Ik heb juist helemaal dán moet je goed voorbereid zijn. Ik ben ook al sinds mijn 18e samen met mijn man maar ik heb geen illusies dat we absoluut voor altijd bij elkaar zijn. Er kan van alles gebeuren.
Zoals ik mijn man nu ken kan ik me ook niet voorstellen dat ik hem ooit iets zou misgunnen. Ik kan me op dit moment ook niet voorstellen dat hij ooit anders zal zijn. Maar ik maak me ook geen illusies. Ik ga er nl niet vanuit dat, mochten we scheiden, wij nog dezelfde mensen als nu zijn. Op het moment dat je beslist uit elkaar te gaan ben je eigenlijk al veranderd. En dan kan ik hopen ik dat we elkaar met respect zullen behandelen mochten we ooit in die situatie belanden maar zeker weten doe ik dat niet hoor.
Ik snap je gedachtengang, wij waren 18 en 21. Maar ik heb ook de ervaring dat we uit elkaar kunnen gaan. En wij hadden het ontzettend goed met elkaar voor, maar toch kwamen er hier en daar irritaties en communicatiefoutjes aan het licht. En als je uit elkaar gaat dan ben je toch een stuk minder coulant naar elkaar toe dan als je alles in goede vrede bedenkt. En ik denk dat dat alleen maar verergert bij een onverwachte scheiding door bijv. bedrog. Mensen kunnen ineens rare sprongen maken, zo heb ik in mijn omgeving en hier op het forum gezien. En als je op dat moment nog moet gaan bepalen wat van jou en van hem is, is gewoon ontzettend zwaar.
En als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd dan ben je niet goed voorbereid? Rare conclusie trek jij uit mijn post.
Spullen verdelen moet je sowieso en een scheiding lijkt me altijd zwaar. Ik hoef ook niks en hij ook niet, als we het met de kinderen maar goed geregeld krijgen. Verder hebben we geen fortuin op de rekening staan en werken we allebei voldoende om rond te komen.
Nee dat klopt, zo bedoelde ik het niet. Ik bedoel meer dat je als je zo jong bij elkaar bent er nog ontzettend veel kan veranderen als je 30/40 bent. Dat je jong samen bent en alles opbouwt betekend niet dat je harmonieuzer uit elkaar zou gaan omdat je alles samen opgebouwd hebt. Misschien juist niet...
Daarvoor bestaat een uitsluitingsclausule. Zo wordt in mijn familie de erfenis geregeld. Alles gaat naar bloedverwanten en niks naar partners.
Thanks, goede tip voor iedereen. Want dit klopt en daarom is het vorig jaar met terugwerkende kracht berekend voor de eerste jaren van ons huwelijk. Maar de constructie is opgesteld uitgaande van dat ik veel minder zou gaan verdienen en dat valt allemaal wel mee dus vandaar dat we vinden dat de verdeling nu niet goed is. En daarom moet er opnieuw naar gekeken worden.
Hier in gemeenschap van goederen. Ik had al een koopwoning. Ik vond het wel zo eerlijk om de hypotheek te delen.
Gemeenschap van goederen. We hadden allebei nog niet echt eigen bezittingen en hebben alles samen betaald en opgebouwd.
Juist het stukje " ligt aan de reden waarom we uit elkaar gaan" is het stuk waar veel mensen nat op gaan. Je trouwt niet met het idee dat je partner vreemdgaat of je anderzins belazerd. Want dan heb je het vertrouwen in elkaar. Net als dat je erop vertrouwd dat je partner niet aan de drugs gaat. Je denkt dat jullie beiden rationeel kunnen blijven. Tot jij verliefd wordt op een ander en je man helemaal doordraait en je op elk vlak terug wil pakken. Zomaar drie (veel) voorkomende situaties, waarbij er niet meer rationeel wordt gedacht. Die persoon is dan echt niet meer zoals je hem kende toen jullie trouwden. On nee, ik ben geen verbitterd mens met alleen maar gescheiden mensen om me heen. Sterker nog; iedereen in mijn omgeving is al eeuwen gelukkig getrouwd. In gemeenschap van goederen.
De investerdeerder van mijn man zijn bv heeft dat persoonlijk tekenen nooit geeist ( zou mijn man ook nooit doen overigens ) Tweede punt is grotendeels af te dekken naar mijn weten door bestuurders aansprakelijkheid verzekering (tenzij je moedwillig de boel hebt geflest maar dat is niet Zo waarschijnlijk ) Overigens hebben mijn man en ik een holding opgericht; vanuit daar is de bv met mijn man’s compagnon opgericht. We hebben het allemaal uitgebreid uitgezocht en volgens mij zitten we wel goed (maar als je nog tips hebt hoor ik het graag!!)maar Ben wel met je eens dat misschien niet iedereen dat doet en zich daarmee dan toch kwetsbaar maakt
Inderdaad... Ik moet zeggen dat ik de situaties met BV’s ook niet zo kan uittekenen eigenlijk, heb het nooit aan de hand gehad met mijn klanten. Maar je kunt beter dit contractueel zelf zo hebben afgedekt met huwelijkse voorwaarden, dan afhankelijk zijn van externe factoren, zoals de wet (kan wijzigen), de rechter (kan niet in jouw voordeel beslissen) of de verzekeraar (kan besluiten niet uit te keren).