Gewoon He ....... en verder niks. Mijn neefjes willen dat niet en dat is prima. Mijn zoon wil zijn tante ook niet meer knuffelen. En oma krijgt alleen een high five
Hier ook. Soms een 'hoe ist/alles goed?' erachteraan. Bij mijn neefje mag ik al blij zijn dat hij überhaupt antwoord geeft Maar verder ook nooit de behoefte gehad om een knuffel te geven en ik zie het ook niet in mijn omgeving. Onze dochters geven wel bij binnenkomst of afscheid vaak een knuffel aan onze ouders.
Hier vanuit mans kant 27 neefjes en nichtjes in de leeftijd van 0 tot 16 jaar. Het is echt per kind afhankelijk merk ik. In zijn cultuur is 2 zoenen standaard maar mijn dochter vond dat vreselijk en gaf altijd een high 5. Ooms geven meestal een soort handdruk ofzo. Dochter is nu wat meer van het knuffelen en doordat zij knuffelt doen meer dat nu ook. Het hangt ook gewoon echt van het kind af en waar ze zich prettig bij voelen. En hoi met een hand in de lucht is ook prima, als je maar netjes groet als je binnenkomt en weg gaat dan is dat prima. De pubers geven inmiddels wel allemaal 2 zoenen, omdat dat zo hoort. Ik geef ze meestal een knuffel.
Ik heb hier niet echt een keuze in Zodra ze me zien parkeren, komen ze naar buiten gerend en vliegen ze me al om m'n nek Heerlijk
Bij mijn vriend zijn ze ook van het 3 kussen geven bij het begroeten en ook weer bij het weggaan. Zelf ben ik dat helemaal niet gewend. Met mijn zusje doe ik dat ook niet. Bij de volwassenen bij mijn vriend zijn familie geef ik netjes 3 kussen, stiekem vond ik die corona periode in dat opzicht niet erg. De kinderen moeten van mij (ons) wel iedereen begroeten, maar kiezen zelf hoe. Een ‘hallo’ en iemand aankijken is prima. Q zegt alleen hallo, M geeft opa vaak een kus en knuffel en oma alleen een kus. Ondanks het fysieke aan de kant van mijn vriend kan er van die neefjes en nichtjes vaak niets eens een ‘hoi’ vanaf als ze ergens binnenkomen. Ik heb mezelf daar wel een tijd aan kunnen storen, maar nu denk ik meer, liever niet dan tegen hun wil in.