Hoe ben jij of heb jij je partner ten huwelijk gevraagd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kramertje, 3 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.580
    3.913
    113
    Vrouw
    Man kan absoluut niks geheimhouden. Ik wist dus meteen dat hij aan mijn vader toestemming gevraagd had (niet nodig, maar wel schattig toch). We waren wel al langer aan het praten over trouwen.
    Erna heb ik mijn ring zelf gekozen (omdat hij weet dat ik écht een heel moeilijke ben op vlak van juwelen), en ben hem ook maar mee gaan halen.
    Dus eigenlijk totaal niks officieel, maar past wel bij ons.

Kramertje vindt dit leuk.
  2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Op de dag dat we vier jaar samen waren ging hij even een trui halen boven en dat duurde allemaal maar lang. Toen hij weer beneden kwam deed hij maar raar en zenuwachtig, heel gek.
    Even later liep de poes de woonkamer in, hey wat heeft de poes nou aan haar bandje hangen? Kijk jij eens? Had hij een ring aan haar bandje gehangen. Daarom bleef hij zo lang boven. De poes werkte niet mee haha.
    Super lief en romantisch, alleen was hij zo zenuwachtig dat hij de daadwerkelijke vraag niet meer durfde te stellen en ik maar zelf vroeg of dat het een verlovingsring was.
    Ehhh, ja das wel de bedoeling ja.

spruitje80, Kramertje en Luna86 vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    Via mijn paard hebben we elkaar leren kennen, hij ging wel eens een vriendin meehelpen die mijn paard verzorgde. Dus ik was benieuwd wie die vent nou was die wel mijn paard kende, maar mij niet. Liefde op t eerste gezicht en 8 jaar later ging hij op zn knieën bij mijn paard. In onze vieze kleren, ranzige modderige laarzen.
    Leuk detail: ik was daar ontzettend boos op hem. Hij was de hele dag al zo chagrijnig te zijn. Bleek dus zenuwen te zijn haha

Ik heb altijd gezegd: geef niet veel geld uit aan een verlovingering. Dus had bij de lucardi een goedkope zilveren met zirkonia gekocht :D

spruitje80 en Kramertje vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Nee hoor, totaal niet eng :) We hebben idd meerdere gesprekken kunnen voeren voordat we waren getrouwd. Overigens niet gelijk gaan samenwonen (omdat we nog geen woning hadden). Dat was pas na 3 maanden ofzo.
    Ik krijg wel vaker dit soort vragen (wel begrijpelijk ook), maar denk eerlijk gezegd dat bv een one night stand na 1 avondje stappen veel "enger" is. Maargoed, dat hangt natuurlijk ook af van je referentiekader.

marais, Kramertje en mamabri vinden dit leuk.
  5. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Van een one night stand ben je na een nachtje natuurlijk wel vanaf :).

soovi en Kramertje vinden dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.256
    12.632
    113
    Vrouw
    Of niet zwanger… soa’s blijvende herinneringen hahah

Kramertje en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Als het goed afloopt natuurlijk, er kan immers van alles mis gaan samen met zo'n onbekende. Kijk maar naar wat er met Natalee Holloway is gebeurd bv.
    Alleen al het idee dat iemand jou wil alleen voor de lust zou mij niet erg op m'n gemak stellen, terwijl trouwen vooral ook gaat om de gelofte die je aflegt, verantwoordelijk zijn naar elkaar toe enz. Ik zou werkelijk geen idee hebben hoe ik zo'n persoon dan zou kunnen vertrouwen. Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met hoe je in het leven staat qua geloof, normen en waarden enz.

Mijn man kende meerdere mensen die ik zelf ook ken, dus sowieso was het geen totaal vreemde in die zin. Daarbij had ik (omdat mijn familie niet moslim is) een soort vertrouwenspersoon op wie ik kon terugvallen. Dat kan ik trouwens nog steeds mocht ik daar behoefte aan hebben.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    One night stand zou ik ook niet kunnen, dan zou ik dit makelijker vinden haha. Maar goed, ben blij dat we het op onze manier hebben kunnen doen. Dit zou voor mij ook niet echt een optie zijn.

Neuzeke, citroenrasp en Kramertje vinden dit leuk.
  9. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw

Haha leuke actie ;) Wel op een knie gegaan toch o_O

10. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Mooie plek en leuk dat je man ook een plek heeft gekozen wat voor jouw een mooie betekenis heeft!

Loveischocola vindt dit leuk.
  11. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Wow dat is snel :eek:
    Die kennismaking was dus gelukt :D

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Ook al zo'n mooi paardenverhaal, alleen dan net iets anders :p
    Leuk hoe je je partner kan leren kennen!
    En de ring is dan maar symbolisch toch! Er zijn er zat die er geen waarde aan hechten. Doodzonde om er dan veel geld aan uit te geven.

13. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw

Hahaha wat een verhaal... sommige mannen zijn ook te grappig.
    Te zenuwachtig om de vraag te stellen.. om dan vervolgens zelf de vraag maar te stellen.. hahah
    Inmiddels een mooie huwelijksdag gehad ? En niet te zenuwachtig om het Ja woord te geven :D

Rizzoli vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Haha, ja, het was eigenlijk niet eens zozeer de bedoeling dat het zo snel zou gaan hoor. Maar zo is het nou eenmaal gelopen. :)

Kramertje en suus1983 vinden dit leuk.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.658
    27.305
    113
    Vrouw
    De moeder van die vriendin vond t jammer, ze zag hem wel als leuke schoonzoon hadden we later begrepen :roflmao:

spruitje80 en Kramertje vinden dit leuk.
  16. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Zeker een mooie dag gehad. Inmiddels al weer 12 jaar geleden. Op de dag zelf durfde hij gelukkig wel ja te zeggen :thumup:

17. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    We hadden het samen over waarom we nog nooit getrouwd waren, hij zag er altijd als een berg tegenop omdat zijn moeder nogal een bemoeial kan zijn in die dingen. Hij had het wel altijd graag gewild, en gezien zijn ouders al op leeftijd zijn wilde hij wel graag dat als het nog eens zou gebeuren hij graag wilde dat ze er nog bij konden zijn. Dus zegt ie.... als jij nou eens uitzoekt wat het kost.... 7maanden later waren we getrouwd. Behoorlijk zakelijk allemaal dus, maar goed, we waren op dat moment ook al 17jaar samen, dus werd ook wel eens tijd :roflmao:

18. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.341
    8.842
    113
    Vrouw
    Wauw wat romantisch! Oftopic: jouw man lijkt op deze foto op Nick Carter! :o:

19. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ohhh ik word helemaal warm van al die romantische verhalen!
    Ik wil niet trouwen maar zou het wel ontzettend leuk vinden om een ik-hou-van-jou feestje te geven. Niet het papierwerk maar wel de romantiek en een dag die even in het teken staat van onze liefde. Ik zit al een tijdje te hinten naar mijn vriend maar hij is zo romantisch als een dakpan dus ik verwacht er niet veel van :roflmao:

spruitje80, Kramertje, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.838
    113
    Vrouw
    Wauw 2 weken is wel heel rap!
    Ik vond het bij ons al snel gaan (binnen half jaar samenwonen en nog een jaar later getrouwd.

Er is toch ook een tijd die tussen ondertrouw en de daadwerkelijke trouwdag moet zitten? Of verschilt dat per gemeente? Wij moesten geloof ik minimaal 3 weken voor de trouwdatum in ondertrouw (kan me vergissen. Is echt al lang geleden)

Deel Deze Pagina