Hoe ben jij bevallen?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MissT, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe ben jij bevallen?

1. Via de natuurlijke weg

2. Met een geplande keizersnede

3. Met een spoedkeizersnede

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    1 e keer ingeleid in het ziekenhuis met flinke knip
    2 e keer thuis en was spontaan begonnen

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

In het ziekenhuis i.v.m. meconium-houdend vruchtwater. Daar een niet zo super bevalling, uiteindelijk vacuumpomp.

3. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    1e keer spoedkeizersnede
    2e keer geplande keizersnede

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Thuis bevallen.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Bij de oudste in het ziekenhuis mbv een inleiding en de vacuumpomp. Het werd wel kritiek, maar ze wisten op dat moment mijn zoontje er snel uit te krijgen. Anders was het een spoedkeizersnede geworden.

De jongste is thuis geboren. Wel bleek zijn navelstreng te zijn gescheurd tijdens de uitdrijving, maar gelukkig trok hij snel bij na een kort moment van zuurstoftekort.

6. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik heb een keizersnede gehad. Hij was niet gepland, maar het was ook geen spoed. Ik kreeg Robyn er op de normale manier niet uit, zij lag niet echt goed om er makkelijk uit te kunnen en ik kon niet meer. Dus toen maar besloten om haar er op de ok via een ks uit te halen.

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Natuurlijke bevalling met een knip omdat onze man in een stuit bleek te liggen.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Niet echt "spoed". Heb het eerst gewoon geprobeerd maar mn bekken bleek te smal dus toch nog besloten voor KS, en toen ging het wel snel. Voor mn gevoel is het meer een ingreep dan een spoedgeval geweest;)

9. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik ben twee keer ingeleid, de eerste keer vanwege hoge bloeddruk en de tweede keer vanwege langdurig gebroken vliezen.

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Spoedkeizersnee. 's nachts rond 0.20 braken de vliezen van onze zoon, nog geen weeen, dus aan de weeenremmers en CTG gelegd. Na een half uur af en toe een wee, twee uur later zat ik op elke 3/4 minuten een wee en nog weer een uur later elke 2 minuten, en persweeen. Toen pas kwam de vk weer om de hoek kijken - het was die nacht een gekkenhuis in het LUMC hoorden we achteraf - en bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Met spoed naar de verloskamers, daar weeen liggen wegpuffen tot de gyn er was en de kinderartsen rond 5.30 (moest een behoorlijk team opgetrommeld worden ivm drieling) en werd ik alsnog en weer met spoed naar de OK gereden voor een keizersnee. Ze waren er alledrie om 5.55. Heftig nachtje dus ;).

11. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    1e ntuurlijke weg, ingeleid met 40 weken wegens uitputtings gevaar en bevallen met 40+1

2e natuurlijke weg, ingeleid en bevallen met 38+6 weken wegens extreem veel vruchtwater en extreem grote buik met daarbij een behoorlijke hoeveeldheid lichamelijke klachten

12. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Ik was 35.6 weken toen ik sochtends opstond en erachter kwam dat de vliezen gebroken waren. In het ziekenhuis aangekomen had ik al 9 cm ontsluiting zonder enige wee of wat dan ook gehad te hebben. Een uur later is hij er met de vacuuumpomp en een knip uitgehaald. Zelfs met weeenopwekkers kreeg ik alleen maar hele lichte weeën.

13. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Met 41 weken op de natuurlijk weg, ze hebben me wel nog gestript.

14. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    3x gewoon thuis bevallen.

15. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ben lekker thuis bevallen...dus vanzelfsprekend zonder ks... :)

16. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Beide keren via de natuurlijk weg in het ziekenhuis. Eerste keer ingeleid met infuus (heeft maar 3,5 uur geduurd), tweede keer hebben ze alleen m'n vliezen gebroken en 1,5 uur later was ze op de wereld :D

Groetjes

17. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

In het ziekenhuis na 4 uur weeënstorm (waarvan 2 uren het resultaat hadden 7 cm ontsluiting).
    Na 1 uur 40 minuten persen was meneer er nog niet. Ik kreeg het hoofdje er de hele tijd net niet uit. Toen op handen en knieën gaan zitten binnen 1 perswee stond het hoofdje en 1 minuut later was hij er.

Anders was het of vacium of knip geworden. Ben zo blij dat dit niet hoefte achteraf (terwijl ik in de weeënstorm zei; ik wil een keizersnede haha!)

18. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Beide keren op via natuurlijke weg...
    Bij de eerste thuis, na 13 uur ontsluitingsweeën en bijna 2 uur persen...
    Bij de tweede in het ziekenhuis... Was sowieso al de bedoeling maar ik had ook nog eens langdurig gebroken vliezen en ben de volgende dag in het zkh gestript en heb een tabletje gekregen... Binnen 4,5 uur was de kleine er... :D Na die tijd een hoop ellende (ben maar al te blij dat ik het nog mag navertellen), de bevalling "an sich" was super!

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    2 x natuurlijk en thuis.
    1e keer na ruim 3 uur weeën, incl. drie kwartier persen.
    2e keer na 2,5 uur weeën en 1 perswee

De enige 'ingreep' die is gedaan is dat beide keren de vliezen zijn gebroken door de verloskundige omdat dat niet vanzelf ging.

20. Storm

Storm Niet meer actief

Via de natuurlijke weg, maar wel met vacuüm, tang en een zuster die op mijn buik zat te drukken om de kleine naar buiten te sturen.

Deel Deze Pagina