hoe ben je ingeleid en waarom?

Discussie in 'De bevalling' gestart door DarkAngel25, 5 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Effy

Effy Nieuw lid

24 apr 2012
    4
    0
    1
    Vanwege een hoge bloeddruk en zwangerschapsdiabetes (kindje was niet te groot o.i.d.) ben ik op 38+5 ingeleid. Had 2 centimeter ontsluiting voor de inleiding.

07:00u hartfilmpje, aan de CTG
    07:30u vliezen breken en infuus met weeënopwekkers
    08:00u dosis verhoogd, kreeg langzaamaan weeën
    08:30u nogmaals dosis verhoogd
    09:00u begon het gedonder en kreeg ik om de 5 minuten weeën die qua pijn nog wel te doen waren, maar die al gauw veel heftiger werden en op een gegeven moment zat er nog amper 20 seconden tussen en was de pijn niet meer te houden. Bij het afzwakken van de ene wee viel ik zo'n 5 seconden in slaap tot ik wakker werd van het aanzwellen van de volgende wee.
    12:30u dus ruggenprik gevraagd en
    13:00u ruggenprik gezet. Daarna heerlijk nog wat geslapen tot
    16:30u 6 centimeter ontsluiting en ik voelde weer langzaamaan een lichte pijn opkomen die rond
    17:00u overging in duidelijke persweeën, bleef echter op 8 á 9 centimeter ontsluiting hangen tot
    17:45u 10 centimeter en ik mocht persen
    18:52u is mijn dochter geboren met behulp van de vacuümpomp (sterrenkijker) en een knip

Aangezien het mijn eerste kindje is ging ik totaal blanco de bevalling tegemoet. Op het moment zelf vond ik het echt hel (de weeënstorm en het persen) en zwoer ik het niet nog eens te doen. Achteraf gezien heb ik wel begrepen dat zonder de inleiding ik waarschijnlijk niet zo'n weeënstorm zou hebben gehad, en dat 67 minuten persen ook niet altijd gangbaar is :) Gezinsuitbreiding staat over een paar jaar dus wel weer op de kaart, en dan hopelijk zonder inleiden :D

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Zijn er ook mensen met ervaring met inleiden ivm te groot kindje?
    Ons kindje loopt nu 5 weken voor op groei, en hoop toch niet dat ik zo door moet lopen tot de 40 weken.

3. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Ingeleid omdat mijn vliezen waren gebroken maar de weeen niet door wilde zetten. Dus de volgende dag aan weeenopwekkers! Ik zou eigenlijk 3 dagen later ingeleid worden omdat ze een groot kind zouden verwachten. Hij was 4165 bij de geboorte 40w6d.

Deel Deze Pagina