Ik zou thuis bevallen dat is (gelukkig) echter anders gelopen. ben bevallen met 41+6. Maandagavond braken mijn vliezen, dinsdag middag 16.00 begonnen de weeen. Woensdag ochtend naar het ZH omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Toen bleek ik 8 cm ontsluiting al te hebben (08.00 uur) Helaas bleven de weeen slechts om de 8 minuten komen. Om 11.00 aan de weeen opwekkers gelegt. Om 15.00 begonnen met persen en om 16.14 uur is mijn dochter geboren met behulp van knip en vacuumpomp(poging 3) Dochter moest en zou er bij poging 3 uit omdat het niet goed ging maar het al te laat was voor een KS. Er is dus nogal grof geweld gebruikt zeg maar :-S
Via de natuurlijke weg, maar wel ingeleid door een hoge bloeddruk, ruggenprik, vacuüm en knip... (hoezo natuurlijk! )
Ik heb natuurlijke manier gestemd maar zo natuurlijk was mijn bevalling niet...... Ze hebben bij mij een spoedvacuum bevalling gedaan en omdat ik op 7cm ontsluiting bleef hangen hebben ze me dubbel moeten inknippen anders kon ze er niet uitgehaald worden....... Het had een spoed KS moeten zijn maar door stollingsproblemen met mijn bloed moest ik het zelf doen. Uit eindelijk wel trots om mezelf hoor!
Mijn zoontje wilde maar niet indalen. En toen op woensdagavond mijn vliezen braken, moest ik met een ambulance naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis om 21.00 kwamen de weeën al om de 3 à 4 minuten. om 5 uur had ik 4 cm ontsluiting en kreeg ik een ruggeprik. Om 10.00 mocht ik gaan persen bij een volledige ontsluiting, maar mijn manneke wilde maar niet dalen. Na 1,5 uur persen en na wel 100 getoucheerd te zijn werd er beloten tot een spoedkeizersnee, omdat ik uitgeput was. De keizersnee en het herstel hierna is gelukkig vlekkeloos verlopen