Wij zouden een jongetje krijgen en hadden al een naam bedacht. Toen bleek bij de 20 weken echo dat het ineens een meisje was.. Gelukkig was ik een boek aan het lezen met een hele leuke hoofdpersoon
Wij hebben eindeloos geresearched op namensites en de svb-lijst en dergelijke, vond ik altijd al een heerlijke bezigheid. Maar elke naam had wel weer een nadeel... Toen ik op een dag naar mijn werk liep, dacht ik ineens: wat is er eigenlijk mis met *naam*? Niks toch? Toen we ons realiseerden dat het maar 1 letter verschilt met de naam van iemand die ons heel dierbaar was wisten we zeker dat die naam het moest worden
Toen ik mijn moeder belde om te vertellen dat we een jongetje kregen was ze toevallig bij mijn zusje. Mijn neefje was toen 3 en belde me na 5 minuten terug. "Tantie, ik vind Gijs een mooie naam voor de baby". Nu stond die toevallig ook al op mijn lijstje dus daar had de kleine meneer mazzel mee. Nog wel wat andere namen geprobeerd maar toch bleef Gijs op nummer 1 staan. De naam voor onze tweede kwam ik tegen op Internet