Bevallen in het ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door Masa0903, 27 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Heey Allemaal,

Ondanks dat er waarschijnlijk genoeg onderwerpen zijn met dit als titel wist ik niet hoe ik hem anders moest noemen =)

Ik en mijn vriend zijn samen nu 10+6 weken zwanger, dus allemaal nog heel pril, maar er zit iets me onwijs dwars namelijk, wij maken namelijk de keuze samen om in het ziekenhuis te bevallen wegens dat we het gewoon een prettig idee vinden, maar we krijgen de keuze om dit in 2 ziekenhuizen te bevallen namelijk, het Dirksland ziekenhuis (Prima ziekenhuis, maar best wel gelovig en zelf voel ik me daar niet zo heel erg thuis) en het Ruwaard van Putten (Het ziekenhuis die laats veel in het nieuws is, en niet positief, persoonlijk ook geen goede ervaringen mee).

Dus beiden keken we elkaar aan, en riepen eigenlijk meteen dat zijn niet onze voorkeur wij gaan liever naar Rotterdam, want Dirksland is voor ons net zo ver als Rotterdam.

Toen kregen we best te horen, dan zoek je maar een andere verloskundig die wel naar Rotterdam gaan want wij doen dat hier niet.

Dus ik voel me een beetje te kijk gezet met wat we nu moeten doen. :( want ik voel me daar best wel prettig en het is ook vlakbij huis, maar met het idee dat ik naar 1 van de 2 ziekenhuizen moet maakt me nu al ongelukkig, dus ik wil heus naar een andere verlos, maar ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken, want persoonlijk dacht ik dat je zelf mocht keizen waar je wou bevallen.

Ik hoop op jullie reacties.

Liefs, MaSa0903

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Dit is heel normaal hoor. Ik moest ook overstappen naar een andere VK. Ik had eerst een VK in Rotterdam maar ging in Vlaardingen wonen en daarom in Schiedam bevallen. De VK in Rotterdam wilde niet naar Schiedam komen, terwijl dat ook maar een klein ritje is...
    Als jij graag in R'dam wil bevallen zou ik gewoon overstappen naar een andere VK!

3. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Je zult inderdaad moeten overstappen naar een andere verloskundige. Ik zou ook niet in het Ruwaart willen bevallen als ik jou was.

Ik ben trouwens beide keren thuis bevallen, dus heb deze keuze gelukkig niet hoeven maken. Had anders ook in het Ruwaart moeten bevallen. Gaat ze niet naar het Ikazia trouwens? Volgens mij kan dat ook nog toch?

4. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ik woon in Oostvoorne dus dat is wel een eindje rijden richting het Ikazia ivm drukte op zuidplein.

Maar idd ik ga even denk ik opzoek naar een andere verlos, hebben jullie nog een goede die aanbevolen kan worden, of kan je toevallig ook in het ziekenhuis naar een verloskundige of heb je daar alleen een gynaecoloog?!!

5. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Overstappen naar een andere verloskundige. Ik zou ook niet in een ziekenhuis willen bevallen wat me niet aanspreekt of ik geen fijne ervaring mee heb en aangezien je VK niet mee wil naar het andere ziekenhuis weet je wat je te doen staat ;)

6. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Klopt, maar het kwam ook zo uit haar mond van hier doe je het maar mee, en anders rot je maar op (of naja zo kwam het op mij over).

Ik had zo iets van kan je niet helpen om naar een oplossing te zoeken?!

We hebben 10 januari een nieuwe verloskundige, we wisselen continue tussen 3 zodat je ze allemaal leert kennen. Misschien is zij wel wat ruimer denkend, kunnen we samen opzoek of kan ze ons wel helpen.

7. tuc

tuc Niet meer actief

tja ik denk dat elke vk haar eigen beleid daarin heeft, ze bedoeld vast niet dat je op kunt rotten, maar wel duidelijk maken dat je toch over zult moeten stappen als je naar r'dam wil.

8. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ik denk ook niet dat ze het zo bedoelde en misschien kwam het wat rotter uit dr mond dan dat ze bedoelde ;) Misschien vallen er nog oplossingen gemaakt te worden en in goed overleg eventueel nog samen gaan tot de bevalling en daarna een overdracht, of misschien volgende week al.

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Als je zeker weet dat je in rotterdam zult bevallen, dan zal je moeten wisselen inderdaad.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dirksland is een christelijke omgeving ja, maar dat maakt toch niet uit? Mijn tante heeft er gelegen en er is toen nooit iets storends geweest mbt de Christelijke identiteit daar en dat ze zelf niet belijdend Christen waren. Ik ben beide keren in het ziekenhuis ( In Zeeland ) bevallen. De 1e keer met een keizersnee omdat het niet vlotte en mn dochter het niet leuk vond in mn buik ) en de 2e keer vaginaal. Ik vond het heel fijn, ze lieten me met rust als ik dat wou, ik kon om pijnstilling vragen en een paar uur na de bevalling waren we lekker samen thuis!

11. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Idd, mijn moeder heeft er ook gelegen en idd helemaal geen klachten maar tot nu toe (meningen kunnen altijd veranderen) voel ik me er nog niet prettig bij.

Ik vind het geen slecht ziekenhuis, helemaal niet zelfs!! Maar als ik de keuze heb, dan ga ik liever naar het SFG. Komt omdat ik daar zelf 2x ben geopereerd, als er iets met mezelf mis gaat dan ligt daar ook mijn dossier (trouwens niets ernstigs hoor :)).

Dus het zijn alle dingen die samen zijn dat me voorkeur daar naar uit gaat en of ik nou Oostvoorne - Dirksland rij (28 km) of Oostvoorne - Rotterdam ( 43 km) dat is idd wel een puntje om te kijken wat sneller is ondanks dat het naar het SFG maar een klein half uurtje rijden is.

Maar ik ben benieuwd naar de meningen van jullie over beide ziekenhuizen, ik neem ze zeker serieus in overweging.

Trouwens geloof is geen probleem, dat zou geen rede zijn om niet naar een ziekenhuis te gaan

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Is het Maasstad ziekenhuis niets?
    Het Ikazia heeft weinig parkeermogelijkheden.
    Ik wil zelf bevallen in het Maasstad en ik heb daar ook goede ervaringen mee en genoeg parkeermogelijkheden en goed toegankelijk!

13. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Waarom overweeg je niet om gewoon naar ruwaard te gaan. Scheelt je zoveel reistijd.

Ondanks dat het slecht in het nieuws staat is er bij de verloskunde niks aan de hand. En sowieso ze staan nu op scherp toezicht dus ze moeten wel goed patiënten helpen

Bij mijn 1e zwangerschap liep ik ook in het SFG vanwege dat ik eerder daar geopereerd was en ze me dossier dichtbij hadden enzo. Maar vanwege het lange reizen (met het OV) kies ik nu voor Spijkenisse.

14. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Maar stel nou dat het heel druk is op de dag dat jij moet bevallen, dan kun je dus alsnog doorgestuurd worden naar een ander ziekenhuis...

Jammer om dan nu al van verloskundige te switchen, terwijl je het er zo naar je zin hebt en het lekker dichtbij is.

15. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey! We hebben nog niet gewisseld, we zijn in overweging omdat we ons bij dat ziekenhuis prettiger voelen!

Even kijken of ze tips hebben, overstappen kan altijd nog!
    Zal k het morgen even laten weten?!

16. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey dames,

Met de verlos er over gehad, deze was een heel stuk meegaand! Voelde meteen een klik, ze snapte wel waarom we graag naar het SFG willen! Ze ging ons ook alles uitleggen hoe en wat we dan moeten regelen, dus we zijn met een gelukkig en gerust gesteld naar huis gegaan, meteen alles in werking gezet.

Dames, bedankt voor jullie reacties!! Het hielp me wel enorm!

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ga je nu naar een andere verloskundige of blijf je bij deze?

Deel Deze Pagina