eigenlijk nog niet Maar bijtijds gaan slapen en snachts ook nog een paar keer wakker geworden van de krampen. Om 5 uur moest ik eruit om te plassen en daarna verloor ik ineens wat bloed. Toen kwam eigenlijk pas het besef dat het misschien wel begonnen was Ik wilde nog even terug gaan slapen, maar dat lukte niet meer. De krampen werden inmiddels echt weeën. 18 uur later is zl geboren.
In de middag een wee. Hij was al een paar dagen rustiger. Om 19.00uur braken plotseling mijn vliezen en had direct weeen. Om 22.54uur was hij er al.
Het rommelde bij mij al een tijdje met voor weeën. Op woensdagavond werden de harde buiken steeds regelmatiger en in de nacht maar de vk gebeld.. 1 cm ontsluiting en ik moest maar proberen te slapen. 6 uur 's ochtends op donderdag nog steeds hetzelfde. Was toen doorgestuurd naar de gyn voor een ctg. Harde buiken kwamen doordat zl zo hard trapte voor de nacht slaap medicatie gekregen en mocht op vrijdag terug naar de gyn. Harde buiken waren een stuk minder geworden. Ctg was goed alleen de echo viel tegen. Weinig vruchtwater en een te klein kindje volgens de echoscopiste. Toen maar ingeleid met ballon. En op zaterdagochtend was ballon er vanzelf uitgevallen maar weeën kwamen niet. Weeën opwekkers en vanaf het moment van het breken van de vliezen tot aan de geboorte waren er 10 uur voorbij gevlogen. Al met al, een "valse" start die erg vermoeiend was
Na 3 weken voorweeën, rommelen zonder ontsluiting en het zat zijn ineens 's nachts om half 1 wakker geworden met weeën. niet dat ik ze meteen herkende maar ik werd wakker van iets en toen voelde ik dat ineens. Eerste gedachte: Niet nu, ik slaap!!
Eerst twee avonden met harde buiken waarvan ik steeds dacht dat het misschien wel eens het begin van het echte werk kon zijn. Overdag dan weer niks. Derde avond niks - 's nachts rond vier uur ging ik even plassen en toen ik weer wilde gaan liggen braken mijn vliezen, daarna gelijk weeën. Na vijf uurtjes was de baby er.
Veel harde buiken vanaf week 20. Met 39 weken werd het ijzig stil. 2 weken stil geweest. Vroeg me af of hij er nog wel uit wilde Dag van tevoren nog een check. Ik zat potdicht. Met 41 weken werd ik wakker met weeën. Toen heb ik nog een half uur de 'snooze button' willen indrukken. 5 uur later lag mijn kind op mijn borst.
Bij onze eerste braken mijn vliezen met 35,2 om 23 uur. Om half 10 de volgende morgen was hij er. Bij de tweede werd ik ingeleid met 38,6 weken. En bij de derde begon de bevalling weer met 35,2 toen had ik een ienieminie scheurtje waar vruchtwater uit lekte, maar daar kwam ik pas een week later achter. Uiteindelijk met spoed ingeleid met 36,9. De volgende ochtend geboren.