van de een op de andere dag. ik rookte bijna een pakje cabbalero van 30 op per dag. Iedere morgen piepte ik bij het wakker worden, en hoeste altijd en ineens was ik het zat. Ik ben inmiddels 12 jaar gestopt en ik begin nooit meer. ik vind het zooooooo smerig. Het trekt me ook totaal helemaal niet Ons huis is ook een rookvrije zone sinds de oudste geboren is, die wordt dit jaar 10....heerlijk een rookvrij huis!!
Ik heb 15 jaar af-en-aan gerookt. Soms een paar jaar niet en dan weer wel. Soms een paar dagen veel en soms een paar dagen niet. Ik had nooit moeite om te stoppen. Het leek wel alsof ik nooit verslaafd was, meer aan de gewoonte... Ik had gewoon graag een sigaret in mijn mond. Paar jaar geleden had ik daar echt helemaal genoeg van en gewoon ook op een dag besloten om geen sigaretten te halen. Nergens last van gehad. Maar ik moet wel zeggen, dat ik soms uit het niets zo'n gedachte heb: "nu heb ik zin in een sigaret", maar gelukkig vervliegt zo'n gedachte ook snel weer.
Ik ben met pleisters gestopt, maar dan versneld, twee weken de 21mg, twee weken de 14mg en toen de 7mg, maar dat was zo een klein pleistertje dat ik het zo stom vond staan dat ik niet meer geplakt heb haha en dat is nu anderhalf jaar later Maar ik heb toch een vraag, aan de rokers die gestopt waren en weer begonnen waren, hoe maak je nou die stap om weer te gaan roken? Ik kan me niet voorstellen dat je denkt, nu steek ik er een op..en t ook doet. Ik had wel van de zomer, hadden we gebarbequet(?) toen had ik echt trek in een peuk, maar opsteken, nee dat zou ik niet doen
Ik heb nooit gerookt, maar mijn jaren en is zo'n tien jaar geleden van de een op andere dag gestopt. Pakje Gaulloisse (?) per dag.
Een jaar of 17 gerookt. Gestopt oa door het lezen van het boek van Jan Geurts en Allen Carr. Doorzie je verslaving dat helpt echt. Verder vee llegpuzzels gemaakt, daar verloor ik mezelf helemaal in zodat ik er niet eens aan hoefde te denken en veel thee drinken. Dat was in 2005, dus inmiddels al bijna 8 jaar rookvrij
Ik hoop over een aantal jaar net zo'n succesverhaal neer te kunnen schrijven als dat de meeste van jullie dat al kunnen doen. Ik heb soms nog wel dat ik trek heb in een sigaret, maar ik merk dat ik nu echt de wil heb om het niet te doen. Daar voel ik me ook sterk door!
Goed bezig! Vanaf nu is het echt zonde om weer te beginnen want dan zou je al die moeite voor niks hebben gedaan. De ergste afkickverschijnselen zijn nu ook achter de rug. Dus nu mis je hooguit de gewoonte. Knap dat je er ook nog bij lijnt!
Ik ben zwanger geworden. Toen meteen gestopt. Anderhalf jaar er van af geweest. Maar helaas twee weken geleden weer begonnen....
Ik heb lichamelijk nergens last van gehad. Vorige keren ook niet, dus ik wist dat het bij mij vooral de gewoonte en de psychische verslaving is. En die blijft nog wel even, maar ben echt blij dat het nu ook anders voelt dat de eerdere keren dat ik een poging heb gedaan. En dankje.
4,5 jaar geleden cold Turkey gestopt. Nooit spijt van gehad, maar de behoefte blijft zo af en toe terugkomen
2 jaar geleden cold turkey, maar af en toe nog wel zin in een peukie hoor. Ik had een kinderwens en voila!
ik had een makkie, ik rookte al 19 jaar en kreeg een spoedoperatie down below doordat ze niet goed konden uitzoeken welke narcose het beste paste hebben ze de meest waarschijnlijke genomen en dat was dus foute boel bij mij ik ben daar zo ziek van geweest dat ik strontmisselijk was en niet snakte naar een sigaret Pas 10 dagen later knapte ik op en toen vond ik het geen nut meer om nog een peuk op te steken
Ik ben nu gestopt voor 8 dagen, 15 uur en 35 minuten. Hiermee heb ik 77 sigaretten niet gerookt en heb ik 20,26 bespaard. Ik heb al 7 uur en 42 minuten anders moeten invullen dan met een sigaret.. En weet je, het gaat goed! Ben daar echt blij om!
Ik ben in februari 2008 gestopt. Ik had al een poging er voor gedaan maar werd er zo chagrijnig van, ik miste mijn sigaretje na het eten en die voor het slapen gaan. Dus ben zo 3 maanden door gegaan. Eentje na het eten en eentje voor het slapen. Ik had wel een stok achter de deur om te stoppen want ik wou een jaar van het roken af zijn en dan zouden we proberen om zwanger te worden. Op 15 februari 2008 (ik weet het nog heel goed) ik had besloten dat dit mijn laatste pakje zou zijn om te roken. Eten was op en stond buiten een sigaretje te roken in de kou en dacht toen waar ben ik eigenlijk mee bezig heb hem op gerookt en toen besloten dat dit mijn laatste sigaret was. En dat was ook zo sinds dien ben ik gestopt.
En dat is 1 maand! Op naar de 2, 3, 4 en de rest! Ik merk dat ik het nu moeilijker ga krijgen omdat ik elke keer gedachten krijg als 'ach, eentje kan nu wel. Ik ben al zo lang gestopt..' En dat is op zich ook wel zo, maar de vorige keren ging het ook zo. Dan ging het nog een maand goed met een enkele sigaret, maar na 1 maand kocht ik dan weer mijn eigen pakje en dan was het hek weer van de dam en was ik wéér begonnen. Dat wil en ga ik nu voorkomen!!