Hoe ben je aan de naam gekomen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door manonenemma, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien wel leuk om dat hier te vertellen, hoe je aan de naam van je zoon of dochter bent gekomen. Is hij of zij vernoemd naar iemand,heb je de naam ooit eens ergens gehoord...

Ik had de naam Emma al jaren in mijn hoofd. Wij waren fan van Friends, en toen daar een baby genaamd Emma in werd geboren wist ik het, dat wordt ooit de naam van onze dochter. En haar 2e naam, Babette, was de naam van 1 van onze hondjes die in maart (tijdens mijn zwangerschap dus) zeer onverwachts overleed.
    Gek genoeg heb ik nooit echt moeite gedaan voor jongensnamen, ging er altijd stiekem al vanuit dat we een meisje zouden krijgen...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kick.... ik had vroeger een vriendje (ik was 12 ofzo) en die had weer een (veel) oudere neef die Kick heette. Zo'n geweldig leuke vent en een lekkere, korte, makkelijke naam. Precies wat we wilden.
    Overige namen zijn vernoemingen: 2e naam: 2e naam van opa S. En 3e naam: verbastering van 2e naam opa Z.

Pom... tijdens mijn studie was er meisje wat zich Pom noemde (ik geloof dat ze eigenlijk Annemijn heet...) Dat was een erg leuke meid en ik vond de naam gelijk geweldig. Toen we nog een meisjes naam moesten bedenken naast Kick, zaten we net RTL Boulevard te kijken.. en daar kwam ze langs op de aftitel.. het meisje van mijn studie. Ik zei het tegen mijn man en die was gelijk helemaal verkocht. En weer... kort, makkelijk, duidelijk! 2e naam: 1e naam oma J en 3e naam: 1e naam oma S.

We zijn erg blij met onze niet veel voorkomende maar toch heel gewone namen!

3. manonenemma

manonenemma Actief lid

8 okt 2010
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn zeker leuke namen, en wat je zegt, gewoon maar toch orgineel

4. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Tijn hoorde ik op mijn werk een collega over en vond ik erg leuk. Al 2 jaar voor ik zwanger was. 2e naam Thomas omdat we nog een naam met een T wilden...

Naut weet ik eigenlijk niet maar vond ik gelijk leuk beetje 2e naam Nemo want NN ;) En nu dus Kapitein Nemo van de Nautilus :d

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Giovanna gewoon tegen gekomen op een site en die kreeg ik niet meer uit mijn hoofd. Gelukkig vond vriendlief de naam ook meteen geweldig! Tweede naam is Ariana, dit omdat mijn moeder deze naam helemaal geweldig vindt en dus een soort vernoeming voor haar.( Ze heeft zelf een puur hollandse naam en dat wouden wij pertinent niet!)

Loréana hebben wij zelf verzonnen. Het was eerst Laurena maar dat werd hem toch niet, toen kwam vriend met Lorena maar dat wou ik niet doordat ik steeds daardoor aan gtst moest denken. Dus zo een beetje geknutseld en daar kwam Loréana uit. Tweede naam Esméralda omdat mijn zusje zo heet :). Weer omdat wij niet van hollandse namen houden en deze er mooi bij past.

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb je even. Nee hoor valt mee.

Arun mijn zoon heeft zijn naam te danken aan een posterDaar stond de naam Arun op. Eens zat ik te miezen van wanneer word ik eens zwanger! Was net bezig met zwanger worden maar was die dag ongesteld geworden ik tegen die poster als ik volgende maand zwanger raak van een jongen word het Arun en jullie raden het al de volgende maand was ik idd zwanger en het werd een jongen en het is dus Arun, zijn tweede naam is Ramon omdat ik dat ook een mooie naam vond. vriendlief had toen bij de gemeente voor mij deze naam er ook bij gedaan dat wist ik niet.

Dochterlief. Een paar dagen op Internet gezocht bij Hindoenamen. Dat is Arun zijn naam ook een Hindoenaam. En van maya tot en nog en met wat haha. Vond ik Karishma en zij tegen vriendlief dat lijkt me een leuke naam dus vandaar Karishma haar tweede naam is van haar oma mijn moeder Geertruida Hollandse kan het haast niet. haha.

Dus vandaar heb je even. maar het is nu klaar.;)

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Miriam kwamen wij tegen in een namenboekje en het 'klikte' gewoon. Ik kan me geen andere naam voorstellen die beter bij mijn dochter zou passen, en hij werkt zowel in het Engels als in het Nederlands (een vereiste als je in het buitenland woont ;))

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Kyan.. Ik vond altijd al de naam Ryan mooi. Toen ik zwanger bleek leek dit een logische keuze, alleen des vaker ik de naam hardop uitsprak des te vaker ik besefte dat het irritant uit te spreken is, dus toen is het Kyan geworden (spreek uit Kaj-un/Kaj-en)

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Er zijn verschillende namen voorbij gekomen maar niks vond mijn vriend goed!
    Uiteindelijk kwam ik bij Esmee, Esmeè of Esmay....
    Hij wilde geen streepje en vond Esmee mooi totdat ik Esmay smste naar hem naast onze namen toen wist hij het: Het wordt Esmay!

De E is namelijk de beginletter van zijn naam en de Y is de eindletter van mij naam.... Vond hij wel wat hebben!

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben tot week 37 van de zwangerschap gesteggeld over een naam....Ik had 1 naam die ik mooi vond en mijn man een andere en het schoot voor geen ene meter op. Toen heeft mijn man zijn zus opgebeld en zij kwam met een aantal suggesties waaronder Irem, en ja dat was 'm eigenlijk meteen! Lekker kort, niet moeilijk en goed uit te spreken in Nederlands en Turks

Serife is de naam van de oma van mijn man, zij heeft heel veel voor hem betekend (en nog) en daarom is Irem naar haar vernoemd. Mochten we ooit nog een zoontje krijgen, dan zal hij sowieso vernoemd worden naar mijn overleden vader (wel als tweede naam).

11. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Haha, in een aflevering van Char kwam de naam Yara voorbij, was een meisje die in die aflevering zat (geen geest ;))
    We vonden m allebei gelijk prachtig!

12. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Aylin heb ik een keer gehoord toen ik 13 was en die naam is altijd blijven hangen. Gelukkig vond mijn man het ook een mooie naam. Bij de tweede ben ik op internet gaan speuren en kwam 2 namen tegen Ashley en Djamila. Djamila is het geworden, vonden we allebei erg mooi en het past ook bij Aylin.

13. matje

matje Niet meer actief

wat komen er een leuke namen langs!!!
    tygo is vernoemd.. naar de acteur tygo gernand...
    mijn man wilde dit graag, maar ik heb tot op het laatst geroepen dat het geen tygo werd... uiteindelijk wel...

wij hebben bewust niet gekozen om te vernoemen, tygo heeft 3 opa's en 4 oma's en willen niemand eventueel tegen het hoofd stoten dus gewoon zelf een naam gekozen.
    als tygo een meisje was het dana geworden.

we zijn nu bezig voor de 2e en ook dat wordt weer een zelf gekozen naam.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij wilden graag een bijbelse naam, die wel gewoon gangbaar zou zijn in deze tijd :) Ik had Thirza al een hele tijd geleden bedacht als mooie naam en mijn man vond dat ook een mooie naam. Verder vonden we de betekenis ook mooi: lieflijkheid/welgevallen (als in: innerlijke en uiterlijke schoonheid).
    Qua jongensnamen kwamen (en komen) we er niet uit, en ik riep toen al: da's een voorteken :D

15. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Wij waren ergens een hele mooie jongensnaam tegen gekomen met de betekenis glimlach, omdat wij deze naam zo mooi vonden en toen het geslacht nog niet wisten hebben we er voor gekozen om een meisjesnaam te nemen met dezelfde betekenis als de jongensnaam en die hebben we gevonden.
    uiteindelijk heeft ons prinsjes een niet nederlandse naam gekregen met de betekenis glimlach.

16. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel ... omdat we dit een leuke naam vinden. 2e naam Fjodor, een Russische schrijver waarvan mijn man een aantal boeken heeft gelezen. Eerst nog over gehad om als 1e naam Fjodor te doen maar dat vonden we toch niet bij ons passen. En achteraf past dat helemaal niet bij Emiel. Als Emiel een meisje zou zijn geweest dan was de naam Marret geweest.

Ymke ... stom verbaasd dat het een meisje zou worden moesten we op zoek naar een meisjesnaam. Ik vond Imke wel leuk, mijn man ook maar dan met een Y. 2e naam Myran, wilden we eerst als roepnaam doen maar toch voor Ymke gekozen. Als Ymke toch een jongen zou zijn geweest (was bijna onmogelijk, door 10 echo's bevestigd dat het een meisje was) dan was de naam Yngmar.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn man hoorde de naam Lenn in een tatooshop waar hij was om een afspraak te maken.. Was het kindje van een stel dat daar ook was.. Hij vond de naam geweldig en smste de naam meteen.. Deze naam is het geworden..

Zijn tweede naam is Ché.. Eigenlijk heel simpel, het is ook de tweede naam van mijn man.. En hij wilde heel graag dat ons kindje die naam overnam.. Dus Lenn Ché is het geworden..

Als het een meisje was (wisten we toen nog niet) was het Lynn geworden.. Tweede naam was dan een vrouwelijke vorm van Ché geworden..

18. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Nou hier was het nog moeilijk hoor :D We waren bij de 1e , al best lang aan het zoeken naar een naam, we hadden internet namenboekjes enz al allemaal afgespeurd, maar mijn vriend, die wilde stiekem al manolito, maar dacht dat ik die naam niks vond, hij had een beste vriend en een kennis daarvan heette ook manolito en hij vond dat echt een hele mooie naam :D Uiteindelijk toch ook tegen mij gezegd dat hij dat een mooie naam vond, moest er ff aan wennen, maar daarna vond ik hem ook helemaal leuk :D de 2e naam is de naam van mijn vader, omdat hij heel onverwachts was overleden tijdens mijn zwangerschap en 3e naam vernoemd naar mijn schoonvader.

Bij de 2e hadden we nooit verwacht dat het een meisje zou worden, ik wilde eigenlijk altijd chiara voor een meisje, maar omdat die naam de laatste jaren wel erg populair was geworden, wilde ik wat anders, en toen kwam mijn vriend dus met de naam Loernza en ik vond hem gelijk helemaal geweldig :D Haar 2e naam is Valentina, omdat we die ook mooi vonden en de 2e naam is vernoemd naar beide oma's (was makkelijk heten allebei hetzelfde :p)

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bij mijn vriend in de familie was het gewoon om naar je vader vernoemd te worden. De vader van mijn vriend heette hans/ Johannis. nou wilde ik eigenlijk helemaal geen doopnamen, ben wel vanuit huis uit gelovig opgevoed maar doe er nu niets mee en laten ons kind ook niet dopen. maar voor mijn vriend was het belangrijk dat het er toch in zat. toen hebben we een deal gesloten ;) ik wou heel graag een naam met een IJ erin. zoals gijs, stijn, tijn, tijmen enz. toen zei hij dus jij mag zo'n naam als Johannis erin mag! Toen heb ik wel gezegd, worden dus geen doopnamen maar voornamen ;) en als jou vader erin gaat, dan de mijne ook ;) haha maar nogmaals voor mij had het niet gehoeven.
    maar toen was er ook nog discussie over waar de namen kwamen te staan. mijn vriend wilde hem eigenlijk: johannis albertus gijs noemen. maar dat vond ik zoo raar. dan zijn zijn voorlettter J.A.G en we noemen hem Gijs. Dus we hebben nu gekozen voor Gijs Johannis Albertus
    toch beide ons zin.

over meisjesnamen waren we niet uit. we hebben een hele tijd op Veerle gezeten,maar vond na een paar keer hard op zeggen kreeg ik het toch niet uit me mond! maar jah... toen kwam de 20 weken echo en het was zooooo duidelijk dat het een jongen werd, hebben we niet er meer over nagedacht. als reserve naam hadden we floor/fleur of elin.
    maar das nu nog niet nodig geweest

en ik ben super blij met de naam Gijs, kort hollands en past helemaal bij hem!

20. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier was het geen voorteken dat we wel een meisjesnaam wisten, maar geen jongensnaam. het werd nl. een ventje. dus na de 20w echo hard lopen brainstormen, lijstjes af. Kwam de naam volgens mij in het lijstje van de svb over 2009 tegen. 2e naam is naar de opa's die dezelfde 2e voornaam hadden (alleen moderner jasje).

Deel Deze Pagina