HELP! Afgelopen jaar zelf extra bijverdiensten gehad, ziektewetuitkering, WW en nog een normale baan gehad. Dit gaat me wel iets te boven geloof ik. Me vriend mist een jaaropgave door faillisement en ook hij heeft WW gehad en nog een normale baan gehad. Eerder deed mijn schoonmoeder het maar die zegt dit ook niet te willen doen omdat een adviseur er waarschijnlijk veel meer uit kan trekken. Nu ben ik opzoek maar kost het zeker 80 euro! Dit vindt ik echt belachelijk veel geld. Kennen jullie iemand omgeving Apeldoorn die het voor een leuke prijs doet? Ook op Belastingdienst - Privé gekeken hier zeggen ze dat de belastingdienst je ook kan helpen hoe werkt dit?
Je kunt even kijken wat er in jullie aangifte staat na 1 maart, dan is dat ding namelijk al deels ingevuld. Als je er dan nog niet uitkomt zou ik toch een adviseur inschakelen. Is veel geld, maar heeft ons het eerste jaar ook goed op weg geholpen (moet je het er wel uithalen natuurlijk).
Dan moet ik dat programma downloaden op de website van de belastingdienst toch? Daar staan mijn extra verdiensten toch nog niet in? Heb inkomsten gehad waar nog belasting over betaald moet worden, ingewikkeld dus haha
die inkomsten kun je in dat programma gewoon invullen, tegenwoordig valt er niet heel veel winst meer te behalen bij je aangeifte. drempels liggen heel hoog,
Hmm dat is jammer, kreeg vorig jaar toch nog 200 euro Kan ik ergens al berekenen hoeveel ik terugkrijg? En bij dat programma moet ik dan aankruisen dat ik kinderen enzo heb? En doen hun dan de rest?
programma vraagt gewoon stap voor stap alles. kinderen, extra inkomsten, sparen, lijfrente , ouderschapsverlof, extra ziektekosten. Per onderdeel kun je op een vraagteken klikken voor meer uitleg. Is echt niet moeilijk hoor . verzamel al je jaaropgaves, als je een eigen huis hebt wordt de WOZ waarde volgens mij al ingevuld als je het programma na 1 maart download. Heb je al een digi-d? Die anders meteen aanvragen.
Je kunt de belastingtelefoon bellen en vragen of je een afspraak kan maken voor de HUBA (hulp bij aangifte). Dan wordt je aangifte ingevuld door belastingmedewerkers of studenten.
Mocht je het toch door een ander laten doen kun je dit gewoon door de belastingdienst zelf laten doen volgens mij. Ik neem aan dat je via de belastingtelefoon (0800-0543) wel een afspraak kunt maken.
De vakbonden bieden jaarlijks een belastingservice aan. Leden betalen dan iets van 6 euro voor de aangifte.
Wij laten het de laatste jaren doen door de oude buuf van manlief. Die werkt bij de belastingdienst En die doet het gratis, haha Er is vast wel iemand in je familie of vrienden kring die er meer verstand van heeft?
Gewoon na 1 maart het programma downloaden en alle inkomsten invullen. Is niet zo moeilijk hoor. Programma wijst zich vanzelf en aan het eind kun je precies zien of je wat terugkrijgt.
Hebben viavia iemand gevonden die doet het voor 50 euro voor ons beide! Omdat we een aantal dingen missen besteden we het toch liever uit.
80 euro is een heel schrappelijk tarief. Voor kundigheid moet betaald worden. Je aangifte word gedaan, aanslagen gecontroleerd etc. En ja, adviseurs zijn nu eenmaal geheel op de hoogte van alle do's en don'ts dus halen er soms meer uit dan jijzelf
Zo'n aangifte met ws alleen maar loon en uitkering is 5 minuten werk... Dan vind ik 50 euro nog een hoop geld! Het is zooo simpel en als je iets niet snapt dan druk je op F1 en het help venster komt omhoog. En zoals eerder al is gezegd, vanaf 1 maart staat alles al ingevuld. Het is dan alleen controleren, op verzenden klikken en je Digid gegevens invullen. En het bedrijf waarvan geen jaaropgaaf is, de laatste loonstrook erbij pakken, het cumulatieve bedrag bij fiscaal loon en loonheffing.
Op je loonstrook staan altijd de bedragen per maand, maar ook wat je al van het hele jaar hebt gehad. De bedragen op de loonstrook zijn (normaal gesproken de laatste van het jaar) gelijk aan je jaaropgaaf. Kijk het maar eens na met je eigen loonstrookje van december met daarnaast je jaaropgaaf, dan zul je wel zien wat ik bedoel en welke bedragen je moet nemen. Let wel goed dat je echt fiscaal loon of heffingsloon neemt. En bewaar de loonstrook erg goed, want de Belastingdienst heeft misschien niet de goede gegevens vanwege het faillisement en kan het opvragen bij je.