Hoe ben jij bevallen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissT, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe ben jij bevallen?

1. Via de natuurlijke weg

2. Met een geplande keizersnede

3. Met een spoedkeizersnede

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier is onze kleine meid via een spoedkeizersnee geboren.

2. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik ben met 40 week en 2 dagen, poliklinisch bevallen in het ziekenhuis.
    Ik mocht met 4 cm ontsluiting naar het ziekenhuis.
    Alles heeft maar 4uurtjes geduurt, maar het was deste heftiger.
    En ben ook ingeknipt, aangezien meneer, 8pond en 53cm was.
    Anders was ik tot mijn anus uitgescheurd geweest,haha

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Bij de 1e ben ik bevallen in het ZH via de natuurlijke weg, met de 2e ben ik bevallen met een geplande KS.

4. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

op de natuurlijke manier in 3 uur
    wel in het ziekenhuis ivm eigen gezondheid (epilepsie)

eerste 2½ uur waren thuis en onderweg en in het ziekenhuis nog ongeveer een half uur tot geboorte.

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    2 x op de natuurlijke manier in het zkh

6. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Met een geplande KS ivm stuit. Ik vond het een mooie ervaring, weinig pijn gehad en met 48 uur weer thuis met mijn kleine mannetje :)

7. macaaney

macaaney Lid

6 feb 2010
    93
    0
    0
    NoordBrabant
    ik werd ingeleid met 37 weken en dat werd uiteindelijk een spoedkeizersnee omdat haar hartslag wegviel

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Met 34+6 zijn mijn vliezen gebroken. Alles leek erop dat ik natuurlijk zou gaan bevallen maar met 8 cm ontsluiting viel de hartslag van Noah tijdens weeën steeds weg... Ze hebben geprobeerd de 2cm weg te masseren maar aangezien dit niet lukte en ik ook absoluut geen persdrang had zijn ze met me naar de OK gevlogen. Was zelfs geen tijd meer voor een ruggenprik...

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ben in het ziekenhuis gestript (voor de 3de keer) en zou de volgende dag ingeleid worden.
    Dochterlief besloot toch snel zelf maar de uitgang te zoeken.
    Wel in het ziekenhuis poliknlinisch bevallen. Thuis bevallen is niet mogelijk in onze gemeente (wonen te ver van het ziekenhuis vandaan).

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Twee keer natuurlijk. Eén keer ziekenhuis en één keer thuis. Geen pijnstilling bij beide keren. De 1e keer wel een infuus gehad voor de weeën maar dat hielp niets naar mijn idee.

Oja, de eerste met 38 weken en 5 dagen en de tweede met 39 weken en 2 dagen (en vette griep!):D

11. futuremama

futuremama Fanatiek lid

10 okt 2008
    2.507
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    lekkerkerk
    De eerst keer met 38 weken en thuis bevallen maar niet ged gegaan met mij! En de tweede keer met 36 en halve week middels een keizersnee dus in het ziekenhuis...

12. Bri

Bri Niet meer actief

Beide keren via natuurlijke weg bevallen en ook helemaal op natuurlijke manier: thuis, zonder inleiding of complicaties.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb een geplande KS gehad wegens gyn. operaties in het verleden. Is me trouwens 100% meegevallen, doe het zo weer, vond het echt appeltje-eitje.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Op natuurlijke manier :)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.134
    113
    Via de natuurlijke weg, maar niet op natuurlijke manier, ben namelijk 2 keer ingeleid (gel). 1e keer eindigde op bed met vacuumpomp, 2e keer in bad. En toch bij beide superbevallingen gehad voor mijn gevoel.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Twee keer vaginaal. Alleen wel opwekking gehad. Bij Isabella omdat ik anders wel twee dagen in de weeën had kunnen blijven. Ik ontsloot wel maar erg langzaam. De weeën waren ook niet heftig ( dus ook niet pijnlijk, zat gewoon lekker te pokeren op de laptop in het ziekenhuis.

Bij Julian ook opgewekt omdat het weer erg langzaam ging. Maar nu direct al bij binnenkomst ziekenhuis omdat ze het volgens mij druk hadden, ha ha.

Lekker met een morfine pomp. ( wat word je daar lekker relaxed van zeg, hi hi)

17. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    via de natuurlijke weg maar wel ingeleid met 38.4 wegens te weinig vruchtwater en 1 knipje gehad omdat ik te smal was van onder en een strake bekke bodem had maar gelukkig was 1 knipje genoeg en was toen nog 1 keer persen en hij was er de bevalling duurde zo 5/6 uurtjes

18. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    2x een natuurlijke bevalling thuis.

19. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Via een geplande keizersnede toen ik 39+2 was omdat Dennis in stuit lag. Mijn ervaring is erg positief, maar dit had erg te maken met mijn geweldige gynaecoloog en het team v.d. verpleging die de dagen in het ziekenhuis (4) zo aangenaam mogelijk maakten. Toch wel wat napijn gehad, maar het herstel gaat eigenlijk heel snel en voorspoedig.

20. Mayon

Mayon Niet meer actief

Natuurlijke bevalling, thuis. Zes uurtjes, persen 6 minuutjes, 3 scheurtjes en dat was het. DACHT IK.. Maar tjee wat duurt dat ontzwangeren lang en die angst voor down under..

Deel Deze Pagina