spoedvraagje: wat zal ik laten prikken 5 dagen na ovulatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door chantal85, 22 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dag,
    Net de stoute schoenen angetrokken en de dokter gebeld. Wij hebbrn nu 4 IUIs gehad en wil toch weer eens mijn waardes laten prikken. Nu moet ik om 11u terugbellen, dan heeft de assistente overlegd. Wat zal ik vragen om te laten prikken?

Zat zelf aan progesteron te denken, maar misschien ook weer eens mijn schildklierwaardes en ijzer. Zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen laten prikken die een eventuele zwangerschap in de weg zouden kunnen staan?
    Alvast bedankt!

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eerlijk gezegd zou ik dit met je gyn bespreken.
    Huisartsen hebben er echt geen verstand van. Bovendien... een enkel getal zegt niet, het gaat om het hele plaatje.
    Gezien je al een tijdje bezig bent is er echt geen test op 'huisartsen-niveau' waar je iets aan hebt. En ik neem aan dat je progesteron ook al in het ziekenhuis is getest (misschien niet deze cyclus maar eerder in het traject).
    Dus, nogmaals, zoek het hogerop!

3. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dank voor je reactie maar zij willen niet prikken int zkh. wil het voor mijn geruststelling, vandaar dat ik vraag naar mensen die dit wel op dat moment hebben gedaan en weten wat er geprikt wordt. Maargoed bedacht net dat ik al eens eerder getest heb 1.5jr geleden aant beginvd medische malle molen dus misschien kan ze zien waar ze me toen op heeft geprikt.

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik heb zoiets van: waardes kunnen behoorlijk veranderen in 1,5 jr
    Het feit dat t toen goed was wil niet zeggen dat het nu ook zo is!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    B12, vitamine d, tsh, ft4, t3en de rest als je echt een gedegen onderzoek wilt: overleggen met pfeiffer uit dd.

Succes!!

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ohja, progesteron zou ik pas over enkele dagen doen, is het nu nog een beetje vroeg voor.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je ziekenhuis niet wil prikken zou ik het, net wat Maartje zegt, 'anders' hogeop zoeken, bv in dusseldorf of een ander ziekenhuis met verstand van zaken.
    Je kunt nu wel van alles gaan prikken, maar ik betwijfel of je er geruststelling door zult krijgen. Een huisarts zal moeite hebben getallen te interpreteren, zeker als iets maar net buiten de referentiewaarden valt. Iemand met verstand van zaken kijken naar het grotere geheel en zal een minimale afwijking anders interpreteren en zelfs anders tegen 'normale' waarden aankijken dan een huisarts (of wij als leken).
    Succes!

8. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Das waar! Ik had de laatste tojd een arts int zkh die me niet goed ligt, 16 april heb ik beleidsgesprek met degene waar wel een goede klik mee is. heb mn dagboek erop nagekeken en de dokter gevraagd eenzelfde formulier in te vullen als toen, 5dagen na ovulatie. Dan kan ik die uitslagen met de ferti arts bespreken 16 april en kan zij beoordelen of er veranderingen zijn.

Dank voor jullie reactie!

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dat klinkt als een doordachte zet!
    Hoop dat je 16 april een goed gesprek hebt en weer een stapje verder kunt. Zeker bij onverklaard-verminderd vruchtbaar is het soms zeer frustrerend dit hele traject, omdat je niet weet waar je aan werken moet...

Deel Deze Pagina