thijs is hartstikke makkelijk, alleen 's nachts gaat het iets minder.. hij krijgt om 23 uur zn laatste fles en dan komt ie steenvast tussen 3 en 6 nog een paar keer. toen hij 2 maanden was kreeg hij 1x 's nachts om 3 uur de fles, waarvan ik dacht, hij heeft geen honger maar vind het gewoon lekker. dus nacht erop, speen erin gedaan, vond ie prima. sindsdien doe ik speen erin, gaat ook prima. alleen hij blijft komen, en ik vertik het om hem een fles te geven. hij weegt nu bijna 7 kg. laatst kreeg ik m niet meer stil om 5 uur, ik was in de schemer zn speen kwijt (lag onder zn bed). dus maar fles gegeven. dan zou ie dus rond 9 uur weer een fles moeten hebben, nou hij krijste om kwart voor 8 alles al bij elkaar. uiteindelijk heeft ie over de hele dag 6 flessen gehad, 5x200 en 1x180.
dit is wel vrij normaal dacht ik, ik ben er tot 9 maanden ook gemiddeld 5 keer pernacht uit geweest voor de speen, toen mijn dochter 9 maanden was heb ik de speen afgeleerd en vanaf die tijd slaapt ze door, alleen is 3 maand in jouw geval wel erg vroeg om geen speen te geven. als je zeker weet dat het geen honger is dan zit er niks anders op dan steeds de speen weer aan te bieden.
waarom vertik je het om hem een fles te geven? hij is nog niet eens 3 maanden? ik zou hem zeker dan rond 3 uur een flesje geven al is het maar een halve. maar het zou goed kunnen zijn dat hij toch wel honger heeft,en als je hem dan een fles hebt gegeven dat hij dan weer lekker rustig verder kan slapen.. honger is honger vind ik ( zeker als hij nog geen 3 maanden is vind ik) en tja als je het echtt niet wil dan zal je steeds die speen moeten blijven brengen ( is hier ook ongeveer 2-3 maanden geweest, 10x per nacht eruit om te speen te brengen) en anders misschien savonds een wat vullender fles geven evt met jahannesbroodpitmeel of rijsteboem(als dat al mag) misschien dat hij dan wat langer doorslaapt
Als je zoontje echt honger heeft dan geef je 'm toch gewoon een flesje. Hij is pas 3 maanden! Het kan best zijn dat ie op het moment wat hongeriger is, dat de nachtfles tijdelijk is en dat ie straks gewoon weer door gaat slapen.