Hoe ben jij gestopt met roken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Van 2 a 3 pakjes op 1 dag naar zo van het ene op het andere moment naar niks!!

Ik had binnen drie uur tijd op 2 sigaretten na een pakje leeg!!!
    Daar schrok ik zo verschrikkelijk van, en hoewel ik een bloed en bloed hekel heb aan dingen op straat gooien heb ik zo dat pakje met de laatste 2 sigaretten uit mn auto gegooid. Eenmaal thuis ben ik jankend in de armen van ml gernend. Het drong ineens zo erg tot me door! Waar was ik in godsnaam mee bezig? Ik ben me dood geschrokken van mijn eigen rookgedrag. Vanaf die dag nu bijna 3 jaar geleden ben ik er nooit meer aan begonnen!

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

In 1 keer gestopt

3. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier gestopt toen ik wist dat iik zwanger was in augustus 2011.. Helaas vorig jaar september weer begonnen toen mijn zus is overleden. Sindsdien is het telkens even stoppen, en dan weer door blijven roken..

Helaas heeft vriendlief t zelfde, we willen wel, maar t lukt ons nog niet. Daarvoor moeten we eerst de rust kunnen vinden.
    Hij is wel daarvoor nog een keer gestopt bijna 2 maanden lang, gewoon vanwege de reden: Ik doe het voor Emma!
    En dat is eigenlijk ook een hele goede reden waarom we moeten stoppen, maar door allerlei omstandigheden nu nog even niet.

Waarschijnlijk moet je gewoon even heel hard en sterk zijn om gewoon te stoppen. Doe het voor een speciale reden.

4. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    toen ik erachter kwam in april 2011 dat ik zwanger was ben ik meteen gestopt ... in februari 2012 helaas weer begonnen toen ik hoorde dat mijn contract niet verlengt werd :S ... na 2e kerstdag was ik het zo zat dat ik alles wegflikkerde en per direct stopte

en het voelt...AWESOME!!!!!!:)

5. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Dit dus, maar dan in 2004....

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik ben in 2002 na meer dan 10 jaar 1 pakje per dag te hebben gerookt ineens gestopt. Ik was het gewoon zat, die afhankelijkheid, dat eeuwige rondkijken naar een plek waar je mag roken, dat zenuwachtige gevoel als je 's avonds je pakje bijna leeg hebt en niet weet of je de volgende ochtend gaat halen....

Maar gewoon gestopt, en maar 2 dagen 'last' gehad. Mij hielp om in de gedachten te houden dat het voornamelijk ene gewoonte is, en niet zozeer een verslaving. Na 1 dag was ik al van de 'afkickverschijnselen' af, bedenken wat ik met mijn vrije tijd moest doen en me een pose geven als ik op de bus stond te wachten duurde langer ;)

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik was 2 januari 10 jaar gestopt. heb mijn pakje leeggerookt en daarna gestopt. beste beslissing ooit.

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Is er ook iemand die nog nooit een sigaret heeft aangeraakt??

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik heb altijd gezegd dat ik meteen zou stoppen als ik zwanger zou raken en dat heb ik ook echt gedaan!! Ik heb zo'n 15 jaar gerookt,ben nu bijna 2 jaar gestopt en heb er nooit meer behoefte aan gehad..heerlijk!

10. Mama van Sepp

Mama van Sepp Fanatiek lid

5 feb 2010
    3.399
    0
    0
    Zie banner

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    *steekt hand op*

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik vind het trouwens echt supergoed van iedereen die (ge)stopt (is) met roken, petje af dames!

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Toen we zwanger wilden worden en ik las wat de risico's zijn als je rookt terwijl je zwanger wordt ben ik gelijk gestopt. Vanaf dat moment nooit meer gerookt. Het is inmiddels al een jaar of 6 geleden.

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Arual@ Hoe gaat het meis nog steeds zonder sigaret ?
    hier nog steeds geen peuk aan geraakt zo wel ik niet en man ook niet.

15. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Gaat goed gelukkig!! Ben vandaag zelfs even geweest bij iemand die de één na de ander wegpaft en eerlijk gezegd geen eens zin gehad in een sigaret. Ik blijf vasthouden aan dat ik straks, na een jaar, weer op zangles kan! Dat is echt mijn doel!

16. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Geluk bij een ongeluk, ik kreeg een longontsteking en dan is het niet zo moeilijk om te stoppen. Na een maand was ik zwanger en heb nooit meer een sigaret aangeraakt en er nooit meer behoefte aan gehad.

17. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hier ook cold turkey, na een jaar of 8 pakje per dag.

Maar moet zeggen als ik niet zwanger was had ik het niet vol gehouden.

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Trots meis hou vol ! Als een ander rookt daar moeten we eerst door heen , maar dat komt wel goed . hoe langer je er af bent hoe makkelijker het gaat .
    Alleen mijn ouders roken nog , als we bij ze zijn dan roken ze niet.
    Of gaan na buiten , vinden we lief maar niet nodig , als ik nou zwanger was en of de kinderen van mijn zusje waren er dan ja dan zeg ik ok .

Knuf en gaan we er samen voor ok?

19. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Gewoon gestopt, vond het stinken en vond t niet meer lekker. Ben 20 februari 5 jaar gestopt.

20. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ben een aantal keren langere periodes eraf geweest maar het blijft trekken vooral omdat mijn man wel blijft door roken.
    na de zwangerschappen weer begonnen zo ook bij onze derde spruit ben toen opstap geweest niet veel gedronken maar wel veel gerookt de hele nacht heb ik tig x overgegeven ik hoef die vieze peuken nooooit weer! zo nu en dan zoals van de week met een vriendin een paar wijntjes toen 1 trekje maar bah wat zijn die vies!

alle keren was ik bewust aan het minderen en dan op een dag niets meer, ik plande deze dag b.v dat mijn man de hele dag weg was en heb ik 1 dag gehad dan hou ik het vol zeg continu tegen mezelf gisteren hoefde ik die troep niet dus vandaag ook niet
    nooit geen pleister of wat voor hulpmiddel dan ook gebruikt, dat lieg ik ik geloof 2x so'n gore kauwgom stukje maar dat leert snel af

en er is een site geloof stopmet roken blog dat heeft meook een keer geholpen om steun te krijgen, vond het moeilijk maar wel te doen! de knop om zetten en vooral als je al zwanger bent afblijven van die troep. helaas kon ik met onze eerste zwangerschap niet door gaan met stoppen ervan dit had een zware reden ik beperkte me tot trekjes in de avond (emotineel erg zwaar ivm zzeer plotseling overlijden van mijn vader)

Deel Deze Pagina