Gewoon gestopt. Had met mezelf afgesproken dat ik pas met de pil mocht stoppen als ik 1 jaar rookvrij was. Was doorbijten en ondertussen veel mensen verloren maar de aanhouder wint. Heb de verleidingen weerstaat . Jan 2005 stopte ik met roken. Rookte vanaf mijn 12 e 1 pakje sigaretten per dag of pakje shag voor 2 dg. 20 à 25 sigaretten per dag. Geen hulpmiddelen gewoon echt willen. Ik had zoiets als ik dit niet lukt dan zal ik nooit kinderen krijgen klaar. Roken tijdens zwangererschap of afkicken tijdens een zwangerschap leek me zeer onverstandig. Was toen 19. Ik stopte met de pil in dec 2005 beetje gesmokkeld dus maar het was me dus gelukt. Jaar der op kreeg ik een mk met bijna 12 wk. Vond het toen erg zwaar maar heb volgehouden. We gingen Door. Uieindelijk precies 2 jaar na de stopdag teste ik positief op 13 januari 2007 en eind dat haar kreeg ik een gezonde dochter. Er zat een flinke prop in haar navelstreng en was net optijd uit zich zelf gekomen. Paar dagen langer in de buik had ze niet gered. Had ik gerookt was de Combinatie van de prop en een waarschijnlijk slecht werkende placenta door het roken wel fataal geweest. Niet roken heeft hier waarschijnlijk een kinderleven gered. Rook nu 8 jaar later nog niet maar zo nu en dan komen er weer kriebels op. Is een kwestie van sterk blijven. Die aandrang zal altijd wel blijven, het is tenslotte een verslaving en ik denk dat je daarvan nooit helemaal geneest. Afkickmiddelen of minderen geloof ik niet in. Tijdens het stoppen had ik trouwens altijd een pakje sigaretten bij de hand. Als ik behoefte kreeg dan pakte ik het, dacht goed na en stopte het weer terug. Als je het weggooid en niks bij je hebt ga je het harder missen. Het idee dag het bij de hand is geeft rust. Ondertussen ben ik klaar met kinderen krijgen maar ook klaar met de sigaret.
Ik ben gestopt met roken door gewoon geen brandende sigaret meer in mijn mond te steken Cold turkey dus, na 12 jaar 1 pakje per 2 dagen.... (terwijl ik dit typ hoor ik die irritante slogan van weight care in mijn hoofd "Je kan het!" heel irritant, maar zo is het stoppen met roken ook, simpel: als je het wilt, kun je het ook)
Ik ben op mijn 13e/14e begonnen met roken en gestopt op mijn 21e omdat ik 60!!! sigaretten op een dag rookte heb ik medicatie gebruikt (Zyban) 10 dagen van te voren beginnen en dan na 10 dagen stoppen met roken, nog een paar weekjes medicatie blijven innemen (afbouwen) en viel me reuze mee. ECHTER ik heb echt alles veranderd in mijn leven, ik heb maandenlang geen thee / koffie / alcohol gedronken (bij die dranken mis je een sigaret) in de ochtend stond ik later op zodat ik geen tijd had om rustig te zitten (en dus te roken) ik denk na een klein jaar ben ik langzaam dingen terug te draaien naar "normaal" (toen had ik kracht genoeg) toen had ik het even moeilijk maar daarna nooit meer moeilijk gehad. Ik was het ook echt zat, ik vond het een stomme fout die ik in mijn jeugd had gemaakt en als volwassene nu moest oplossen, mijn gezondheid was het ook belangrijk voor want moest geopereerd worden aan mijn neus (kon ik niet door ademen) en wilde graag ooit mama worden (liefst vroeg) dus wilde alvast dat gif zoveel mogelijk uit mijn lijf hebben dat waren mijn motivaties. Iedereen kan het als je maar voorhoud waar je het voor doet en dat belangrijk genoeg vind... ik heb medicatie gebruikt omdat ik me dan kon focussen op de psychische verslaving en geen lichamelijke afkick verschijnselen zou hebben (en dat klopt met de medicatie) Zoals Dr Phil zegt over stoppen met roken, afvallen e.d. waarom jeelf moeilijk maken, als je hulp nodig hebt moet en kan je het pakken het gaat om het EINDresultaat, ook niet jezelf onnodig moeilijk maken door de situaties waarin je wil roken steeds te gaan opzoeken dat pas gaan doen als je sterker bent dan heb je meer kans van slagen...
Ik ben na 7 jaar roken gestopt. En eigenlijk had ik maar 1 simpele stimulatie nodig, en dat heeft voor mij gewerkt, want in maart ben ik al weer een jaar gestopt! Ik had met mijn dochter afgesproken voor elke dag dat mama niet rookt, kreeg zij een euro in haar spaarbuis! Dat een maand lang... nou elke dag als ik haar grijns zag dat er weer een euro in de buis ging! En dan nog dat lieve koppie van goed zo mams! Dat was voor mij voldoende!Ook al bleef ex roken! Succes
Ik rookte van 14n t/m 21 zo'n pakje per dag.... Toen cold turkey gestopt, 5 jaar volgehouden. Half jaar geleden weer begonnen en nu waag ik het er weer op en ben ik sinds gisteren gestopt met roken (na een halfslachtige poging vanaf nieuwjaarsdag )
Ik had met mezelf een datum afgesproken dat ik zou stoppen en vanaf die dag geen sigaret meer aangeraakt. Dat is nu 5 jaar geleden en ik ben er zeker van nooit meer zo'n vies stinkding aan te raken. Mis het ook absoluut niet.
inderdaad hier ook gewoon gestopt. geen pillen pleisters , gewoon geen meer opsteken. ben nu anderhalf jaar gestopt. en heb het nog dagelijks moeilijk. maar ik doe het niet.
cold turkey zonder hulpmiddelen of wat dan ook. heb wel eerst 1 miljoen keer geroepen dat ik ging stoppen voordat ik de stap daadwerkelijk ging zetten. hoe graag je iets ook wilt die knop in je hoofd moet echt om anders lukt het je niet. ik ben nu een jaar gestopt en heb het er soms nog wel moelijk mee maar gewoon niet eentje opsteken en er niet aan toegeven.
Ik ben gestopt nadat mijn keelamandelen eruit gehaald waren, had er toen ook echt geen behoefte aan en het heeft me totaal geen moeite gekost. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen een optie is...
Toen ik er achter kwam dat ik zwanger bleek te zijn ben ik acuut gestopt met roken. Heb ook geen sigaret meer aangeraakt en ook geen behoefte meer aan gehad. Heb me ook voorgenomen dat ik nooit meer ga roken! Nu ben ik er vanaf en dat wil ik graag zo houden
Ik ben gestopt door er niet meer een aan te steken Mind over matter... doorzetten en ophouden met dat idiote gedoe. Totaal geen bijdrage in tegendeel zelfs ongezond, kost bergen met geld.... Als ik iets lekkers in mijn mond wil eet ik wel een stuk chocola
Toen ik 22 was hebben we besloten voor ons eerste dochtertje te gaan na een maandje foliumzuur slikken, toen heb ik me pakje opgerookt en nooit meer nieuwe gekocht, heel simpel. Ben inmiddels bijna 25 en nogsteeds geen sigaret aangeraakt. Ik luste sowieso alleen Black Devils, nou die koopje niet zomaar even overal dus dat kwam ook goed uit.
Klinkt irritant misschien maar ik ben gewoon gestopt. Gewoon dat ding niet meer aanraken En even niet lekker geweest maar ik was gestopt en was echt niet van plan om er dan toch maar weer aan te beginnen.
Ik ben na bijna 20 jaar roken gestopt met behulp van nicotinepleisters. Eerst geprobeerd zonder hulpmiddelen, maar dat ging echt niet. De muren kwamen op me af en ik wa sniet te genieten. Met de pleisters was het scherpe randje eraf. Maar uiteindelijk zul je het zelf moeten doen.
Hier op de Cold turkey manier. Ik ben nu 2 weken en 3 dag gestopt met roken. En ik rookte een pakje per dag. Succes voor de dames toe willen stoppen
14 jaar gerookt en tal van pogingen om te stoppen. Alle hulpmiddelen geprobeerd. Van boeken tot pleisters, zuigtabletten, tot pillen en natuurlijk cold turkey. Uiteindelijk was mijn één na langste stoppoging mbv champix. 7 maanden en toen dacht ik dat ik wel hier en daar voor de gelegenheid een sigaretje kon opsteken (dom dom dom!). Ik ben definitief gestopt door de combinatie van een nieuwe liefde die niet rookte en hardlopen. En dan niet een beetje joggen, maar de longen uit je lijf rennen. Daarmee kon ik de rusteloosheid en agressiviteit bestrijden. Redelijk vlot daarna werd ik zwanger en toen was de verleiding helemaal bestreden. De truc is ook om nooooiiit meer een sigaret aan te raken. Soms mis ik het opeens weer even. Maar wanneer je toestaat om daaraan toe te geven, is het hek van de dam.
Twee keer gewoon cold turkey gestopt. De eerste keer hield ik het 3,5 jaar vol en was toen zo stom weer te beginnen.... Nu ben ik gestopt sinds het begin van de zwangerschap, zo'n 2,5 jaar dus Ik mis het soms ook nog wel, maar weet zeker dat als ik 1 sigaret rook ik meteen weer een pakje per dag weg paf...
Beloningen voor mezelf!! 2,5 week (7-02-2013) --> Pizza halen bij nieuw plaatselijke pizzeria. 3 maand (20-04-2013) --> Kleine koffer/trolley 6 maand (20-07-2013) --> Digitale klok met binnen en buiten temperatuur. 1 jaar (20-01-2014) --> Zangles!!!!!