Hoe belangrijk is DE trouwjurk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cjb, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Maar als ik het goed begrijp dan heb je dus ook al een jurk gekocht van 200,- en wil je een jurk van 1500,- euro? Zou beteken dat je uiteindelijk een kostenpost van 1700 euro hebt? Kan me wel voorstellen dat je vriend er niet blij mee is.
    Maar dat is echt het nadeel van jurken passen boven budget. Heeft mijn schoonzus ook gedaan. Zij had ook een budget en daar zou ze zich aan houden. Haar gezegd niet naar die zaak te gaan omdat je dan standaard met een duurdere jurk thuiskomt. En ja hoor een duurdere jurk dan begroot.

Hopelijk komen jullie er samen uit.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Had van tevoren niet gedacht dat ik de jurk belangrijk zou vinden, tot ik DE jurk aan had...maar ik paste wel alleen jurken die binnen het afgesproken budget vielen, kreeg de jurk van m'n ouders.

200 of 1500 euro is wel een groot verschil dus snap dat je aanstaande niet erg enthousiast is, misschien kom je nog wel een jurk tegen die daar tussenin valt qua prijs...zou deze jurk loslaten.

3. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Ja klopt.. Als je het zo zegt klinkt het ook wel heel erg.. Zo dom geweest idd.. Ik had die jurk nooit aan moeten doen.. Maar hoop dan de jurk van €200,- nog weer te kunnen verkopen via mp.. Ben bang dat ik het los moet laten:(

4. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    We trouwen 11-12-'13 dat is al over eeen dikke maand dus veel tijd is er helaas niet meer.. Het is de jurk die ik nu heb of DE jurk.. hihi..

5. rums

rums Niet meer actief

De jurk die je nu hebt staat je toch vast ook heel goed?
    Helaas leveren nieuwe jurken niets op. Als je er al 50,- euro voor beurt dan is het veel.

Maar het blijft gevoel en verstand tegen elkaar en dat is verrekte lastig!

Van welk merk is DE jurk? Zit namelijk enorme levertijden op trouwjurken.

6. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Het is idd echt een strijd tussen gevoel en verstand.. Grrr.. Het is een jurk van Sophia Tolli en ik kan die jurk daar zo ophalen er zouden alleen nog bandjes op komen.. Heb vanmorgen gebeld of de jurk er nog was en of het nog haalbaar is.. Dit was allemaal geen probleem..

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik heb ook een prachtige jurk gepast, was ruim 3000 euro, maar ik wist op voorhand al dat ik die nooit zou kopen. Ik vond het gewoon leuk om een keer zoiets aan te hebben ;)
    Ik heb een jurk gekocht bij een klein zaakje aan huis en bij een coupeuse helemaal op maat laten maken. Uiteindelijk was ik voor 400 euro (volgens mij) klaar. Schoenen waren in de uitverkoop bij een gewone schoenenzaak. Die duurdere jurk stond mooier en was ook gewoon wat mooier maar daar had ik geen fijne dag in gehad. Wetende wat ik allemaal voor dat geld had kunnen doen....

8. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Als je er zo mee zit, zou ik echt zeggen; DOEN! Ik weet anders zeker dat je er de hele dag aan denkt en wil je dat? Ik had gelukkig echt MIJN jurk en ohhh wat zou ik hem graag nog een keer aan willen :) Het is helaas maar voor 1 dag, maar wat kijk ik graag naar de mooie canvas-foto die nu boven mn hoofd hangt :p En dan wordt je echt niet blij als je steeds denkt; had ik maar...had ik maar... :(
    Veel succes meid!!

9. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Jaa dat is zo'n moment dat je zelf wel beter weet maar toch even passen.. €3000,- dan was ik er ook snel uit geweest haha..

10. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ook ik vind de jurk heel belangrijk. Ik heb een prachtige jurk aangehad, voelde me fantstisch en ondertussen staat de jurk al 5 jaar te pronken op een paspop in mijn slaapkamer. Ik zie hem dus iedere dag en geniet er nog steeds van. Echt mijn jurk.

11. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik heb de jurk in mijn hoofd, wil m ook zelf gaan maken met hulp van schoonmoeder... maar.... dan moet ik wel een vriend hebben die nut ziet in trouwen (geldverspilling etc....) ;)

dus... sorry, ik weet niet "hoe" belangrijk qua geld ik de jurk vind, uiteindelijk is het je eigen, en je verloofdes gevoel dat de doorslag zal moeten geven samen.

12. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Voor mij is DE jurk wel heel belangrijk ik heb ongeveer 1700 euro uitgegeven nu moeten de coupeuse kosten nog bij. Ik voel me er echt geweldig in dus ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik mag 11-12 en ik kan niet wachten. Geld verspilling is het misschien wel maar ik vind het , het wel waard!! Anders bij ons is misschien dat wij de budgetten wel hebben. Ik kan alleen maar zeggen volg je hart je wilt daar niet staan op jullie dag en denken had ik maar..

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, voor je eigen gevoel denk ik al dat je weinig keus meer hebt.. gáán voor die ene jurk. Als het ergens kan, dan gewoon doen, het is nu of nooit meer. Er komt geen nieuwe kans meer wat dit betreft.

14. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Ik ga het vanavond toch nog een keer aankaarten.. Wij trouwen ook 11-12-'13:) Deze jurk op een paspop in de slaapkamer lijkt mij ook onwijs gaaf haha.. Dan hangt ie in ieder geval niet in de kast..

15. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je het niet doet heb je de rest van je leven spijt, als je dan je trouwfoto's ziet baal je dat je niet je mooie jurk hebt gekocht,
    dus als je het geld hebt zou ik het zeker doen.
    Eigen schuld had je maar niet moeten gaan passen ;)

16. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Voor mij was de jurk totaal niet belangrijk.

Mijn jurk was ook maar 125. ( wel een echte trouwjurk )

17. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik ken het. Sinds kort ook verloofd.
    Het idee om gratis te trouwen met een achtertuinfeest heb ik al snel aan de kant gezet. Een jurk is een must, leuk plaatsje voor de ceremonie en feest met behulp van wat familie.
    Van plan om niet eens naar de duurdere jurken te gaan kijken om zo teleurstellingen van kwaliteit, pasvorm etc te voorkomen.
    1500 is een hoop geld, of het nu DE jurk is of niet. Als je het makkelijk kunt betalen zou ik zeggen geen probleem. Maar helaas is niet iedereen zo bedeeld;)

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tja mijn man zei op een gegeven moment: De jurk hoeft niet duurder dan 500 euro he...
    En we gingen naar een winkel waarvan ze op internet hadden gezet dat ze een outlet hadden.. Nou daar kwamen we aan en dat leken dus alleen maar een soort van carnavals jurken (met tule enz) niet mijn smaak..
    Uiteindelijk een jurk uit de budget collectie aangehad en de eerste dat was het gelijk, daarna nog 5 aangehad maar die waren het niet... Was wel even slikken dat de totaal prijs met vermaken enz op meer dan 1200 kwam :O
    Maar gelukkig heeft mijn vader betaald en heeft mijn stief schoonmoeder gezegd dat ze ook de helft wilde betalen. Maar schuldig voelde ik me wel want wilde nog ergens in een echt outlet gaan kijken maar volgens hen moest ik dat niet doen want dit was mijn jurk! Uiteindelijk hadden ze daar ook wel gelijk in denk ik...

19. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh voor mij helemaal niet belangrijk, ik hou er niet van om in de belangstelling te staan.;).
    Wij zijn al ruim 15 jaar samen en het is er nog steeds niet van gekomen. Ik zie er gewoon tegenop, al die belangstelling verschrikkelijk;).

Maar deze zomer hebben we besloten dat we gewoon in normale kleding trouwen en daarna uit eten met de naaste fam. Gewoon normaal en dan wil ik graag met mijn kinderen nog een weekendje naar de efteling. :).

20. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Is er geen mogelijkheid om de jurk te huren? Dat kan stukken goedkoper zijn, heb het zelf ook overwogen (maar een jurk gekocht die mooi binnen het budget paste).

Voor mij was/is de jurk belangrijk maar eerlijk is eerlijk: hij hangt op zolder in een zak. Paspop is leuk maar daar moet je de ruimte voor hebben en zo'n jurk vangt vreselijk veel stof. Uiteindelijk gaat het om het gevoel wat je erbij hebt en de foto's.

Deel Deze Pagina