Tijdens de zwangerschap heb ik te horen gekregen dat mijn weerstand tegen rode hond veels te laag was. (Waarschijnlijk heb ik als kind de 2de vaccinatie gemist) Moet ik dan alsnog een prik tegen rode hond of BMR halen stel ik wil later nog een keer zwanger worden of niet? Of stel ik wil niet nog een kind is het dan alsnog nodig om die prik te halen? Weet hier niet zoveel van, had eigenlijk vandaag een afspraak bij de HA maar heb ik gemist aangezien ik gisteren bij de Spoeddienst zat waardoor ik nu even niet zo mobiel ben - hopenlijk dat ik er maandag terecht kan. maar het zou fijn zijn als jullie misschien hier ook ervaringen mee hebben, als jullie dat ook hadden en na de tijd wel/niet voor een prik hebben gekozen ook al was het wel/niet nodig?
Een collega van mij had dit ook en mocht gelijk niet meer op de werkvloer komen (verstandelijk gehandicapten hebben nl verhoogd risico op rode hond omdat zij heel vaak vroeger niet ingeent zijn). Ik weet alleen van haar dat zij na haar zwangerschap zich idd nog opnieuw heeft laten inenten zodat ze tijdens een volgende zwangerschap wel goed beschermd zou zijn.
dat is wel t advies ja. Ik heb alle spuiten wel gehad maar had ook te lage antistoffen. het zijn garanties.
Volgens mij is mijn moeder tijdens de zwangerschap van mij ook alsnog ingeent tegen de rode hond omdat ze vroeger niet tegen geent was.
tijdens de zwangerschap mag niet. (kan wel zijn dat dat gebeurt is....) want dat is schadelijk voor je beebje.. na de zw-schap mag wel. je mag overigens 3mnd niet zwanger worden NA de spuit.