Hier loopt de jongste weleens met haar balletkleding in de supermarkt. Woensdag peuterdansen en daarna even snel wat boodschappen doen en thuis kleden we om en anders houd ze het aan want het gaat aan het einde van de dag toch weer in de was. Ik krijg altijd alleen maar leuke opmerkingen en nooit rare of verwaande blikken van andere mensen. Hier loopt de oudste doorgaans het hele weekend in zijn sportkleding en het staat hem verdomd goed moet ik zeggen😉
Is toch heerlijk inderdaad dat je je als moeder daar niet mee bezig hoeft te houden en je het je kind gunt om lekker kind te zijn. Het lijkt me ook zo vermoeiend om er altijd maar mee bezig te zijn met wat een ander over je denkt pff
Ja ik ook hoor, eigenlijk nooit één rare blik of opmerking over mijn poppie in haar prinsessenjurk in de supermarkt. Altijd leuk commentaar juist. Ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht dat iemand dat vreemd kon vinden, haha!
Lieve dames, bij nader inzien heb blijkbaar een afwijkende mening over in verkleedkleren naar de supermarkt gaan
Sportkleding vind ik ook heel leuk. Staat hem ook heel stoer. Thuis draagt hij altijd een jogging, dan kan hij ook alleen gaan plassen en als we boodschappen gaan doen blijft die jogging gewoon aan. en als ik hem omkleed is het vaak een baggy broek. Tja wat vinden anderen het ergste? Een jogging of een kleine eminem? Wel de broek opgetrokken hoor Baggy broeken zitten gewoon het lekkerste om in te spelen. Zo dus tja dit is gewoon mijn smaak. Lekker kinds
Dank je wel dat je mij niet normaal vindt. Want inderdaad ik zal wel een verschrikkelijk abnormaal persoon zijn, omdat ik verkleedkleren voor thuis vind. Wat fijn dat ik mezelf door jou beter heb leren kennen.
Het gaat erom dat je direct een oordeel hebt over een moeder die haar dochter in een prinsessenjurk mee met boodschappen neemt. ze kan geen nee zeggen en ze snapt niet dat het in een verkleedkist hoort. Is toch ook gewoon raar om daar zo over te oordelen en vooral om daar mee bezig te zijn.
Dus als een kind niet verkleed naar de supermarkt mag, dan gunnen die ouders het kind niet om kind te zijn
Dat ik daarover mijn oordeel klaar, excuses daarvoor. Dat was wellicht kortzichtig van me. Overigens had ik al aangegeven dat ik me er niet aan stoor. En dat mensen vooral moeten doen wat bij hen past. Overigens mogen mijn kinderen echt kind zijn hoor. Ik vind het heerlijk om lekker gek met ze te zijn. Er worden regelmatig hutten van kussen en dekens in de woonkamer gebouwd. De muziek gaat hier vaak hard en dan dansen we met z'n allen door het huis. Ik ga vaak ik het bos lekker ravotten. Ze mogen alleen niet kn verkleedkleren baar buiten.
Ik vind het belachelijk om zulke opmerkingen te maken. Maar het zal wel een soort humor zijn van mensen die hun kinderen in verkleedkleding en sportkleding de supermarkt in laten gaan.
Net zoals het een soort humor is van moeders die dat per se niet doen om te zeggen dat we geen nee kunnen zeggen.
Dat is 1 opmerking van 1 lid. De opmerkingen die ik nu en vanmiddag benoemde wordt door verschillende leden gemaakt. Blijkbaar is dat wel geoorloofd dan: eerst dat onze.kinderen zo niet normaal kunnen ontwikkelem, dan dat we onze kinderen niet gunnen om kind te zijn en vervolgens dat je niet normaal bent als je opkijkt van een kind in verkleedkleren in de supermarkt. Goh wat zijn we toch volwassen allemaal. Ik kan ook wel zinken tot dat niveau met een paar beledigende opmerkingen maar laat ik die maar voor mij houden.
Wat is het hier gezellig 😂😱 Kleding is redelijk belangrijk maar laat het wel wat meer los naarmate ze ouder worden. Op voetbal dagen lopen ze gerust in een trainingsbroek. Printjes ed vinden ze niet zo heel boeiend. De oudste trekt ook alles wel aan wat ik klaar leg. De jongste wil het zelf vaak uitzoeken en dat gaat hem goed af. Jongens vind ik sowieso makkelijk. Een goede jeans, hoodie/trui/longsleeve met Allstars en het is klaar. De oudste draagt vaak t-shirts met een blouseje er overheen. In de zomer is het een korte spijkerbroek met T-shirt en eventueel een vest. Het hoeft niet per se merk te zijn. Ze hebben een paar WE jeans die prima zijn. Maar wel veel Retour, Cars en vingino. T-shirts ook zo. Name it heeft trouwens ook leuke shirts. Wat ik wel te lelijk vind zijn die jeans joggins. Die komen d'r hier niet in.
Ik ben dus iemand die het inderdaad zonde vind om veel geld aan kleding uit te geven. Voor mezelf ook overigens. Voor mij is het belangrijk dat dochter schone (tot ze het zelf vies maakt buiten ) en niet kapotte kleding draagt, wat dat is vind ik minder belangrijk. Nu kies ik nog en haal ik veel tweedehands. Straks mag ze zelf kiezen, maar zullen geen dure maken zijn. Gewoon van de goedkopere winkels. Ze mag ook prima zelf beslissen wat ze aan doet, mits het bij het weer past. Als dat een rare kleurencombinatie oplevert dan is dat maar zo, als ze maar trots is op wat ze zelf aan heeft. Ook als ze een prinsessenjurk aan wil naar buiten is dat prima, ik vind dat niet per definitie iets voor binnen of voor een verkleedkist.
mijn kind laat ik ook echt niet "zomaar"door de winkel rennen met hun verkleedkleren, dat dit zo even uitkomt of we gaan naar opa en oma en onderweg even snel boodschappen doen, ja oke maar als we thuis zijn en ik heb zeeen van tijd dan zeg ik toch even nu de jurken uit, opruimen en we gaan, betekend niet dat mijn kind niet lekker kind mag zijn, mijn kinderen mogen in hun goede kleren spelen, ze mogen in hun goede kleren vies worden, als er tijdens het spelen gaten in komen jammer dan, blijven ze ergens achter haken pech gehad, wij knutselen, wij verven, we lezen boekjes met ze, we gaan naar de speeltuin naar de kinderboerderij, regelmatig dagjes/weekendjes weg waarin we veel zwemmen en lekker gek doen, wij doen ook met ze mee ook als papa en mama zijnde zitten we op de schommel en gaan we van de glijbaan, we gaan op het veld voetballen en voor de deur mogen de oudste twee alleen spelen met hun buurtvriendjes. ( voor het huis als ik toch niet wegga mogen ze trouwens gewoon de verkleedkleding aan houden ) enige dat ik wil is dat ze er een beetje fatsoenlijk bijlopen,ik hou niet van vormloze rechte slobberzakken als spijkerbroek voor een meisje, met een los shirt met winnie the pooh erop die 4 maten te groot lijkt, en dan ook nog regenlaarzen eronder aan, het plaatje is helemaal af als mijn dochter haar haren die ze bijna op de billen heeft hangen los laat... ze heeft dun haar dus het ziet er al gauw onverzorgd aan, ze mogen echt kind zijn, maar ze gaan netjes de deur uit, ook hun haren worden gedaan een staart vlecht knot maar gelukkig wil dochte 1 zelf heel graag dat ik leuke vlecht creaties maak en dochter 2 heeft de haren nog te kort maar ziet het van grote zus dus ook bij haar beginnen we met kleine staartjes en vlechtjes. hoe ze terug komen zal mij een biet wezen als ze aan het eind van de dag maar kunnen zeggen dat ze weer genoten hebben van het spelen. * edit * onze eerste 2 kinderen van 7 en 5,5 jaar mogen zelf hun kleding kiezen ook in de winkels, ik weet hun smaak en dat komt gelukkig heel erg overeen met die van mij, mijn 2,5 jarige mag niet zelf kiezen, zij kiest een spijkbroek met roze sokken OVER de broek een gele jurk met een paarse riem om de middel en dan nog een een korte broek erover heen waar de jurk in gestopt word en mijn vierde, tja dat is een baby dat spreekt voor zich
Die opmerkingen waren voor het grootste gedeelte direct tegen dat ene lid gericht. Ik vind trouwens oprecht dat het soms verkleed over straat kunnen een onderdeel is van kind zijn. Door daar altijd nee tegen te zeggen ontneem je mijns inziens wel een stukje kind-zijn. Maar dat is puur een stukje, kind mogen zijn uit zich natuurlijk in veel meer zaken. Voor mij is ook buitenshuis verkleed zijn en in je spel op mogen gaan daar een stukje van, voor jou niet. Dat is op zich prima.