Hoe ben jij gestopt met roken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Arual, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana86

Nana86 Niet meer actief

De afgelopen 4 jaar ben ik meerdere malen gestopt, de ene keer een paar weken, de andere keer 6 maanden, maar ik begon elke keer weer..

Toen ik afgestudeerd was en van de stress verlost was, ben ik meteen cold turkey gestopt met roken.
    Mijn ICSI zat eraan te komen, dus dit gaf genoeg motivatie om geen enkele sigaret meer op te steken.
    Dat is intussen 8 maanden geleden en nog steeds heb ik het er soms wel moeilijk mee, maar de vruchtbaarheidsbehandelingen zorgen er op dit moment voor dat ik voor geen goud een sigaret wil opsteken.. :)

2. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik ben gestopt door af te bouwen. Een hoop mensen vinden dat dat niet werkt, maar voor mij was het goed. Ik rookte ongeveer 30 sigaretten per dag...
    Eerst besloot ik dat er meer tijd tussen elke sigaret moest zitten. Minstens een half uur. Toen dacht ik: dat kan nog langer! Toen 3 kwartier, toen een uur, anderhalf uur etc. Elke dag iets langer. Toen er 6 uur tussen elke sigaret zat besloot ik dat het genoeg was geweest. Ik hield nog maanden lang een pakje bij me met twee sigaretten er in, met de gedachte dat ik die ten alle tijden nog mocht oproken, dat hield me rustig. Uiteindelijk liet ik dat pakje een keer in het cafe liggen en dat boeide toen niet.
    Ik was echt genezen van het roken toen ik 3 maanden later knetterzat werd en in een vlaag van dronken verstandsverbijstering tien sigaretten achter elkaar rookte. Die nacht werd ik super ziek en heb ik nog twee dagen een kater gehad, mede doordat ik ineens weer zoveel gerookt had. Toen wist ik zeker dat ik er klaar mee was :)

3. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Arual@ Wat goed meis hou vol ik zij toch gaat wel lukken .
    Zo als je de banner ziet ook wij nog altijd rook vrij.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik had een goede motivatiepunt. Mijn oma was/is erg ziek en het kon toen zijn dat ze overleed. Aangezien ze in het buitenland woonde en ik leefde van studiefinanciering kon ik me niet en een vliegticket en sigaretten veroorloven. Ik had dus de keus of door roken en misschien mijn oma nooit meer zien of stoppen en sparen voor een vliegticket ;) keus was dus snel gemaakt en ben van de een op de andere dag gestopt, zonder moeite want ik wist waar ik het voor deed. Dit is alweer 2 jaar geleden en sindsdien geen terugvallen gehad :)

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Toen ik erachter kwam dat ik zwanger zag heb ik besloten om te stoppen met roken, ik was daarvoor al van plan om te stoppen maar met een kind in je buik heb je toch een stok achter de deur.
    Mijn vriend wilde graag mee zwanger zijn dus moest van mij ook stoppen, die heeft het er moeilijker mee gehad als ik.
    Ik heb er nu weinig moeite mee, maar dalijk van de zomer op een terras poeh dat word lastig!

6. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik ben 10 jaar geleden gestopt, was poging 4 geloof ik, en die ging goed gelukkig :) Gewoon zonder iets. Ik vond het wel moeilijk, kreeg zelfs woedeaanvallen en huilbuien af en toe. Maar volgehouden :)

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ben al bijna 7 maanden gestopt met roken. Ik heb zo'n 16 jaar gerookt. Heb vaker pogingen gedaan, maar dat hield ik niet zo lang vol (muv mijn zwangerschap, toen heb ik absoluut niet gerookt).
    Afgelopen juli was ik zo klaar met de afhankelijkheid van een sigaret. Het altijd maar bezig zijn met waar er gerookt mag worden, en of ik nog even tijd had om een sigaret te roken... De eerste week had ik het best moeilijk op mijn werk (daarbuiten absoluut niet) en heb ik ook nog 2x een (half) sigaretje gerookt, maar dat was zo ontzettend vies dat ik er na de 2de echt echt echt klaar mee was..
    Ik weet zeker dat ik noooiiit meer een sigaret zal opsteken. Ik schaam mij dood dat ik anderen altijd in mijn stank heb laten zitten en dat ik zelf altijd zo vies rook. (al zegt mijn vriend dat dat best mee viel) Ik mis het totaal niet meer.
    Wat leuk is is dat mijn beste vriendin en buurman daarna ook blijvend gestopt zijn met roken.

8. kimmmmberly

kimmmmberly Bekend lid

9 mrt 2011
    894
    0
    0
    leeuwarden
    ik bleek zwanger, en heb gelijk alle rokers waren de deur uit gedaan. dus ben in 1 keer gestopt.

9. Arual

Arual Fanatiek lid

22 mrt 2011
    1.178
    1
    38
    Nederland
    Al 2 maanden, joehoe! Het gaat boven verwachting goed eigenlijk!!

10. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    gewoon cold turkey..
    Mijn mening is, als je iets Echt wilt dan kun je dat doorzettingsvermogen wel vinden om te stoppen en het vol te houden. De nicotineverslaving van het lichaam zelf is na een paar dagen weg, daarna is het gewoon het psychische gedeelte wat het zwaar te verduren krijgt.. Daar helpen die stomme pleisters enzo dan toch niet meer ?

En ik vond roken lekker, ik rookte zelfs onder het eten!!

Heb het wel vaker moeilijk gehad met feestjes en dan alcohol en daar heb ik 1x toen ik echt dronken was 1 sigaret gerookt.. Daarna niets meer. Nu 2,5jaar gestopt en ben achteraf zo blij dat ik ruim voor de zwangerschap gestopt ben uit eigen wil. en dat het niet heeft 'gemoeten' omdat ik bv. zwanger zou zijn ofzo..

Nu draagt het 'overige' geld van de sigaretten bij aan het stalgeld van mijn paard, dat dekt nog lang niet alle kosten maar ik rookte voor €150 in de maand toendertijd en daar heb ik al meer dan de helft vh stalgeld voor bv :D

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Cold turkey toen ik zwanger bleek te zijn.

12. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb gelukkig nooit gerookt, maar mijn vriend is gestopt met behulp van het boek van Allen Carr. En geloof me hij had tientallen pogingen die mislukt waren er voor :(. (Van kauwgom naar pleisters..)

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben gestopt toen ik zwanger was van de eerste. Ik had al zooooveel pogingen gedaan, maar nooit gelukt. Tot die positieve test, ik kon geen sigaret meer aanraken, en ben zo gestopt. Van 45 sigaretten op een dag naar 0. 3 dagen wat chagrijnig en that's it.
    En godzijdank nooit meer begonnen. ;)

14. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    als mijn pakje shag leeg is ga ik ook stoppen tis te duur en het stinkt weg ermee

Deel Deze Pagina