In Nederland is de verplichte termijn 2 weken ( burgerlijk huwelijk) maar ik vermoed dat citroenrasp een islamitisch huwelijk is aangegaan na die twee weken en eventueel later het burgerlijk huwelijk ik weet niet zeker, maar volgens mij is het zo dat alleen het islamitisch huwelijk in Nederland niet geldt, maar kan het mis hebben. Wij trouwden s ochtends burgerlijk en s middags voor de kerk maar moesten eerst ons trouwboekje overhandigen voordat de kerkelijke inzegening mocht
Oh ik zal het hem zeggen, zal ie vast een compliment vinden Hij is alleen wel iets ouder dan Nick Carter
Een ik hou van jou feestje is ook mooi om te doen. Het gaat uiteindelijk om het gevoel voor elkaar, met of zonder huwelijk. Het huwelijk heb je niet nodig om de liefde te vieren, dus ik zou zeggen DOEN!
Toen ik van de wc kwam na heftige diarree We waren op visite bij familie en uit eten geweest bij één of ander vaag veganistisch restaurant (m'n schoonzus is hardcore vegan). Terug in het hotel zat ik een half uur lang met een exploderend achterwerk op de wc. Toen ik daarna hijgend en bezweet uit de badkamer kwam, vond hij het schijnbaar een mooi moment om me te vragen Ik ben gewoon onweerstaanbaar
Onze dochter was toen bijna 2 en die had ik een shirtje aangetrokken met de tekst: papa, wil je met mama trouwen?
Inmiddels gescheiden maar destijds ging het zo ik: Het lijkt me verstandig dat we eens iets gaan regelen voor als er wat gebeurd.. Samenlevingscontract misschien? Hij: of trouwen Ik: kan ook Hij: oké dan gaan we trouwen
Dat wist ik niet dat dat verplicht was. Wij zijn niet voor de kerk getrouwd. Mijn ouders vroeger wel. Die waren al een half jaar voor de wet getrouwd. (Was toen nodig ivm sollicitatie op de Antillen) Maar mooi dat mijn vader nog op de fiets naar huis gestuurd werd na een bezoek aan mijn moeder voor ze voor de kerk waren getrouwd.
Aan de zee, op het strand, op een picknick dekentje met hapjes en champagne toen het zonsondergang was
Klopt! Ik vermoed katholiek? katholieken zijn pas getrouwd wanneer ze voor de kerk getrouwd zijn. Alleen burgerlijk huwelijk geldt niet
Ahahahahaha dat had ik ook Ik heb mijn vrouw gevraagd. Als in: ik ben op mijn knie gegaan op een strand en zat met die ring in mijn handen en een bek vol tanden. "Nou ga je het nog vragen of blijven we hier de hele dag staan"
Ja klopt, wij konden nog niet wettelijk trouwen ivm papierwerk, dat lukte pas 1,5 jaar (!) later. Een islamitisch huwelijk hoeft overigens niet per se plaats te vinden in een moskee. Voor de Nederlandse wet ben je dan idd niet getrouwd en dus niet anders dan "vriend en vriendin", dus in die zin maakt het weinig verschil. Het was voor onszelf echter wel belangrijk.
Mooie verhalen! Mijn man heeft mij gevraagd op valentijnsdag 9 jaar geleden, toen we op vakantie waren in Vietnam. We deden een groepsrondreis en ik had al gezien dat we op valentijnsdag een "vrije" dag hadden en op een idyllisch eilandje zouden verblijven. Omdat ik wel vaker had gezegd dat ik graag wilde trouwen (net afgestudeerd, rammelende eierstokken) en hij had gezegd dat ie me dan wel officieel wilde vragen, zag ik het aanzoek wel van mijlenver aankomen Een dag eerder kwamen we aan op dat eilandje, echt betoverend mooi. In plaats van een hotelkamer hadden we in een rieten hut op het strand. Er was een mooie wandel/klimroute over het eiland en die wilde hij persé aan het eind vd middag nog gaan doen. Op de top van het eiland zagen we een prachtige zonsondergang en ik dacht stiekem: nou zal ie wel op z'n knieën gaan. Maar nee hoor, we gingen weer naar beneden en lekker slapen in ons strandhutje. De volgende dag stelt ie voor om de route nog een keer te gaan wandelen, midden op de dag. Ik zei: joh, kunnen we dan nu niet beter iets anders doen, we hebben die route al gezien en het is bloedheet. Hij: zeur niet zo en kom nou maar mee. Ik: oké Dus wij in de brandende zon weer naar de top geklommen, uiteraard weer met schitterend uitzicht. En ja hoor, nu ging ie op z'n knieën! Hij had bewust geen ring gekocht omdat ie het moeilijk vond om iets voor me uit te kiezen, maar had in plaats daarvan een grote plastic ring om om mijn vinger te schuiven We hebben het aanzoek een paar dagen voor onszelf gehouden en ook niks aan onze reisgenoten verteld. Toen kwamen we in een stad een mooie zilveren ring tegen als verlovingsring (die omgerekend 6 euro kostte ) en hebben we het verteld. En bij thuiskomst pas aan onze families, dat was ook erg leuk. Later heb ik trouwens nog gevraagd waarom ie me niet de avond ervoor had gevraagd, bij die zonsondergang. Het antwoord past ook echt bij hem: hij wilde eerst zeker weten dat het een mooie plek was, en dat was het ook. Maar hij had bedacht om me de volgende dag, de 14e, te vragen en als ie eenmaal iets in z'n hoofd heeft dan moet het ook persé zo gebeuren. Maar dus wel echt een lief en romantisch aanzoek.
Wij woonden nog niet erg lang samen, lagen samen in bed en hij wilde een aantal Friese woordjes leren. Hij vroeg of ik in het Fries wilde zeggen “wil je met mij trouwen” Op z’n best vroeg hij met z’n Limburgse accent: wolst do mei my trouwe Uit eindelijk gebeurde er maar niets, hij begon er niet meer over. Na 4 jaar heb ik maar zelf een datum geprikt en het gemeentehuis gebeld. Vervolgens heb ik hem gebeld in z’n pauze en medegedeeld dat we op gaan trouwen en welke datum In oktober zijn we alweer 12,5 jaar getrouwd
Wij waren op vakantie in (de buurt van) Venetië. En ik vond het er best leuk hoor, daar niet van, maar we hadden echt een enorm leuke camping met een doorgangetje naar zee en een lekker strand enzo iets verderop. En ik was iets cruciaals vergeten qua ondergoed dus ik had helemaal geen zin om m’n strandje te verlaten en heen te gaan waar al zoveel mensen heen gaan als ze daar in de buurt zijn. Dus ik mokkend mee en ik was wat kattig en werd nog kattiger toen ik hoorde dat een gondel €100 kostte. M’n ex heeft me bijna in zo’n gondel moeten duwen. Dus daar zaten we dan. Ik nog steeds chaggie. Zegt hij: ‘zeg Ier, weet je waarom ik zo graag in die gondel wilde?’ Ik: ‘NOU ‘ Omdat ik wilde vragen of je met me wil trouwen…. En ik was blij. Zo blij. En ik schaamde me kapot. Ik zeg altijd dat ik 2 grootste liefdes heb gehad en van die eerste hou ik diep in m’n hart nog steeds en dit was één van de mooiste dingen die hij ooit gedaan heeft.
Bij ons was het totaal niet romantisch en we hebben alle 2 geen moeite gedaan. Eerder -> trouwen ? Oke is goed Past ook beter bij ons dan een romantisch aanzoek
Wauw wat een mooie aanzoeken en romantische mannen lopen er toch rond. En ook leuk om te zien dat gewoon thuis op de bank “zullen we gaan trouwen” ook genoeg voorkomt. En waarom ook niet, leuk al die verschillen!