Ik had gehoord dat er een optocht zou zijn op zondag in plaats van zaterdag. Nu heb ik op diverse sites gekeken maar allemaal zeggen ze wat anders. In welke plaats is er een optocht op zondag?
Op zondag is er wel een intocht in Hengelo. Dat zijn intochten in de wijk. Zal even kijken wanneer die zijn
Zondag 17 november in slangenbeek en zondag 23 november in de Noork. Allebei Hengelo. Zie www.sintdenoork.nl
Verdorie, zoon wordt de 17e 17 en dat vieren we ook op die datum, dan maar uitwijken naar Borculo, anders kunnen de 2 kleintjes niet naar de intocht (was vorig jaar ook al :x)
Zeker weten want juist over Oldenzaal vind ik echt verschillende data's terug op het internet. Hebben ze toevallig ook koopzondag dan?
Welke sint maarten optocht? De enige sint maartenoptochten die ik weet in almelo zijn vanaf scholen of verenigingen en dan moet je dara ook heen gaan lid van zijn. Ik weet niks van een openbare optocht
Even nog rond gezocht in de krantjes en vrijdagavond is er 1, die start met lopen om 18.30 en daar kun je zo aan mee doen als je wilt.
Ik woon in Hengelo en op zondag 24 november heb je in de wijk de Noork de intocht van sinterklaas. Is erg leuk, is echt een optocht met allemaal zwarte pieten op motoren, leuke versierde wagens en een wagen die pepernoten pakt en altijd bijna ontploft (dus heel veel rook uitblaast). Als laatste gaan ze naar het plein bij de onze lieve vrouwe kerk en daar komt sinterklaas op een grote wagen te staan, worden leuke liedjes gedraaid en wordt er met heel veel pepernoten gegooid. Is niet zo massaal als de grote intocht dus de kinderen kunnen overal heel dichtbij komen. Inderdaad te vinden op de site www.sintdenoork.nl. Wij wonen aan de route dus sinterklaas komt bij ons langs ons huis.