Pfffff.... Ik weet wel dat ik best een grote buik heb voor 19 weken zwangerschap maar elke dag 15x dezelfde vraag moeten aanhoren... Nee zeggen heeft geen zin want ik krijg steevast dezelfde reactie: maar misschien liggen ze achter elkaar??? Yeah right en dat hebben ze op alle 4 echo's die ik inmiddels heb gehad niet gezien... Het verrast mij want meestal trek ik mij helemaal niks aan van alle opmerkingen en meningen van mensen maar dit begint nu toch wel heel erg vervelend te worden... Hormonen misschien ik weet het niet maar tegenwoordig reageer ik maar met: nee het zijn er 6... Zo klaagmodus gaat weer uit! 😁
Herkenbaar... inmiddels zijn die vragen bij mij veranderd in 'succes met de laatste loodjes' en 'je bent vast bijna uitgerekend he' . En dat meerdere keren per dag is echt niet leuk meer...
Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg van vele mensen te horen...succes voor dadelijk he... Als ik dan zeg dat ik nog 15 weken moet komt er steevast...eh zijn het er 2?? Of weet je zeker dat het er maar eentje is?? In het begin van mijn zwangerschap "klaagde" iedereen dat er nog steeds niets te zien was en nu dit weer Ik ben trots op mijn buikje
Hier het tegenovergestelde. Hoe ver ben je nu eigenlijk want je ziet echt nog niet veel eh. Mensen bedoelen het wss vriendelijk maar ik word er onzeker van. Persoonlijk vind ik mijn buik al aardig gegroeid maar door die opmerkingen ga je twijfelen. Ben zelfs al buiken gaan opzoeken rond dezelfde termijn om "te vergelijken". Nu het ene buikje is nu eenmaal dikker dan de andere... Maar de meeste mensen verwachten blijkbaar een bepaalde standaard. Ik heb het ook aan mijn gyne gevraagd. Zei zegt dat het met je buikspieren te maken heeft. Hoe strakker die zijn hoe meer die je buik tegenhouden.. Maar idd al die opmerkingen kunnen erg vervelend zijn. Soms denk ik wel heb zelf ooit ook wel van die opmerkingen gegeven. Het is gewoon zo als je niet zwanger bent zie en ervaar je de dingen anders. Nu ik het zelf ervaar en meemaak ga ik volgende keer mijn vragen wat meer afwegen voor ik ze stel of geef aan zwanger vrouwen... Uiteindelijk moeten we ons niks aantrekken van wat die onwetende mensen allemaal zeggen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan ! Groetjes en ik zou zeggen geniet gewoon met een dikke of een dunne buik!
@sparky en pukske: ja ik ben ook trots op mijn buik hoor! Denk dat over een aantal weken bij mij ook "de laatste loodjes" opmerkingen komen 😁 @mijn Xander: ja dat klopt mij vorige zwangerschap zag je minder omdat ik toen strakke buikspieren had maar nu natuurlijk niet meer en dus groei je sneller! Maar inderdaad mensen verwachten een soort standaard van "hoe het hoort" maar gelukkig zijn we allemaal verschillende en unieke personen!
Hier ook precies andersom Als ik zeg dat ik 36 weken ben kijken ze allemaal zo Nee echt waar wat een kleine buik bla bla wordt er doodziek van hahahahahaah
Ik heb beide kanten meegemaakt; bij de eerste duurde het tot ongeveer 22 weken totdat ik eindelijk een zwangerschapsbuikje had, met de nadruk op buikJE. Nu bij de tweede ging het vanaf het begin al rap en ja, ook altijd de vraag of het er geen twee zijn <zucht> het is nooit goed
hier hele verschillende, met een gewoon shirt: ow wat een mooie buik al! groter dan de vorige keer zeg! of de door de dikke winterjas heen-kijkers. oww ben je zwanger dan? ow ok. of met een dikke trui: wat een mooi klein bescheiden buikje... achja... mensen hebben altijd een mening hoort er maar bij denk ik dan. kan er wel om lachen eigenlijk.
Hier het tegenovergestelde. Deze week nog iemand die tegen mij zei, je krijgt al een mooi buikje hè. Pfff ja mag ook wel hoor. Ben al bijna 29 weken hahaha. Mensen zijn altijd zo gefocust op je buik hè.
haha ik wou dat ze dat hier vroegen Maar hier werd dat overgeslagen en kreeg ik te horen: "Hoeveel draag jij er wel niet?! Drie??!" Was blij dat ik nog kon zeggen dat het er in ieder geval twee waren
andersom moet het voor onze buuf ook niet leuk zijn geweest, komt haar man naar ons toe: ik ben vader geworden! wij: was ze zwanger dan hihi
Hier zwanger van een tweeling maar juist een bescheiden buikje.. Zeker tot 20 weken nog zo goed als niets te zien en zat maat S kleding nog prima passend.. Dus ik krijg eerder de vraag "waar laat je ze?" Maar nu sinds de laatste 2 weken groeit mijn buik wel ineens best snel Maar verder zou ik proberen om je niets van de opmerkingen aan te trekken.. mensen hebben altijd wel een mening/advies waar je niet op zit te wachten
Hier zwanger van een tweeling bijna 35 weken, en ik krijg de vraag of er misschien geen derde in zit Maar goed mijn buik is ook enorm moet ik zeggen hahaha
Ik ben nu wel benieuwd naar jullie buiken dan! Op elke zwangere buik hebben mensen wel iets te zeggen. Met 20 weken kreeg ik ook al tig keer de vraag wanneer ik moest bevallen, maar het maakte mij echt niet uit, want ik was mega trots op mijn grote buik. Elke zwangere buik is prachtig. Als mensen er iets over te zeuren hebben, moet je eens vragen aan ze wat de perfecte buik volgens hun dan is? Die is er namelijk niet, want elke buik is en groeit anders.
Ik heb die vraag gelukkig pas 1x gehad, van een goede vriendin. Beetje zelfspot erin gegooid dat ik net een walrus ben Kan er nu nog om lachen maar als je het regelmatig hoort kan ik het me heel goed voorstellen dat het je gaat irriteren.
De oma van mijn vriend vroeg serieus of ik (met mijn 28 weken buik) nog wel in de auto paste. Ik weet echt wel dat ik ben aangekomen en dat mijn buik flink is.. Maar ben nog steeds geen olifant. :x
Och ja. Kreeg ik ook vaak te horen. Had dan ook een enorme toeter hoor. Maar ik maakte me niet zo druk om de opmerkingen. Als ze weer eens zeiden: zijn jet er geen twee? Dan zei ik: Nee, het zijn er vier! Of ik zei: ja maar die andere zet ik op marktplaats want ik heb maar 1 bed gekocht.
Och ja iedereen wil altijd iets roepen over je buik... bij mijn vorige zwangerschap vroeg iemand in augustus wat ik in godsnaam bij de dorps optocht deed, want de baby kwam toch haast... Eh nee de baby komt in december muts... Deze zwangerschap groei ik nog sneller dus ben benieuwd naar de opmerkingen Ach ja niet teveel van aantrekken en lekker genieten van de bijzondere tijd
De vraag of het er geen twee zijn heb ik ook al vaak gehoord. Wordt je inderdaad moe van. Net als dat mijn buik algemeen aanraakgoed is. Maar op een gegeven moment was ik de "tweeling"vraag zo zat dat ik overal JA op antwoordde Om vervolgens te horen te krijgen dat het de vorige keer er maar 1 was. Tja, stel dan geen vragen 10 keer, dus overal zeg ik ja op. Lekker makkelijk, helemaal geweldig, was zo van de vragen af. En iedereen die mijn buik aanraakt, doe ik ook gelijk bij hun terug..... ze kijken heel raar, en ik zeg dan doodleuk, tja, je zit toch ook aan mijn buik. Mijn buik is geen algemeen goed dat iedereen eht maar aan mag raken Kleine kinderen mogen ook niet overal aanzitten..... helpt ook erg goed. Ik doe dit vooral bij mensen die ik niet goed ken, want collega's die je 2 keer per jaar ziet, vinden het doodnormaal om je buik aan ta raken...
Ik krijg ook steeds de vraag of ik er geen twee heb. Erg vervelend. Mensen die het nu ook aan me vragen, krijgen een sneer. Nee, ik doe niet meer aardig. Vooral een aantal krijgen de vraag terug: 'hoeveel heb jij er in zitten?' En ja, ik weet dat die vrouwen niet zwanger zijn..