Hoe ben je aan de naam van je kind(eren) gekomen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nimue, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wij zouden een jongetje krijgen en hadden al een naam bedacht. Toen bleek bij de 20 weken echo dat het ineens een meisje was..
    Gelukkig was ik een boek aan het lezen met een hele leuke hoofdpersoon :D

2. Napje1986

Napje1986 Niet meer actief

De eerste naam van onze dochter komt uit een serie en de tweede naam is een vernoeming van haar oma*

3. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.259
    3.906
    113
    Wij hebben eindeloos geresearched op namensites en de svb-lijst en dergelijke, vond ik altijd al een heerlijke bezigheid. Maar elke naam had wel weer een nadeel... Toen ik op een dag naar mijn werk liep, dacht ik ineens: wat is er eigenlijk mis met *naam*? Niks toch?
    Toen we ons realiseerden dat het maar 1 letter verschilt met de naam van iemand die ons heel dierbaar was wisten we zeker dat die naam het moest worden :)

4. gouda82

gouda82 Actief lid

4 jan 2014
    259
    55
    28
    Gouda
    Toen ik mijn moeder belde om te vertellen dat we een jongetje kregen was ze toevallig bij mijn zusje. Mijn neefje was toen 3 en belde me na 5 minuten terug. "Tantie, ik vind Gijs een mooie naam voor de baby".
    Nu stond die toevallig ook al op mijn lijstje dus daar had de kleine meneer mazzel mee. Nog wel wat andere namen geprobeerd maar toch bleef Gijs op nummer 1 staan.
    De naam voor onze tweede kwam ik tegen op Internet

Deel Deze Pagina