Hoe begon voor jullie de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door geraldine1986, 18 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoelde voor nu ;). Ben 's avonds het meest uitgerust, aangezien ik nu overdag wat slaap en 's nachts eigenlijk helemaal niet :(.
    Na de bevalling maakt het me niet meer uit, de oorzaak van het niet slapen (jeuk) is dan in ieder geval weg. En ik heb liever slapeloze nachten door onze baby dan deze stomme jeuk. :evil:

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bij mij begon het met weeen.
    wat lichte menstruatie achtige pijn.
    Wat niet weg ging met douchen en in bad gaan.
    Dit werd langzaam steeds erger, zodat ik op een gegeven moment niet kon stil zitten, maar het gevoel had dat ik moest lopen.
    Als je echte weeen gaat krijgen, zodat de bevalling begint, voel je zelf heel goed dat het echt gaat beginnen, tenminste dat had ik bij beide bevallingen.

3. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    bij mij begon het om 2.30 met rugweeen en het bleven zeer pijnlijke rugweeen tot het einde...

4. Talitha15

Talitha15 Actief lid

2 mei 2007
    238
    0
    0
    Ik werd afgelopen maandag gestript door de VK en maandagavond verloor ik mijn slijmprop en de hele dag een menstruatiegevoel. 's nachts werden het regelmatige weeen. Om 14.37 is mijn dochtertje geboren.

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Na bijna 2 weken overtijd, Braken ineens mijn vliezen en begon de ween storm na 3,5 was daan geboren

6. Willow

Willow Actief lid

31 jul 2007
    339
    0
    0
    Bij de eerste begon het met het verlies van vruchtwater. Na een paar uur kwamen de eerste weeen. Van de eerste wee tot geboorte zo'n 10 uur

Bij de tweede met lichte weeen. Ging een stuk sneller: zo'n 4 uur en de weeen waren veel lichter.

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    De eerste met het breken van vliezen. Zes uur later kwamen de weeën pas (gelijk om de minuut) en 3uur later was onze dohcter er (04.24)!

Bij mijn zoon brak er bloed (écht een mega plas bloed), en in het ziekenhuis hebben ze mijn vliezen gebroken omdat hij eruit moest. Eén uur en 49minuten later was hij er (20.03).

8. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik heb de dagen voor de bevalling bijna nergens last van gehad. 1 dag lichte krampjes (dat was een week voor de bevalling)

Smorgens braken mijn vliezen en de hele dag nergens last van, om 11uur kwamen de echte weeën flink opzetten. 12uur had ik 2cm ontsluiting en om 4uur mocht ik persen, 5 voor half 6 is ze geboren.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn vliezen braken om 5:45u (ik had hier eerder al geschreven dat het me ideaal leek als de bevalling 's avonds zou beginnen ivm slaap, maar niet dus, had maar 1 uur geslapen die nacht...)

Rond 10 uur de eerste serieuze weeen, om 11 uur 5 centimeter ontsluiting, om 15 uur 6-7 en om 17:45 uur mocht ik gaan persen. Om 18:38 uur is Eva geboren! (moest een paar persweeen wegzucht ivm dalende hartslag)

10. acire

acire Fanatiek lid

hey! het was dus echt begonnen snoopy.
    gefeliciteerd met je meisje!

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Prachtig Snoopy, dus in precies twaalf uur heb je het klusje even geklaard! Geweldig!
    Van harte met jullie dochter Eva. Mooie naam!
    Hoe groot was ze? En hoe ziet ze er uit?
    Is het je een beetje meegevallen?

En hoe is het inmiddels met de jeuk?
    Al minder?

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    bij mij was het heel raar...
    ik lag tv te kijken met me vriend in bed en ik voelde iets kankken of iets... nou niks door had namelijk ookg een vruchtwater verloren niks :oops: (achteraf waren toen dus me vliezen gebroken) dus ik dacht nou ga eens even naar de wc kreeg krampen net of ik moest poepen... dus ik naar de wc en lukte niet :oops: en toen heb ik een uur rondjes gelopen want ik dacht meot naar de wc... en toen later pas zoeits van he laten we eens bellen naar de verloskundige... en toen had kd us al 4 cm ontsluiting.... maar verder wel van te voren in die week 3 keer een slijmprop verloren...

13. Reina

Reina Lid

4 jan 2008
    5
    0
    0
    Hoi,

Ik ben 35 week zwanger en mijn baarmoedermond is al verkort en aan het verweken. Heb erg veel last van harde buiken en af en toe wat krampjes onder in mn buik.
    Kan dit een begin zijn? Heb hier erg weinig ervaring mee want dit is ons 1e kindje.

Groetjes

14. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    bij mij begon het met hele lichte krampen maar meteen om de 3 a 4 minuten. Omdat ik het niet vertrouwde heb ik de vk maar gebeld. Ze heeft de vliezen gebroken en een dik uur later was onze zoon er. Echt een turbo bevalling.
    Achteraf gezien heel raar. Ik had echt het gevoel "even" een kind gekregen te hebben. Ben nu ook heel bang dat het me nog meer zal overvallen op een moment en plek die niet handig is. Ga de laatste 2 weken voor de uitgerekende datum ook niet verder als half uur van huis geloof ik.

15. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Bij mij begon het met bloedevrlies tijdens het plassen (geen slijm maar echt gewoon bloed) daarna kwamen de weeën.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Erica, wat zie ik nou, jij ook bevallen nu gelukkig! Gefeliciteerd!

Ik ga zo het bevallingsverhaal hier neerzetten, Eva slaapt nu en ik ben er wel weer aan toe om het weer van me af te schrijven. Alles gaat verder helemaal goed, de jeuk is zo goed als weg en de bevalling is me achteraf gezien heel erg meegevallen (op het moment zelf is het toch best heftig). Eva was dus 4350 gram en ongeveer 55 cm, iedereen denkt dat ik wel een zware bevalling gehad moet hebben, maar alleen de laatste paar centimeters ontsluiting waren heel erg zwaar, het persen heeft absoluut helemaal geen pijn gedaan! Was alleen een beetje vermoeiend ;), maar de moeite waard! :)

Deel Deze Pagina