Hoe ben jij of heb jij je partner ten huwelijk gevraagd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kramertje, 3 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.841
    113
    Vrouw
    Klopt

Kramertje vindt dit leuk.
  2. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw
    We liepen langs de juwelier en hij zei "Zullen we maar eens een verlovingsring uit gaan zoeken?"
    Die ring zit inmiddels 13 jaar om mijn vinger en we zijn nog steeds niet getrouwd :p

mamabri, Kramertje, Rizzoli en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat zitten er romantische verhalen tussen. Ik ben niet gevraagd, wij hebben het gewoon soort van samen besloten. Soms vind ik het nog steeds jammer dat ik niet echt gevraagd ben. Maar mijn man is helaas niet zo romantisch

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Beetje offtopic trouwens, maar onze twee getuigen bij het trouwen bij de gemeente waren beide toevallig linkshandig. De trouwambtenaar zei dat ze nog nooit eerder zoiets had meegemaakt :roflmao:

Luna86 en Kramertje vinden dit leuk.
  5. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.022
    4.996
    113
    Vrouw
    Ik weet eigenlijk niet beter dan dat dit voor protestanten ook zo is (en dus voor mijzelf). Wij zijn twee dagen voor onze kerkelijke bruiloft heel klein voor de wet getrouwd. Maar onze trouwdag zie ik als de dag van ons kerkelijk huwelijk.

Ik heb daar zelfs nog een discussie over gehad met de belastingdienst :roflmao: Ik had vóór ons trouwen nog recht op zorgtoeslag, maar dat stopte op het moment dat ik trouwde met mijn man. En wel op de eerste dag van de maand waarin je trouwt. 1 oktober dus, dacht ik. Toen kreeg ik ineens bericht dat ik mijn toeslag van september moest terugbetalen. Ik helemaal chagrijnig hun opgebeld, want dat KLOPTE toch gewoon niet :rolleyes: Hele discussie, totdat diegene mij moest vertellen dat 29 september mijn (wettelijke) trouwdag was. Uh, o ja :oops: Niet bij stilgestaan :roflmao:

Kolibrie2, Mamafiets, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Wow dat is een lange verloving :eek:
    Is er een specifieke reden dat jullie nog niet getrouwd zijn of is het er gewoon nog steeds niet van gekomen?

7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw

Faillissement werkgever vriend een week na onze verloving en nadat we net een huis hadden gekocht :confused:
    Zwangerschap oudste + forse pnd, was geen goed moment om te trouwen.
    Zwangerschap tweede toen we net aan een grote uitbouw begonnen dus daar destijds het geld in gestopt. Plus gedrag oudste wat nogal veel spanningen opleverde, geen gezellige boel dus trouwen stond eigenlijk niet meer op de agenda. Alle tijd ging ook in de uitbouw van ons huis en toetsing/therapieën de oudste zitten.
    Zwangerschap derde kwam er ook nog achteraan en we hebben het er eigenlijk nooit weer over gehad :roflmao:

8. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Dat zijn dan ook wel even heftige zaken om mee te maken zeg.
    Snap dat trouwen dan niet hoog op de agenda staat.
    Trouwen is een bonus, geen must, jullie hebben straks een prachtig gezin, lekker van genieten!

9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.687
    6.581
    113
    Vrouw

Och, wie weet gaan we ooit een keer om half 9 naar het gemeentehuis om dat papiertje te ondertekenen, dan heb ik tenminste dezelfde achternaam (dochter vroeg er laatst om waarom ik een andere achternaam heb). Feest hoeft voor mij sowieso niet, nooit gewild.

10. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    We hadden het over een geregistreerd partnerschap gehad omdat we gingen samenwonen en eea goed wilden regelen. Ik zat op m'n werk en kreeg een appje dat hij de gemeente gebeld had en dat er op *datum* nog plaats was. En dat hij dat moment alvast maar vastgelegd had maar dat ik het moest zeggen als ik liever een andere datum wilde :roflmao:

Nummer4 en Kramertje vinden dit leuk.
  11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.454
    30.841
    113
    Vrouw
    Grappig.

Wij hadden Ed en Willem.
    Toen die namen genoemdcwetden hoorde je de hele zaal denken "bever!"
    :roflmao:

Kramertje en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. Lovieyou

Lovieyou Fanatiek lid

3 sep 2021
    1.137
    884
    113
    Vrouw
    Wij waren aan het rondreizen over Bali, Gili Trawangan en Lombok. En uiteindelijk heeft hij mij boven op een berg tijdens zonsondergang gevraagd.. en een paar minuten eerder probeerde een aap mijn rugzak af te pakken :roflmao: maaaar.. het was wel heel romantisch!

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.399
    21.793
    113
    Ik heb ook een andere (mijn eigen) achternaam, bewust zo gehouden. Dat was ook nog een dingetje hoor, dat mensen me ineens bij m'n mans achternaam begonnen te noemen. Vond dat zo raar! Vooral in NL trouwens, hier is het gangbaarder om de eigen achternaam te behouden.

14. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Met heel veel kaarsjes in de slaapkamer....

Het was weekend, Zondag en ik had gewerkt.
    Hij zag me aan komen rijden, dus zat er helemaal klaar voor.
    Maar ik besloot op mn gemakkie nog even te winkelen (we woonden op een winkelcentrum zo'n beetje)
    Had een tosti ijzer gekocht, want zin in tosti's en brood, kaas, ham, enz.

Toen ik eindelijk thuis kwam was hij op van de zenuwen :roflmao::oops:

Sindsdien eten we op die dag altijd tosti's.

Deel Deze Pagina