Hoe ben jij gestopt met roken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zie het al vaker voorbij komen.. Maar inderdaad.. Gewoon er geen meer opsteken.. Hier ook jaren gerookt, maar toen ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen had direct gestopt..

Maar... Ik vind het nog steeds wel eens moeilijk.. Ben nu een jaar gestopt

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    stop net zo makkelijk als ik begin.
    Gewoon pakje leeg en niet meer kopen.

Maar goed, dat schijnt een uitzondering te zijn.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben nu iets meer dan 5 jaar gestopt en mijn grootste beloning? Twee gezonde kinderen en veeeeeeel minder hoofdpijn!

Maar.. ik heb het makkelijk gehad.. nadat ik mijn laatste sigaret uitgemaakt had (21 december 2007) heb ik er niet meer naar getaald.. ik was pril zwanger van de eerste en alleen die motivatie was meer dan genoeg.

Nooit meer

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja.. Die motivatie had ik ook.. Toen ik zwanger was vond ik het ook helemaal niet moeilijk er af te blijven.. Maar nu ik niet meer zwanger ben.. Lijkt wel alsof ik er steeds meer moeite mee krijg.. Maar het zou zo zonde zijn!

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Nee, niet doen hoor.;)
    Ik ben gisteren gestopt. Nu hopen dat ik het (weer) volhoud.
    Gewoon cold turkey.

Ik heb er (nog) geen moeite mee. Vriend daarentegen (is mee-gestopt) heeft het wel heel erg moeilijk. Dus ik fungeer nu een beetje als een mental coach! :) haha

6. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Ik las dat er al meer gisteren of vandaag waren gestopt! Goed bezig! Succes met je mental coaching!

7. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Twee jaar gestopt geweest door middel van de 'cold turkey' methodiek :).

Wel weer begonnen vorig jaar. Als ik weer stop maak ik wederom geen gebruik van hulpmiddelen. Hooguit wat leesvoer.

Ik rook 3 sigaretten per dag. Ik denk dat wanneer ik pleisters ga gebruiken dat ik flink ziek wordt van het nicotine overschot.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik ben gestopt toen ik een positieve test in handen had. En ik heb het "gewoon" gedaan. Niet meer kopen, niet meer nemen. Hetzelfde heb ik ooit met blowen gedaan en dat vond ik veeeeeeeeel moeilijker.
    Wat je kunt verwachten is een moeilijke vraag, het is voor iedereen verschillend. Sommige mensen stoppen relatief makkelijk, voor anderen is het een opgave die bijna niet te doen is.
    De enige raad die ik je kan geven is "gewoon" niet doen. Moment voor moment. En dan zul je merken dat de tijd die tussen die verlang-momenten zit steeds langer wordt.
    Succes!

9. Leliana

Leliana Niet meer actief

Hoe gaat het nu?? Hou je het een beetje vol?
    Hier gaat het mij nog gemakkelijk af, haha.. maar het mental coachen is nog volop aan de gang! :p

Jij ook succes! :)

10. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Gaat goed! Tot nu toe wel een aantal momentjes gehad dat ik ging zitten en het gevoel had dat ik een sigaret wilde. Omdat ik dat in mijn 'normale' ritme ook had gehad natuurlijk. Gelukkig kon ik de gedachtes en het 'verlangen' snel wegwuiven! Die momenten waren wel lastig, maar gaat goed tot nu toe!

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Het belangrijkste, je moet het écht willen!!

Ik heb flink de griep gehad en heb toen 3dagen stijf op bed gelegen en kon niet roken. Daarna heb ik doorgezet onder t mom van, heb al 3dagen niet gerookt, t lichamelijke heb ik gehad nu volhouden.
    Wat mij hielp was de tip, denk in het nu..
    Nu rook ik niet, wat ik over 10minuten doe zie ik dan wel weer. Ik had aldoor gewoon mijn sigaretten en aansteker bij mij. Het gaf rust te weten dat als ik echt wou, ik wel kon roken.
    Heb het pakje laatst aan mijn man gegeven, rook maar op, ik heb t niet meer nodig.

Ben nu heel trots op mezelf! Maar baal dat ik het niet kon tijdens de zwangerschap van mijn dochter, heb toen toch nog een paar sigaretten per dag gerookt. Elke sigaret was er 1 teveel!!
    Maar nu is t me wel gelukt en heb niet meer de behoefte om te beginnen!

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Cold turkey, in 2007 en nooit meer een sigaret aangeraakt.
    Het rookverbod in horeca was toen in opkomst en ik had geen zin in dat gedoe. Roken werd steeds minder leuk vond ik.
    Toen gestopt om te kijken hoe ver ik kwam, gewoon... We zien wel. Na een dag sloeg het 'we zien wel' om in 'zonde als ik nu weer begin!' En dat was het. Ik taal er ook helemaal niet meer naar.

13. Milujem

Milujem Niet meer actief

Gewoon ineens Gestopt, ik had er ineens genoeg van en heb nu al weken geen sigaret meer aangeraakt. En belangrijker, nog steeds geen seconde gemist!!

14. gwndaphnetjuh

gwndaphnetjuh Actief lid

8 jan 2013
    173
    0
    0
    werk in een winkel
    tilburg
    ik ben tegelijk me mijn schoonmoeder gestopt met roken.
    die moest het vanwege gezondheid anders zou ze 2 jaar later niet meer halen.
    die is door middel van tabletten van de huisarts gestopt.
    ik heb het gewoon zo geprobeerd en rooktte 1 pakje per dag (sigretten).
    Vriend rookt nog steeds dus was best lastig.
    Inmiddels 2 jaar gestopt

15. Hier ook cold turkey gestopt in januari 2008. Toen we voor ons eerste wondertje gingen.

16. Troelaa

Troelaa Niet meer actief

Luchtwegeninfectie, dus kon niet roken. Naar 2 weken weer beter. Maar idd de gedachten dat ik al zoveel pogingen had gedaan om te stoppen wat ik nooit langer als een dag volhield. Dus nu vond ik het wel erg zonde. Ook mijn man was tegelijk met mij gestopt. Verschil was alleen dat ik 1 pakje per dag rookte en hij 1 pakje in de week ;) Maar ben nu super trots dat ik niet meer rook en in maart is dat alweer 4 jaar geleden :D

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik ben in 1 keer gestopt toen ik zwanger bleek van onze zoon, ik heb nooit geen sigaret meer aangeraakt...

wel heb ik nu bijna 5 jaar later nog steeds zin in een sigaret ( met vlagen ) bijv op vakantie in de zon, of bij enorme gezelligheid dan heb ik soms weleens zoiets van : oehh ik mis dat sigaretje nu best wel... maar gelukkig is dat maar zelden haha

het belangrijkste is dat je echt 100% achter jezelf staat en dat je echt wil stoppen.

18. Enjoylife

Enjoylife Niet meer actief

Op het moment dat ik een test deed en zag dat er een 2e streep tevoorschijn kwam heb ik hem snel uitgemaakt en nooit meer 1 aangeraakt en dat is nu 13 maanden geleden :D Geen moeite mee gehad en nog steeds geen behoefte.
    Heb zo'n 14 jaar gerookt.

19. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Al bijna 48 uur volgehouden!! De eerste stappen zijn gezet!!

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wat goed van je :D je kunt het meid :)

Deel Deze Pagina