Ik ga waarschijnlijk werken in de tussenschoolse opvang ik ontvang hiervoor 9 euro per keer 2x in de week dus 18 euro. Nu vraag ik me af hoe dit werkt bij de belastingdienst? moet je dit opgeven? En word je in mindering gebracht op de toeslagen omdat de totale inkomen iets hoger is?
Leuke casus, ik ben hiermee met m'n cursus bezig! Ga je een arbeidsovereenkomst aan met de tussenschoolse opvang?
Volgens mij hoef je dit niet op te geven je mag iets aan vergoeding krijgen voor vrijwilligers werk. Dat ligt ongeveer op 1.10 per uur met een Maxima van ... Dat bedrag weet ik niet maar je mag iets verdienen zonder dat je dat hoeft af te dragen aan de belasting wel.. Bijvoorbeeld als je een uitkering heb het door geven op bijvoorbeeld de sociale dienst uwv. En zeker als het een soort van opstapje is naar werk mag je een x euro verdienen belasting vrij. Als ik het mis heb sorry dan alvast. Ik deed vrijwilligers werk vorig jaar en mog iets houden( alleen nooit wat ontvangen) omdat het kort was dat vrijwilligers werk. Kreeg dus dan 1.10 per uur. Voor 8 uurtjes in de week is z.n 10 per week. ( nogmaals niet gekregen) omdat het maar kort duurde plus het een soort van proef tijd was. ( van beide zijde)
hier is het ong 1,5 uur en dan een vergoeding van 9 euro per keer altans zo staat het er. maar wist niet dat dat als inkomen word gezien en dus van je toeslagen word afgehaald
Ik denk dat het dan inderdaad wordt gezien als vrijwilligersvergoeding. Je mag max. 150 euro per maand en 1.500 op jaarbasis verdienen.
Privé Werk en inkomen Werken Niet in loondienst werken Vrijwilligers Vrijwilligers Lees voor Als u vrijwilligerswerk doet (bijvoorbeeld verenigingswerk of buurtwerk), krijgt u soms een vergoeding. Deze vergoeding is in de volgende 3 gevallen niet belast: U krijgt voor uw inzet een vergoeding die zo laag is dat deze niet in verhouding staat tot de omvang en het tijdsbeslag van het werk. Dan krijgt u een vrijwilligersvergoeding. Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, is deze vergoeding niet belast. U krijgt alleen maar een vergoeding voor de kosten die u hebt gemaakt. Dan is deze vergoeding niet belast. U krijgt een vergoeding voor uw inzet én een vergoeding voor uw kosten. Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, is de vergoeding niet belast. Doet u vrijwilligerswerk voor een ANBI? Als u aan bepaalde voorwaarden voldoet, mag u een bedrag aftrekken als een gewone gift. stukje via de belastingsite en verder zou ik je aanraden morgen de belasting dienst te bellen en het gewoon vragen hoe het zit. Zo te lezen krijg je alleen die 9 euro als vergoeding.! Daarom denk dat je het niet hoeft op te geven. Speur anders zelf even bij de belastingdienst.
Als een organisatie ervoor kiest om vrijwilligers een vast bedrag te geven als tegemoetkoming in de kosten, geldt er een maximale vergoeding van 150,- per maand en 1.500,- per jaar. Met een vaste vrijwilligersvergoeding hoeven vrijwilligers niet te bewijzen dat er kosten zijn gemaakt en voorkomt de organisatie veel rompslomp met bonnetjes. Let daarbij wel op het maximale uurtarief: - voor vrijwilligers van 23 jaar en ouder is de vergoeding per uur maximaal 4,50 - voor vrijwilligers onder de 23 jaar is de vergoeding per uur maximaal 2,50 De Belastingdienst heeft deze maximale uurtarieven ingesteld om een duidelijke afgrenzing met beroepsmatige arbeid te geven. Voldoet men aan de maximale normbedragen per uur, maand en jaar dan spreekt de Belastingdienst van geenmarktconforme beloning en is er geen loon- en inkomstenbelasting verschuldigd.
Ja als het 1,5 uur per keer is wel.. Maarja als je 2 uur werkt, kom je wel aan de max van 4,50. Misschien zijn er andere dames die exact weten hoe dit zit?
ik heb het nagevraagd bij de instantie zelf je mag per maand 150 euro verdienen zonder dat het belast is
Ik geef volleybaltraining en dat valt ook onder de vrijwilligersvergoeding. is 9 euro per uur. 1.5u in de week dus 13.50 per week en 54 per maand. Daarnaast krij ik voor mijn vrijwilligerswerk elders 20 euro per maand onkostenvergoesding. Dit hoef ik niet op te geven.
Ligt er denk ik aan of het echt vrijwilligerswerk is of niet. Hier krijgen ouders van de tso een contract van een kinderopvangorganisatie, dan is het denk ik een ander verhaal.
18 euro per week x 52 weken = 780 per jaar Dan zit je toch onder die 150 per maand en 1500 per jaar? Zou mij raar lijken om op te moeten geven.. Als je daar nog belasting over moet betalen hou je wel heeeel weinig over
Hoi, ik heb ook lange tijd via de tso (met een contractje) de boterhammen gedaan. Zolang je onder die bedragen van de belasting blijft (max 150,- per maand) dan hoef je niks te doen als je belastingaangifte gaat doen. Je hoeft het ook nergens in te vullen. Let wel op dat je dit voor je zelf goed bij houd als je meerdere dagen gaat helpen dat je er niet boven komt. Want dan wordt het wel als inkomsten gezien. maar je kan dit natuurlijk even bij jou tso navragen hoe ze dit hebben geregeld. Echter als je een uitkering krijgt dan moet je dit wel aan het uwv opgeven en kan het zo zijn dat je gekort wordt op je uitkering. Groetjes!