Hier ook ingeleid! Ik liep overtijd (41+2) en was het behoorlijk zat. In het ziekenhuis eerst een uur ctg gehad en daarna gel ingebracht die begon meteen te werken kreeg gelijk kramp. Dat ging naar een uur over in echte weeën. In totaal 19 uur overgedaan van de eerste wee tot de bevalling! Wel tussendoor nog een ruggenprik gehad omdat ik in een weeën storm terecht kwam. Maar vond het inleiden niet erg hoor.
Dat gevoel had ik ook bij beide zwangerschappen, en mijn gevoel was juist want ik ben bij beide ingeleid wegens overtijd lopen. Nu weer het gevoel dat inleiding nodig gaat zijn, maar dat is nog even (24 weken ) afwachten.
Ik ben ingeleid met 41+5 ivm overtijd lopen. Moest me om een uur of 7.00u melden in het ziekenhuis. Ik had toen al 2/3 cm ontsluiting, dus meteen aan het infuus. Geen idee meer wanneer mijn vliezen werden gebroken, ik geloof daarvoor. Al snel had ik een weeenstorm, die niet meer ophield tot onze dochter geboren was (16.15u). Ze is uiteindelijk gehaald met de vacuümpomp, dus ik had ook een flinke knip. Ze bleek erg groot te zijn en er ook niet helemaal recht voor te hebben gelegen...
Met 37wk werd ik opgenomen om te gaan voorbereiden ( dmv gel ) voor inleiding ivm hoge bloeddruk, zwangerschapsdiabetes, nierstuwing en weet ik veel wat nog allemaal meer. Alles bleek potdicht dus zijn eerst begonnen met gel aanbrengen. Dat was 3uur lang prima uit te houden en daarna begon de ellende. Continue rugweeen en kon er niets mee maar het schoot allemaal niet op. 31.5uur die helse rugweeen gehad waarvan zeker 25uur weeen die elkaar opvolgde en ik geen adempauze kreeg en het resultaat was een krappe 2cm! In het ziekenhuis waar ik bevallen ben is het protocol dat ze pas vliezen breken en een eventuele ruggenprik geven bij 3cm. Ik heb wat afgejankt en gesmeekt of ze een uitzondering konden maken voor me. Na die 31.5uur braken ineens spontaan mijn vliezen en bleek ik 3cm te hebben. Ik was zo blij want de pijn was nu nog erger! De ruggenprik zou geregeld worden maar eerst mocht ik naar de verloskamers. Nog geen 10min later op de verloskamer wilde ze nog een keer toucheren en bleek ik 9cm te hebben. Geen ruggenprik dus en de persweeen kwamen al. Ben dus officieel niet ingeleid omdat mijn vliezen spontaan braken en ik weeen had. Met primen heb ik er ruim 33uur over gedaan. Als je het primen niet mee rekent ( doet de gyn ook niet ) heb ik er 1uur en 35minuten over gedaan.
Ingeleid met 40+1 omdat ik minder leven voelde en uit ctg en echo bleek dat m'n vruchtwater bijna helemaal op was! Ze moest er dus zo snel mogelijk uit. Ik bleek al 2 cm ontsluiting te hebben dus volgende ochtend om 07.00 gemeld in ziekenhuis, 07.30 lag ik aan het infuus. Vliezen hadden ze net daarvoor gebroken. Om 14:10 is ze geboren! Ik vond het inleiden wel heel heftig. Wist niet wat me overkwam! Zo snel zulke heftige weeën achterelkaar. Was niet weg te puffen... Maar kijk er niet naar op terug.
Bij de eerste weeën opwekkers gekregen omdat ik volledige ontsluiting had, maar geen persdrang. Bij de tweede met 38 weken vliezen gebroken en weeën opwekkers omdat ik al 3 cm had en zw.diabetes en het niet meer trok. Hoop nu ook dat de kleine met 38 weken mag komen, heb t echt zwaar met lage bloeddruk, anemie en zw. Diabetes
Ik ben ingeleid met 39+4 omdat me vliezen langdurig gebroken waren Om 7:00 begonnen . Had 1cm van mezelf. Toen is er gel ingebracht en om 10 u begonnen de eerste weeën Om 18:00 had ik nog steeds 1cm ! Toen kreeg ik een ruggenprik en toen binnen een uur van 1 naar 9cm gegaan Uit eindelijk is ze om 23:18 geboren
@dolfijn Succes!! (als je mannetje er inmiddels nog niet is...) Ik ben met 38+6 ingeleid in verband met zwangerschapscholestase. Ik had al 5cm ontsluiting, dus hebben ze meteen m'n vliezen gebroken. Wel infuus geprikt, maar snel weer uit gezet, omdat de weeën wel héél dicht op elkaar kwamen. Na 3 uur en 40minuten is mijn dochter geboren, 5 minuten persen.
De helft van zwangerschap hoge bloeddruk gehad & schildklierwaarden etc, en vanaf wk 32 bank/bedrust, wilde de gynaecoloog mij niet langer klieren en heeft hij mij met precies 40 wk ingeleid. Dinsdag 6 maart, door middel van tabletjes die ik in moest nemen, elke dag 3. En donderdag was er eindelijk actie, s"avonds water gebroken en s"ochtends om 7:34 was Chalina er dan. Het inleiden is mij meegevallen naar alle horrorverhalen wat ik gelezen had, alleen met de tabletjes duurde het langer, ( ik had natuurlijk verwacht dat chalina dinsdag al werd geboren hihi ) maar ja met de tabletjes is het wel '' natuurlijker '' als met bijv infuus. Ik zou het zo weer doen!
Ik ben ingeleid met een ballonkatheter met 39+5 weken i.v.m. te hoge bloeddruk. Het plaatsen vond ik echt vreselijk, maar mijn baarmoedermond o.i.d. stond te ver naar achteren en was gekanteld. Uiteindelijk ging het beter met een eendebek. 's Avonds had ik een kleine 2 cm ontsluiting. Volgende morgen om half 9 zijn de vliezen gebroken en lag ik gelijk aan het infuus. Om 11 uur had ik al persweeën maar ik had maar 3 cm ontsluiting. Om half 1 5 cm en trok ik het niet meer en heb ik pethidine gehad om me beter te kunnen ontspannen. Ik had ondertussen geloof ik elke 3/4 minuten een perswee die 1,5 - 2 minuten aanhield. Om 16.00 uur nog steeds maar 5 cm en om kwart over 4 ineens 9 cm jippie. Uiteindelijk 18 minuten geperst. Is het bevallen... jawel hoor je zit er in en je weet dat je uiteindelijk je baby in handen krijgt. Zou ik nog zo'n bevalling willen? Nee liever de volgende keer gewone weeën. Persweeën zijn heerlijk als je mag persen
Ik ben ingeleid met 41 weken, de dag ervoor op controle had 1.5 cm en ben gestript, savonds begon het te rommelen, snachts geen oog meer dichtgedaan, s'morgens gemeld om 8uur, toen had ik 3cm, water gebroken en infuus, weenstorm tot en met en bleef hangen op 3cm tot een uur of 17 , ze wilden een ks doen maar omdat ik dus een ruggeprik kreeg werd ik wat rustiger wat betreft die weenstorm en vorderde mijn ontsluiting, hi is geboren om 22.21 na een uur persen zonder persween te voelen, geen knip gehad wel naar de ok om placenta manueel te verwijderen!
Ik ben ingeleid met 40+3 omdat mijn vruchtwater verminderde... De inleiding was met een veter met hormonen erin... Helaas geen resultaat, van 2cm naar 3cm... Geen weeen, niks... De dag erna weeenopwekkers, en einde van de dag nog steeds 3cm... Uiteindelijk met 40+5 besloten een KS te doen, en dat was maar goed ook, in beetje vruchtwater wat er was had ie gepoept...
Ik ben ingeleid met 38+4 omdat mijn vliezen 2 dagen ervoor gebroken waren en er niets gebeurde. In het ziekenhuis bleek ik al op 2-3 cm ontsluiting te zitten dus kreeg ik meteen een infuus met weeënopwekkers. 2 uur later was er nog weinig actie dus hebben ze de dosis opgeschroefd en toen kreeg ik een weeenstorm met rugweeen. Ik raakte in paniek, wist niet meer waar ik het moest zoeken en wilde een ruggenprik. Ik bleek echter al op 10 cm te zitten en mocht persen. Een half uur later was mijn prachtige dochter er Ben volledig zonder kleerscheuren door de bevalling gekomen. De weeenstorm was op dat moment heftig, maar achteraf viel het allemaal enorm mee. Zou het zó nog 10x doen.
Ik ben 2 keer ingeleid vanwege groeiachterstand. Bij de oudste had ik 1.5 cm ontsluiting (39.2 weken) met het beginnen. Ik kreeg tabletjes ingebracht. Om 2 uur begon ik wat kramp te krijgen en had ik 3 cm. Toen hebben ze mijn vliezen gebroken en kwamen de weeën op gang. Om 16.40 was ze er al. Viel me echt heel erg mee! Bij de jongste zat alles nog potdicht. Ik werd ingeleid met 37 weken. Bedrust gehad en ze schatten haar op 2100 gram. Viel dus echt heeeel erg mee! Maar om 7 uur ook begonnen met tabletjes. Om 15.30 kreeg ik ineens weeën en om 16.30 was ze er. Dat ging echt heel erg snel. De pijn vond ik te doen, maar het besef dat ze er ineens al aan kwam was wel heel erg raar. Ze moest wel gehaald worden met een knip omdat haar hartslag weg viel. Het inleiden op zich viel me mee. Het lijkt me alleen wel heel erg mooi om thuis te bevallen ipv in een kil ziekenhuis...
Met 38+6 vanwege, erg weinig vruchtwater, placentaverkalkingen, kleine baby (dus beter eruit dan erin blijven) en weinig leven voelen.. Ik mocht me om 7 uur melden, half acht lag ik aan het infuus, mijn vliezen zijn toen direct gebroken maar met een paar druppies was al het vruchtwater eruit Ik had al wel iets ontsluiting, 1 cm geloof ik. Elk half uur werd infuus opgehoogd, eerste stuk (tot 6 a 7 cm dacht ik is dit het nou) haha niet dat het geen pijn deed maar wel te doen met tussenpozen. Toen kwam ik in een weeënstorm en wist ik niet hoe ik het had, doordat ik aan van alles vast lag mocht ik niet van het bed af.. dat heb ik als heel vervelend ervaren.. pijnstilling was ook niet meer mogelijk aangezien ik toen 9 cm had. (laatste drie cm in 15 min). Na een half uur persen was mijn kleine maar mooie meisje er. Ik ben wel gehecht. Dezelfde avond mocht ik nog naar huis.. Ik hoop snel nog een keer te mogen bevallen (niet dat het mijn hobby is) maar het resultaat is geweldig!
Wauw, ik wil nu ook zooooooo graag !! Ik word woensdagochtend ingeleid, Moet me dinsdagavond melden, zodat ze eventueel alvast tabletjes kunnen doen snachts. Ben zo nieuwsgierig wat ze precies doen gaan. Toen ze me afgelopen dinsdag inwendig hebben onderzocht was mijn bmm al halverwege zei de verloskundige in het ziekenhuis, en hele week al harde buiken en krampen, dus hoop stiekem dat de tabletjes niet nodig zijn en ze me vliezen gaan breken. We zullen zien!
hier ingeleid met 38 weken ivm weinig vruchtwater, weinig leven, zw.vergiftigingsklachten en groeiachterstand van de baby. om half 10 een tampon ingebracht gekregen met hormonen. 5 minuten later beginnende weeën. binnen kwartier op een kamertje voor mij alleen. vliezen gebroken om een uur of 12 (2,5 cm toen) om half 2 5cm en lichte persdrang dus wilde pethinespuit wat dit ging ik niet lang volhouden zo. om 13.50 spuit gehad (moet 20 minuten inwerken!) 13.55 gyn komt kijken nog 5 cm, ze heeft de kamer net verlaten of ik krijg me daar toch persweeen. kon ze amper tegen houden, en voelde dat ze kwam. man en moeder zagen het hoofdje al komen, dus snel vk geroepen. 13.56 meepersen en 13.57 geboren in 1 perswee! op de voorbereidingskamer dus hahaha en de spuit was nog eens niet ingewerkt! had ze al gewaarschuwd dat het bij mij snel gaat op het laatst dus ze kwamen wel gelukkig gelijk. een paar seconden later en dan had mn man/moeder haar aan moeten pakken! vk kon nog net haar handschoenen aantrekken