Hoe belangrijk is DE trouwjurk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cjb, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Nou was wel heel lief want mijn vriend vanmiddag zonder dat ik het wist gebeld om te vragen of de jurk te huur was maar daar doen ze helaas niet aan. Wat heel jammer is. Is nog maar een nachtje er over slapen:)

2. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ligt aan de persoon denk ik hoe belangrijk de jurk is. Sommige dromen er sinds kind al over andere trekken net zo lief iets uit de kast (ik noem maar wat) ;).
    Ik wilde zelf niet terug kijken erop met de gedachten "was een mooie jurk, maar eigenlijk wilde ik m zo". De mijne is voor me gemaakt en heb samen met m'n moeder de stof uitgezocht in een speciaalzaak (niemand kon ons zien). Het kant in m'n jurk was handgemaakt...maar dat was DE kant ervoor... Koos bijna een andere, want m'n jurk was het kado van mijn ouders aan mij. Maar mijn moeder zei zelf ook, dat is m. Die was gewoon perfect. De foto's kijk ik nog met plezier naar. De jurk hangt idd nu in de kast, maar haal hem er nog weleens uit om nog eens te zien. :) Plus ik onthou nog steeds mijn man zijn reactie toen hij me zag voor de eerste keer in de jurk...vergeet ik nooit meer. :)
    Zolang je er geen boterham minder om hoeft te eten en je elektriciteit niet erdoor afgesloten wordt...tsja... Moeilijk, moeilijk... Hoop dat je eruit komt en anders nog een keer kijken of het deze echt wel is. Succes!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Trouwen doe je maar 1 keer. Mijn gevoel is dat je het dan ook goed moet doen. Liever het extra geld betalen en de dag met een grote glimlach lopen dan een goedkope jurk kopen en de hele dag balen en later op foto's je gevoel terug zien.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik ben (nog) niet getrouwd maar denk dat de jurk heel belangrijk is. Je moet stralen die dag!! En niet onzeker of rot in die jurk je ja woord geven denkend aan die andere jurk.. Zou er nog eens goed overna debken, je trouwt maar 1 keer.:)

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik trouw in juni volgend jaar.
    Ik wil geen trouwjurk!

Ik wil natuurlijk wel iets nieuw, maar ik sta niet met jurken en rokken door mijn figuur en ik haat ze ook echt.
    Ik heb geen echt bedrag voor de kleding, maar meer dan 300 euro wil ik echt wel niet uitgeven (al zal ik ook weer niet gaan moeilijk doen als de rekening bijvoorbeeld 325 is).
    En ik wil iets vinden dat ik nadien kan afdragen! Dat het niet slechts voor 1 dag is en daarna in de kast blijft hangen.

Wit zint mij overigens ook niet. Voor mij die dag dus geen volledig witte kledij.

Ik heb overigens nooit gedroomd om op mijn trouw een wit prinsessenkleed te dragen. Mijn moeder daarentegen ... die wil haar oudste dochter wel zo zien en dat zij het ook nog betaalt bovendien. Het was één van de eerste dingen waar ze over begon toen we zeiden dat we verloofd waren.
    Ze zal toch mogen wachten tot mijn zus ooit trouwt ;).

(Ik weet dat als ik mijn moeder de rekening laat betalen, zij ook zeggenschap wil hebben en mij kleding laat aantrekken waar ik doodongelukkig in word. Ik betaal het dus zelf, dan heb ik tenminste zelf de keuze.)

6. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Voor mij was het belangrijk dat ik me mooi voelde, niet dat het DÈ trouwjurk was.

Een paar maanden voordat ik mijn man ontmoette, was ik aan het winkelen in A'dam omdat ik dat weekend een thema-gala feestje had in Londen. Ik zag in een winkel een aantal créme-witte avondjurken, paste perfect in een lang haltermodel, en was verliefd op die jurk. 100 euro, afgedongen naar 90 euro, en ik pas er nog steeds perfect in (nou ja, weer sinds mijn tweeling). Verder is deze jurk ook geschikt met een gekleurde omslagdoek voor galafeestjes. Dus die hangt niet nodeloos in de kast.

Tja, had deze mooier gekund? Ongetwijfeld, met een kanten randje of zoiets. Ik hou niet van teveel tierlantijntjes, geen taartjurk voor mij ;).
    Maar hij zat me gelijk als gegoten en ik heb er véééél geld mee bespaard. Ik heb er geen spijt van!

Als antwoord op je vraag: ja, je moet je mooi voelen. Nee, dat hoeft niet voor de hoofdprijs en dat hoeft ook niet in de aller- allermooiste jurk voor die paar uur.

Maar goed, ondanks een knaller van een dag en feest volgens ons en alle gasten, vind ik een trouwdag ook geen romantische dag. Het is een dag dat je je met gasten bezig houdt en weinig tijd mag/kan hebben met je partner. Dat maakt een huwelijksreis gelukkig wel goed!

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Overigens was mijn jurk 600 euro... Maar daar kwamen nog bij: torselet, schoenen, bolero (dat moest wel, trouwden in maart), 2 paar kousen (altijd 1 reserve hebben) en sieraden. Dus was ik bijna 1200 euro kwijt. Voor de jurk stomen was ik 110 euro kwijt

Persoonlijk zeg ik: trouwen doe je maar 1 keer. Doe de dingen die je belangrijk vindt want een 2e keer komt er niet (als het goed is tenminste :D)
    Wij hadden een budget en daar zijn we ook (ruim) overheen gegaan. We wilden toch een bruidstaart en toch die ene auto huren. Ringen waren door de hoge goudprijs dubbel zo duur als we van te voren dachten. Man heeft moeilijke voeten dus dat werden dure schoenen. Maar we hadden het geld ervoor, we hebben geen droog brood hoeven eten of moeten lenen.

Ik zou naar die bruidszaak gaan en proberen een leuke korting te krijgen.

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Ik vind de jurk wel belangrijk maar ik heb ook echt mn grens qua budget dan.
    Wij trouwen volgend jaar juni en ik ben niet van plan een jurk te kopen. De verhuurzaken hebben ook hele mooie voor een leuke prijs

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

De ringen daarentegen... Daar wil ik wel wat voor uitgeven. Ik vind die belangrijker dan de jurk eingelijk

10. Voor mij was het wel heel belangrijk. Ben ook echt blij dat ik heb gezocht en mijn eigen hart heb gevolgd wat betrreft de jurk... :D Ondanks dat mijn zusje en moeder me liever in iets heel anders hadden zien trouwen had ik gewoon DE jurk die ik altijd al wilde :D

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Dat van de ruimte is zeker waar, maar dat stofvangen valt wel mee hoor, als je de boel een beetje schoonhoudt tenminste.

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ben eigenlijk best wel benieuwd hoe die speciale jurk eruit ziet dan.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik had eerst gezocht welke jurken ik mooi vond en ik vond er twee die super waren.
    Beide waren eigenlijk DE jurk, maar één was dubbel zo duur als de ander. Keus snel gemaakt natuurlijk...

Ik denk dat er altijd wel meerdere jurken zijn die je bijna even mooi vind. Tuurlijk was hier de duurdere nog mooier... maar ik zou er spijt van hebben gehad als ik voor die jurk was gegaan. Mijn jurk hangt hier nu in de kast... eigenlijk weg te rotten om het zo maar even te zeggen. Je doet hem toch nooit meer aan.

14. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Persoonlijk vind ik een trouwjurk wel belangrijk maar zo duur nee

kijk eens op evajurk of jjshouse ;) allemaal mooie goedkope jurken op maat te maken

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Mijn jurk heb ik gekocht bij Catwalk in Groningen, zij verkopen o.a galajurken. Inclusief een hele mooie bolero was ik 175 euro kwijt. Ik heb er geen moment spijt van gehad, want hij stond me erg mooi en we hebben super foto's. Wij hebben qua feest met ong. 65 personen gegeten, dus daar gingen onze centjes vooral heen, en mijn man heeft een maatpak van 1000 euro gekregen, maar die kan hij nog heel vaak aan. Vaker dan ik mijn jurk aan zou doen verwacht ik :p

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn trouwjurk via Ebay op maat laten maken naar mijn eigen idee. Kwam uit China, was inclusief verzendkosten en douanekosten 150 euro kwijt. Was echt perfect afgewerkt, precies hoe ik het wilde.
    Meer had ik er niet aan uit (kunnen) geven, en voor mij was het wel belangrijk dat het zo was zoals ik wilde.

17. Within

Within Niet meer actief

Ik heb mijn jurk op maat laten maken door Anastacia.
    Komende vrijdag doe ik hem nog een keer aan, voor een gemaskerd bal. Daarvoor hing hij 3,5 jaar in de kast :p Maar heb er geen moment spijt van.

Ik vraag me wel af hoe je jurk er nu uitziet ^^

18. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor soort jurk zoek je?

Ik ben ook in mn droom trouwjurk getrouwd en die hangt nu aan de kastdeur in een hoes. Wij hebben de ruimte niet om de jurk op een paspop neer te zetten. Dus als ik de kans krijg zou ik hem wel willen verkopen. ergens vind ik dat wel zonde maar zoals ie nu aan de kastdeur hangt vind ik ook zonde en verdiend die een tweede leven.

Heb de jurk ooit eens op marktplaats gezet maar daar reageerde alleen een vent op die wel hele rare vragen ging stellen, wat ik onder de jurk aanhad enz.
    Dus dat doe ik niet meer.
    En voor in een boetiek te koop zetten is de jurk te oud voor (5 jaar)
    Je mag me evt pb en

19. Steffie85

Steffie85 Lid

3 nov 2013
    35
    0
    0
    Limburg
    Lastige situatie inderdaad!
    Wij gaan eind dit jaar trouwen, dus ik kan je nog niet vertellen of de duurdere jurk het waard is voor die ene dag (al denk ik stiekem van wel).

Het belangrijkste is denk ik dat je je mooi en zelfverzekerd voelt op jullie trouwdag! Als je je niet goed voelt in die jurk van internet zou ik het niet doen en voor die andere jurk gaan.
    En is het niet nog een optie om naar een bruidsmode outlet te gaan? Veel bruidszaken hebben namelijk ook een outlet waar ze jurken van het vorig seizoen hebben hangen om plaats te maken voor de nieuwe collectie. De prijzen van deze jurken zijn over het algemeen max. €900,-.

Succes!!

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb mijn jurk gekocht in de outlet. Ben er nog steeds blij mee ( ben juni getrouwd) . Was Inc trouwschoenen nog geen 400 kwijt. Schoenen kosten normaal 125 en had ze voor 25. ( nu nog 125 euro :))
    Jurk was 375 euro en was afgeprijsd van 1850 naar 1000 en daarna 800 en in de outlet nog is 50% korting en had nog wat extra korting afgeschooid

Deel Deze Pagina