Wij hebben een dag van te voren gezegd dat we haar speen de dag erna weg zouden gooien. Erbij verteld dat ze een grote meid is en dat speentjes voor baby's zijn. Ze heeft nog een paar keer bij het naar bed gaan naar haar speentje gevraagd en toen was het klaar.
Vanmiddag heeft mijn zoontje zijn speen zelf weggegooid...! Ik ben heel benieuwd,want het weggooien deed hij zonder blikken of blozen Nu kijken wat de nacht gaat doen...ben benieuwd.....
hier een boekje uit de biep gehaald over het weggooien van je speen. En inderdaad steeds benoemt je bent nu zo groot dan heb je toch geen speentje meer nodig. Op een dag zei ze zelf ik ben groot, ze heeft toen haar speen als uitzondering mee genomen uit haar bed en eenmaal beneden ging die zo in de prullenbak. Daarna zei ze nu mag ik een cadeautje. Dit gebeurde namelijk in het boekje ook. Dus inderdaad een cadeautje gaan kopen. Ze heeft nooit meer om haar speen gevraagd en is vanaf de eerste nacht zonder speen gewoon gelijk goed gaan slapen.
Zeker spannend! Volhouden is denk ik het moeilijkste,zeker als ze verdrietig zijn,nu de nacht doorkomen Jij ook succes!
Goedemorgen dames ,er word hier iemand wakker die voor het eerst zonder speen geslapen heeft vannacht! Ben zo blij.. Nu hopen dat vanavond ook goed gaat...
geweldig! hier een voorproefje gehad: mijn zoontje had zijn fop kwijt (is van zijn bed gevallen) in de nacht en huilde half uur lang om fopspeen helaas. ik ging niet omdat hij wel in staat is om het te vinden of een andere te pakken. en ook omdat hij mij niet vroeg. van al het gepraat pover fopspeen is hij erg bang dat hij het nu al kwijt raakt denk ik. hij sliep daarna ook niet meer nadat ik heb n fopspeen gaf.
hier waren we hem kwijt bij T sindsdien niet meer gevonden en geen nieuwe speen gekocht eerste paar dagen vroeg hij om zijn speen maar daarna niet meer T is afgelopen zondag 2 geworden en hij heeft hem al een maand niet meer bij me dochter was het een ander verhaal die wordt 4 en is pas sinds februari speenloos
Mijn dochter was ook echt een speen-addict (alleen met slapen). Weken van tevoren al voorbereid dat als Sinterklaas kwam, we de spenen aan hem zouden geven en dat ze er dan cadeautjes voor terug kreeg. En inderdaad de spenen ingepakt en aan Sinterklaas gegeven (wel even gezegd wat erin zat haha). Meteen daarna moest ze een middagdutje doen en dat was even lastig. Ze moest huilen en lag maar te draaien, het leek wel afkicken. Ik ben bij haar gaan liggen en binnen het kwartier sliep ze. Dit heb ik een aantal keer gedaan en sindsdien heeft ze er nooit meer over gezeurd. Ze was toen net drie. En ik had ook verwacht dat het een enorm drama zou worden!
Bij mijn dochter hebben we hem vanaf 2 jaar gewoon niet meer gegeven. Dat heeft 2 dagen wat gehuil opgebracht savonds. Daarna was het over. Bij mijn zoontje hebben we hem al voor zijn eerste verjaardag niet meer gegeven. Hij had er geen problemen mee. Soms denk ik hadden we hem nog maar, als die erg lastig is in de supermarkt ofzo. Maar hij weet zich zelf al geen raad meer ermee. haha
Hier sinds een goede 2 weken de fopspeen weggedaan samen met zoonlief! Hij zei dat het voor babytjes was en dat hij een grote jongen is. We hebben de 2 fopspenen op een bordje gelegd voor de "paashaas" en hij is gewoon flink gaan slapen en is nu super fier dat hij geen fopspeen meer heeft! Denk dat een kind er echt klaar moet voor zijn anders gaan ze toch tegenspartelen. Succes
Met de oudste met 4 maanden cold turkey (hij had die speen in zijn keel zitten toen we in de auto zaten, schrok me wild). Bij de jongste twee van een jaar stoppen er ook heel snel mee. Ze fiepen eigenlijk heel weinig, dus is het goed om die spenen weg te doen. Vind de scheve tanden die ze er op latere leeftijd van krijgen geen gezicht ook.
Wij zijn spontaan gestopt en het werkte ook gelukkig goed. De eerste keer huilde ze wel een poosje maar daarna ging het steeds beter. Ik ben blij dat ze er van af is. Maar het kleine gaat wel weer wat meer van je kindje af, zo zie ik het wel een beetje, ze worden al zo snel groot. Groetjes lucky.