Mijn meiden noemen hun vagina "Vlamet" Kwamen ze opeens zelf mee dus dat is hier nu heel gebruikelijk... Soms nog wel even moeten uitleggen wat een vlamet nou is maar vind dit een prima woord en we weten wat ze er mee bedoelen... Vagijn was het vroeger bij ons thuis... Jongetjes en papas hebben gewoon een piemel en dat weten mn meiden ook wel
Wij noemen het beestje gewoon bij de naam , piemel dus in het geval van mijn stiefzoontje van 11 en bij Dennis wordt het straks in eerste instantie dus piemeltje. Mijn stiefzoontje die dus al min of meer wat voorlichting krijgt (op school zowel als bij ons) heeft het bij meisjes altijd over 'lusje'. Vraag me niet hoe hij eraan komt, maar dat blijven we dan maar gebruiken als we het erover hebben. Als meisjes geen meisjes meer zijn maar vrouwen snapt ie de meer gangbare termen als 'plasser' 'vagina' en 'k.ut' ook wel inmiddels, lol.
voor onze zoon is het gewoon piemel of plasser(vind ik mannelijk maar dat is denk ik net wat je gewend bent haha) en als we ooit een meid zouden krijgen dan zou ik het denk ik plassertje of plasgaatje noemen (zo werd dat bij ons vroeger genoemd) maar ik zou nooit flip oid zeggen, ik ken namelijk iemand die zo heet whaha en op veel basisscholen heb je ook flip de beer en poes, kutje en dat soort dingen vind ik ook echt niet fijn klinken voor een meisje dus dat zou ik ook nooit doen.
mijn zoontje heeft een piemel en zo wordt het ook genoemt. of piemeltje nu nog bij mijn dochter zij ik een keer "veeg je poes maar af"en toen zij ze "ik zie geen miauw". ze was toen nog erg klein maar besefte al snel dat ik het beter gewoon bij naam kon noemen. nu zijn het voorbillen zoals ze ze zelf genoemt heeft haha. kinderen verzinnen zo hun eigen woorden wel. zo zij ik een keer tegen me dochter "wat je zegt ben je zelf met je kont door de helft"zeg tze ja mam dat klopt heb voor en achter billen
Wij noemen het pielemuis.Het is een verbastering van piemeltje die hij zelf zo is gaan noemen en we hebben dat zo gehouden.
Vroeger toen wij nog klein waren had ik het altijd over een meutje....een keer was ik in het zwembad heel hard gevallen op me meutje toen moesten we naar het ziekenhuis en ik zeg zo (ik was 6) dokter ik ben op me meutje gevallen waarop de dokter antwoorde wat is nou een meutje......jah hier...aanwijzen natuurlijk.. maar nu noem ik het MIEPIE en bij jongen een PIEPIE en als ik ongi ben zeg ik altijd tegen me vriend: miepie heeft een griepie.... die houden we er maar in denk ik PIEPIE en MIEPIE..
Wij noemen het bij Milan gewoon piemel en bij Isabelle plasser. Maar Milan noemt 't bij Isabelle Pipo (geen idee hoe hij daar bij komt ) of kleine piemel, haha.
Grappige poll, ik heb zelf nog geen kindjes maar bij bij ons thuis vroeger en ook bij mijn 2 neefjes was het idd een piemel. Bij meiden is het anders, ik heb zelf idd plasser geleerd maar noem het bij mijn nichtjes altijd een doos.
Ik noem het bij een jongetje een piemeltje. En bij een meisje een piezemuis. Vraag me niet waarom, zo noemen wij het al van kleins af aan.
Bij ons vroeger was het altijd gewoon piemel, en voor een meisje was het altijd "tuttie". Zou het zo ook houden als ik zelf kinderen krijg.
wij noemen het pipi. ik zag net ook het woord pipi voorbij komen maar dan bij een jongen...angelina noemt het bij een jongen gewoon piemel
Hier gewoon vagina, soms plasser. Mijn jongste heeft het al ene tijdje door hoor, laatst stond ze te zingen in het badje buiten (toen we 1 dag leuk weer hadden haha): Ik sta te dansen in mijn vagina, in mijn blote vagina, tralalala in mijn blote vagina! Gelukkig hebben wij makkelijke buren die meteen in de lach schoten...ach, 't is toch ook gewoon een vagina denk ik dan maar
Ik noemde het vroeger plasbillen haha. Voor ons kindje gaat het bij een jongetje gewoon piemeltje heten en bij een meisje plassertje. Gewoon zoals het is en geen gekke benamingen.
thanx. is wel af en toe omschakelen als ik bij de kinderarts of con.bureau ben of bij vreemden om dan piemel te zeggen. Jennefer