ineens over op pure Johannesbroodpitmeel? of eerst 2 weken wachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemeis, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hoi dames,

Vanwege reflux en te weinig aankomen toch weer begonnen met nutriton, maar... na 4 dagen weer gestopt vanwege verstopping.

Dus nu 3 dagen zonder en weer terug bij af: veel spugen, onrustig met drinken, weer om de 3-4u drinken, ook s nachts.

Pff, ben echt kapot! al 4 maanden amper nachtrust. meerdere keren per dag omkleden, bergen was, zucht...

Helaas nog 2 maanden wachten met bijvoeding ivm KMA...

Dus nu wil ik pure jbpm kopen, zal ik eerst wachten tot ie 2 weken zonder nutriton is? ivm niet te snel wisselen/veranderen... De verstopping is ook nog niet helemaal over.

Zijn er verder nog bijwerkingen van pure jbpm? Wil niet weer van de regen in de drup belanden...

alvast bedankt!

2. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Wij hebben in het begin Nutriton gebruikt, onze zoon kreeg hier heel veel last van krampjes door (overigens gebruikten wij het ook voor reflux). Toen overgestapt op de jbp van Kruidvat eigen merk, en daar deed hij het super op! Wij hebben verder niet gewacht of iets dergelijks, maar gewoon gelijk gewisseld.

Je kan ook nog proberen 10cc extra water in de fles te doen, zodat hij wat extra vocht binnen krijgt en misschien wat zachtere ontlasting krijgt.

Mag hij eigenlijk wel rijstebloem of mag dat niet met kma? Dat dikt ook in en vult ook wat meer.

3. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Rijstebloem mag pas met 6 maand en dat wordt in de maag weer dun.. Hij krijgt vaak al 10ml extra water maar dan krijgt hij in verhouding weer minder calorieen binnen en dan groeit ie nog minder...

Maar hij raakte niet verstopt van nutriton, alleen krampjes? Ben zo bang dat we met een verandering weer verder achteruit gaan met m.

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Oh wij gaven met 3.5 maand rijstebloem, maar dat was op advies van het cb omdat zoon al aan het max aantal flessen zat en voeding voor hongerige baby's kreeg, en nog steeds honger had :)

Maar op zich als je zoontje al zijn flessen leeg drinkt, krijgt hij niet minder calorieën binnen als je wat extra water bij de fles doet hoor.

Hier raakte hij in ieder geval niet verstopt van de Nutriton, alleen krampjes. En bij de van de Kruidvat eigen merk had hij daar geen last meer van. De samenstelling van deze 2 is ook anders. Maar als je pure jbp gaat gebruiken is natuurlijk ook goed! Ik zou het gewoon proberen, want dat spugen is ook alleen maar naar en daar voelt je zoontje zich ook niet prettiger bij denk ik zo :)

Mocht hij hier ook weer niet goed op reageren, zou ik misschien toch eens in overleg gaan met de huisarts/kinderarts of je zoon eventueel bij medicatie baat kan hebben.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Rijstebloem mag vanaf 4 maanden.
    Je kan het altijd proberen, werkt het niet (na 2 weken) dan stop je er mee.
    Kan me voorstellen dat je gesloopt ben inmiddels.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook reflux, maar ze verdroeg geen jbpm, gelilact of andere dikkingsmiddelen. En ze dronk neocate, dus bijzonder licht verteerbaar. Dus ik weet hoe zwaar het is.

Wij hebben het spugen gewoon geaccepteerd, het ging nu eenmaal niet anders. Al hadden we wel medicatie omdat ze ook krijste bij alle voedingen, en lang erna.

Wij hebben overigens wel groente gegeven op vier maand. Volgens het UZ waren er evenveel studies die het afraden, als studies die het afraden bij KMA. En daarmee werd ze eindelijk voldaan.

7. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Net bij het cb geweest om te wegen, hij is wel weer aangekomen maar niet heel veel, over 2 weken weer wegen.

We hebben afgesproken dat ik pure jbpm ga toevoegen en dan word ik vrijdag gebeld door het cb hoe het gaat. Als ie hierdoor weer verstopt raakt of zn flessen niet goed leegdrinkt gaan we naar een diëtiste om te kijken met welke bijvoeding we gaan starten. Rijstebloem liever nog niet ivm kma, hij reageert tot nogtoe op elke verandering met krampjes...

Dus we wachten af, hopelijk is dit de oplossing

8. Veera

Veera Niet meer actief

Nutriton veroorzaakte hier ook krampjes, of zeg maar gerust krampen.. Daarna pure jbpm gegeven en dat hielp wel, geen bijwerkingen

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Je kan toch lactulose geven bij verstopping? vaak is 1 of 2 ml al voldoende.

Mijn zoontje had pepti en mocht wel lactulose.

Ik heb zelf gewoon meer melkvoeding gegeven toen hij hongerig bleef en ben wel gaan bijvoeden.

Maar heeft hij verstopping of poept hij weinig? Mijn zoontje poepte 1x in de 5 dagen maar het was wel zacht

10. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je zou, als pure jbpm niet helpt, zou je ook kunnen nadenken over medicatie voor reflux.

Bijvoeding is tot 9 maanden de bedoeling als bijvoeding en zal minder tot groeien aanzetten dan melk.
    Daarnaast wil bijvoeding niet per definitie tot minder spugen zorgen. Onze oudste had verborgen reflux en kon fruit bijv tot 2 a 3 uur na een voeding uitspugen.

Medicatie zorgt niet voor minder spugen, maar wel voor minder pijn. En dan ga ik ervan uit dat je de leefregels opvolgt ;)

Persoonlijk zou ik geen medicatie gaan geven tegen verstopping als de enige veroorzaker nutriton is.

11. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.185
    823
    113
    Hij krijgt omeprazol tegen de pijn, dit werkt goed! Lactulose is volgens de HA suikerwater... (?) geef hem dit liever niet als het probleem ook anders kan worden opgelost. De pure jbpm gaat erg goed! Niet meer verstopt! Hij kan trouwens niet zonder ondat ie dan zn flessen niet leegdrinkt en heeeel veel spuugt en daardoor was ie pas afgevallen...

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.791
    493
    83
    Fijn dat de pure jbp goed gaat!! Hopelijk houdt hij nu zijn flessen ook wat beter binnen, dat spugen is zo sneu altijd :(

Deel Deze Pagina