Ik ben met 40 week en 2 dagen, poliklinisch bevallen in het ziekenhuis. Ik mocht met 4 cm ontsluiting naar het ziekenhuis. Alles heeft maar 4uurtjes geduurt, maar het was deste heftiger. En ben ook ingeknipt, aangezien meneer, 8pond en 53cm was. Anders was ik tot mijn anus uitgescheurd geweest,haha
Bij de 1e ben ik bevallen in het ZH via de natuurlijke weg, met de 2e ben ik bevallen met een geplande KS.
op de natuurlijke manier in 3 uur wel in het ziekenhuis ivm eigen gezondheid (epilepsie) eerste 2½ uur waren thuis en onderweg en in het ziekenhuis nog ongeveer een half uur tot geboorte.
Met een geplande KS ivm stuit. Ik vond het een mooie ervaring, weinig pijn gehad en met 48 uur weer thuis met mijn kleine mannetje
ik werd ingeleid met 37 weken en dat werd uiteindelijk een spoedkeizersnee omdat haar hartslag wegviel
Met 34+6 zijn mijn vliezen gebroken. Alles leek erop dat ik natuurlijk zou gaan bevallen maar met 8 cm ontsluiting viel de hartslag van Noah tijdens weeën steeds weg... Ze hebben geprobeerd de 2cm weg te masseren maar aangezien dit niet lukte en ik ook absoluut geen persdrang had zijn ze met me naar de OK gevlogen. Was zelfs geen tijd meer voor een ruggenprik...
Ben in het ziekenhuis gestript (voor de 3de keer) en zou de volgende dag ingeleid worden. Dochterlief besloot toch snel zelf maar de uitgang te zoeken. Wel in het ziekenhuis poliknlinisch bevallen. Thuis bevallen is niet mogelijk in onze gemeente (wonen te ver van het ziekenhuis vandaan).
Twee keer natuurlijk. Eén keer ziekenhuis en één keer thuis. Geen pijnstilling bij beide keren. De 1e keer wel een infuus gehad voor de weeën maar dat hielp niets naar mijn idee. Oja, de eerste met 38 weken en 5 dagen en de tweede met 39 weken en 2 dagen (en vette griep!)
De eerst keer met 38 weken en thuis bevallen maar niet ged gegaan met mij! En de tweede keer met 36 en halve week middels een keizersnee dus in het ziekenhuis...
Beide keren via natuurlijke weg bevallen en ook helemaal op natuurlijke manier: thuis, zonder inleiding of complicaties.
Ik heb een geplande KS gehad wegens gyn. operaties in het verleden. Is me trouwens 100% meegevallen, doe het zo weer, vond het echt appeltje-eitje.
Via de natuurlijke weg, maar niet op natuurlijke manier, ben namelijk 2 keer ingeleid (gel). 1e keer eindigde op bed met vacuumpomp, 2e keer in bad. En toch bij beide superbevallingen gehad voor mijn gevoel.
Twee keer vaginaal. Alleen wel opwekking gehad. Bij Isabella omdat ik anders wel twee dagen in de weeën had kunnen blijven. Ik ontsloot wel maar erg langzaam. De weeën waren ook niet heftig ( dus ook niet pijnlijk, zat gewoon lekker te pokeren op de laptop in het ziekenhuis. Bij Julian ook opgewekt omdat het weer erg langzaam ging. Maar nu direct al bij binnenkomst ziekenhuis omdat ze het volgens mij druk hadden, ha ha. Lekker met een morfine pomp. ( wat word je daar lekker relaxed van zeg, hi hi)
via de natuurlijke weg maar wel ingeleid met 38.4 wegens te weinig vruchtwater en 1 knipje gehad omdat ik te smal was van onder en een strake bekke bodem had maar gelukkig was 1 knipje genoeg en was toen nog 1 keer persen en hij was er de bevalling duurde zo 5/6 uurtjes
Via een geplande keizersnede toen ik 39+2 was omdat Dennis in stuit lag. Mijn ervaring is erg positief, maar dit had erg te maken met mijn geweldige gynaecoloog en het team v.d. verpleging die de dagen in het ziekenhuis (4) zo aangenaam mogelijk maakten. Toch wel wat napijn gehad, maar het herstel gaat eigenlijk heel snel en voorspoedig.
Natuurlijke bevalling, thuis. Zes uurtjes, persen 6 minuutjes, 3 scheurtjes en dat was het. DACHT IK.. Maar tjee wat duurt dat ontzwangeren lang en die angst voor down under..