je kunt het verschillend uitspreken wij spreken het uit als djo amie maar in het ziekehuis willen ze nog wel eens jou ame zeggen en cb zeggen ze you amy
Wij hebben een mix gemaakt van onze namen. Roland en Ellen. En zo zijn we op Rowell gekomen. En gelukkig werd het een jongen, want dat was eigenlijk de enige naam die we hadden.
Eefje is vernoemd naar Eve uit de film wall-e. Een week voordat ik wist dat ik zwanger was keken we naar die film en op het moment dat wall-e in de regen staat met zijn parapluutje boven Eve wisten we het gewoon.. En Eve werd Eva en mijn vriends koosnaampje voor beeb in buik werd Eefje..
De eerste naam van ons mannetje is dezelfde als die van zijn vader, grootvader, overgrootvader en betovergrootvader (en misschien nog wel verder terug, maar dat weten we niet zeker). Zijn tweede naam (en roepnaam) komt eigenlijk van een van mijn klasgenootjes van de basisschool. Omdat we geen leuke jongensnaam konden bedenken, zijn we oude schoolalbums door gaan bladeren. Daar vonden we de naam Daniël, eigenlijk de enige naam die we allebei leuk vonden. Als we ooit nóg een jongen krijgen, hebben we een groot probleem, ben ik bang...
Vrij simpel en kort...BRAM. Wij hadden niet veel namen die we beiden leuk vonden...2 maar. We konden niet goed kiezen tussen beiden en wilde het af laten wachten totdat we ons mannetje zouden zien, dan zouden we het wel weten...en toen ineens moest ik onder narcose en vroeg mijn man "hoe gaan we hem nou noemen nu we hem niet samen voor de 1e keer kunnen ontmoeten?" Uhmm...jee...Bram!!JA Bram moet het worden. En het was de juistee naam voor onze zoon want naam past bij hem...een krachtige naam voor een sterke jongen.
wij wisten ook al heel lang een meisjesnaam, was er ook heilig van overtuigd dat het een meisje zou worden maar nee het werd een binkie. ik wist wel een paar leuke namen en vriendjelief ook wel maar er waren geen namen die we beide echt leuk vonden, tot we een film zaten te kijken over Rubin Carter, toen waren we er ineens over uit het is RUBIN geworden ben tot op heden nog niet een andere Rubin tegen gekomen toen we weer zwanger waren en we wisten dat het een meisje was, hebben we haar de naam gegeven die Rubin anders had gekregen het werd BENTE
Zoon van mn man heet Malik (betekent Koning) Onze zoon heet Mirza (betekent Prins) Vind het dubbelop mooi bij elkaar passen, heb er ook echt naar gezocht... Malik&Mirza ....Koning&Prins
Mijn zoontje heet gewoon lekker simpel Vincent. Hoe we erop gekomen zijn weet ik niet. De naam was er ineens en we vonden hem allebei leuk. Achteraf gezien denk ik dat het van een van de series komt die we 's avonds vaak keken. Een van de hoofdrolspelers heet zo. Een vriend van mij stuurde mij na de geboorte een brief. Hij had de betekenis van de naam opgezocht: overwinnaar. Past precies. Ik ben niet zo vreselijk senti menti, maar ben ervan overtuigd dat de naam er ineens was omdat het die naam gewoon moest zijn. Hij was bijna door de gyn geaborteerd, die had alle spullen al klaarliggen om een stukje weefsel uit de baarmoeder te halen toen ik geen bloeding had na een primolut kuur. Waarom weet hij ook niet, maar hij heeft uiteindelijk eerst een echo gemaakt. Een gelukkige ingeving, ik bleek zwanger.
Mijn man en ik hebben een zwak voor Nina Hagen en vonden Nina sowieso altijd al een leuke meisjesnaam. Nog voordat we echt serieus aan een kindje dachten, zeiden we wel al tegen elkaar dat als we ooit een dochter zouden krijgen, haar naam dan Nina zou worden. Toen ik ruim drie later zwanger was en we bij de 20 weken echo te horen kregen, dat het een meisje was, waren we het er eigenlijk vrijwel meteen al unaniem over eens dat haar naam Nina zou zijn. Ik vond een tweede naam wel altijd al heel leuk en toen ik tijdens mijn zwangerschap eens een keer last had van een slapeloze nacht, begon ik daar over te fantaseren. De naam Sofie heb ik ook altijd al heel erg leuk gevonden. Als kind had ik een buurmeisje dat zo heette en ik was altijd een beetje jaloers op haar naam, wilde zelf eigenlijk ook graag zo heten, hahahaha! Tegenwoordig is Sofie (of Sophie) een ontzettende mode naam, maar ik lag dus zo in bed over die tweede naam na te denken en vond het in combinatie met Nina zo lekker klinken! Hoe vaker ik het herhaalde in mijn hoofd, des meer ik er van overtuigd werd dat dit haar tweede naam MOEST worden. In mijn enthousiasme schudde ik dan ook meteen mijn man wakker - die me dat niet meteen in dank af nam, oeps! - maar nadat hij van de schrik was bekomen (hij dacht dat mijn bevalling al was begonnen), vond ie het toch wel een grappige actie en was hij het met me eens dat Nina Sofie inderdaad wel heel erg leuk was. Overigens is haar roepnaam wel gewoon Nina hoor, alleen mijn oma blijft haar steevast voluit Nina Sofie noemen... Als we een jongen hadden gekregen, zou het overigens Aaron Lucas geworden zijn...
de naam van onze zoon moest beginnen met een J en eindigen met een N dit omdat we niet echt wouden vernoemen naar de opa's en absoluut geen meerdere namen wouden, en beide opa's namen beginnen met een J en einigen op een N nu begint mijn naam met een J en eindigt de naam van manlief met een N dus mijn eerste 2 letters gepakt, manliefs laatste 2 letters, en de eerste letter van onze achternaam er dubbel tussen geplakt, bij onze dochter hebben we mijn laatste 2 letters genomen, dan mijn 2e letter en dan mij 4e en 5e letter maar dan omdraait, we dachten orgnineel te zijn en de naam zelf bedacht te hebben, ( hebben we natuurlijk ook wel,) maar achteraf op internet zoeken en je vind dat een naam die erg lijkt op die van zoonlief liefde betekend ..(alleen andere schrijfwijze wij hebben de I inplaats van Y) en de naam van onze dochter schijnt in griekenland Nieuwe maan te betekenen wat we dus ook achteraf pas hoorden haha, vind het wel mooie betekenissen
Wat een leuke verhalen allemaal Waar zou ik beginnen. Wij hadden alle twee een lijstje gemaakt en toen we wisten wat het werd hebben we deze naast elkaar gelegd. Daar kwam Megan op alle twee voor, als enige naam. Dus dat was duidelijk het ging Megan worden als voornaam. Nu hadden we 8jr daarvoor, toen we stopte met de pil, als we een meisje kregen LISA bedacht. Maar in de tijd dat wij op een wonder wachte noemde iedereen z'n dochter LISA en dat vonden we niet leuk om haar zo te noemen. Zonder dat we het van elkaar wisten hebben we allebij een andere manier van schijven bedacht, en je spreekt het ook net even anders uit. Toen kwam de naam LYZA Onderweg naar de supermarkt hebben we de knoop doorgehakt en wer het MEGAN LYZA
Wij keken het programma Miami ink en zo'n vrouw heette Talea, op zn amerikaans. Wij hebben m "ver-nederlands" en er een H achter gezet. Taleah!