Hoogzwanger en een dreumes hebben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleetwood, 17 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Laat ik beginnen te zeggen dat ik nu ruim 37 weken zwanger ben en het eigenlijk allemaal goed gaat. Op wat bekkenpijn waar ik goed mee uit de voeten kan (mits ik niet te veel doe), en de bekende 'laatste loodjes vermoeidheid', gaat het goed.

Ook mijn dochter van 20 maanden gaat het goed, ze is een heel lief, zachtaardig meisje dat het mij niet moeilijk maakt tijdens deze laatste weken.

Maar ik zit er wel mee, dat iedere week het aantal activiteiten teruggeschroefd wordt. Dochter gaat 2x per week naar de opvang en slaapt iedere dag 1,5 - 2 uur, maar toch blijft het niet meer voldoende om met haar een hele dag op te trekken. Een uitje, wandelen, met haar op de speelmat zitten en meespelen, het zit er steeds minder in. Dochter kijkt nu helaas meer TV dan ik wenselijk vind. Ik ben echt een beetje op aan het raken.

Dochter is haar altijd vrolijke zelf en lijkt er niet veel last van te hebben, maar ik voel me er wel behoorlijk rot onder. Ze is echt eentje die geniet van water, buiten zijn, dieren kijken. Maak ik het groter dan het is?

Nou ja, wat ik dus eigenlijk zoek is tips, of herkenning. Dat iemand misschien leuke dingen weet om binnenshuis te doen (ik kan niet meer zo helder denken, vermoed ik) of dat het normaal is?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zou me er echt niet zo druk om maken. Zo te lezen doe je je uiterste best. Je schuldig voelen is iets wat alle moeders af en toe hebben. Typisch moeder-dingetje.
    En zo af en toe lekker wat langer voor de tv is toch prima? Je roeit met de riemen die je hebt, meer kan je niet doen.
    Misschien je dochter een paar keer een dagje uitbesteden aan opa/oma/tante etc? Of samen puzzelen, kleien, tekenen.
    Bouw een hut (of, nog makkelijker, koop een tentje bij de ikea), daar zijn ze vaak ook uren zoet mee.
    Heel veel succes straks met de bevalling!

3. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Mijn zoontje is wel iets ouder (3,5) maar ik trok het ook echt niet meer de laatste weken. Hij doet geen slaapjes meer dus ik moest echt de hele dag hem vermaken als hij thuis was(hij gaat 1,5 dag naar het kdv)
    Hij keek ook meer tv, vaak dan smiddags in bed terwijl ik enkeling dutje deed, ik liet hem ook regelmatig door oma ophalen en zijn vader ging in het weekend vaak wat leuks doen met hem. Verder ging ik regelmatig naar een binnenspeelparadijs, daar kan hij al heel goed zelf uit de voeten en kon ik rustig zitten, dit zal met jou dochter wel iets moeilijker zijn.
    Voel je vooral niet schuldig en neem zoveel mogelijk je rust. De tijd komt wel weer dat je meer energie hebt. En wat ik ook deed, veel knutselen en zittend dingen doen als ik wel wat puf had.

4. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ooo zo herkenbaar! Ik maak me er ook schuldig aan!
    M'n dochtertje zit nu ook veel meer voor de tv! Ik probeer haar nog wel te vermaken, maar soms plof ik gewoon naast haar neer op de bank en ga samen met haar tv kijken.
    Nu met dit mooie weer heb ik wel weer meer zin om er op uit te gaan, dus de speeltuin en de kinderboerderij hebben we weer ff bezocht en als ze zo wakker is gaan we nog ff naar de speeltuin.
    Het huis is een bende, maar ik laat het maar ff voor wat het is.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Heel normaal! Ook de weken na de bevalling nog! Ook als het fysiek weer vaat, dan is het echt ook nog zoeken naar een nieuw ritme. Het is, als het goed is, allemaal tijdelijk, dus niet te druk om proberen te maken!

Misschien samen koekjes bakken, verven, puzzelen, enz.?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel normaal hoor, denk dat het bij iedereen wel zo gaat. Onze oudste kon heel goed zelf spelen en ik merkte nergens aan dat ze het erg vond dat ze minder buiten kwam of dat we minder deden. Kinderen zijn heel flexibel ;). Wij kregen een huilbaby en daar had ze ook helemaal geen problemen mee.

Deel Deze Pagina