hoe benoemen jullie dat nou??

Discussie in 'De lounge' gestart door Roes, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

ik benoem het geslachtsorgaan bij kinderen anders(bv flip/plassertje ect)

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ehh hier is het pieleke. ja weenie waarom eigenlijk....

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb dan wel geen zoon maar een dochter maar al mijn vriendinnen hebben wel een zoon en die noemen het allemaal piemeltje. Vindt ik ook voor een jongen eigenlijk ook niet zo moeilijk om er een 'naam' voor te bedenken. Het is een piemel en piemel is geen raar woord.

Voor een meisje vindt ik dat een stuk moeilijker, had het hier toevallig laatst nog met mijn moeder over, hoe zij dat nou deed bij mij en mijn zus. Onze dochter kent nu haar meeste lichaamsdelen namelijk wel en ze begrijpt nog niet wat ze 'van onder' heeft maar zo langzamer hand moeten we er toch een naam voor verzinnen. Wij hebben besloten dat we het maar een poesje noemen, zo noemde ik het vroeger ook. Dat is nog een net woord vindt ik en klinkt ook niet zo raar. Plassertje, fluit of iets vindt ik niet was. Mijn nichtje van 3 noemt het overigens haar trutje..

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Bij ons was het thuis altijd een plasser voor de jongens en een poesje voor de meisjes. Vooral van die laatste word ik licht onpasselijk.
    Als we een jongen zouden hebben zou het gewoon piemel(tje) zijn hier, voor een meisje ben ik er nog niet helemaal uit maar pipi lijkt me wel een goeie. Vagina klinkt zo volwassen, plasser is mannelijk voor mij (door vroeger dus) en de rest vind ik ordinair of jeukwoorden.

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Geen idee wat mijn ouders voor mijn broertje gebruikten eigenlijk, ik denk gewoon piemel. Ik had vroeger een kutje... heel raar vind ik, maar ja, mijn ouders waren hippies en dan kon dat blijkbaar gewoon.
    Mijn zoontjes hebben een piemel(tje). Ik dacht een poosje geleden nog dat het makkelijk was dat we geen dochters hebben, maar ik moet mijn eigen vagina toch ook benoemen als ze dat willen weten :) Ik denk dat het plasser wordt, zoals de meesten hier.
    Mijn oudste zoon weet al precies hoe het zit: als zijn luier af gaat zegt ie meteen piemel, bal en billen en wijst de juiste onderdelen aan! :D (ik heb trouwens balletjes gezegd toen hij ernaar vroeg, maakte die zelf bal van)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Vind het ook lastig, plassertje associeer ik met jongetjes hoor.

Voorkantje?

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    miepie :)

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier is het ook pipi:D maar dat heb ik er zelf van gemaakt;):)
    voor bij meisjes weet ik het nog niet, plassertje denk ik

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier heet het voor de jongens en papa gewoon piemel(tje) en voor mama plasser. Vind ik gewoon kindvriendelijke woorden die de lading dekken ;)

Zit er ook niet op te wachten dat hij keihard op straat 'vagina' en 'penis' gaat roepen :D zie hem er wel voor aan namelijk, hahaha

9. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

hier ook voor jongen piemel en plasser meisje.
    Onze zoon heeft er wel zelf pino van gemaakt, hij kan piemel niet uitspreken hahaha

10. Only me

Only me Niet meer actief

Ik zei vroeger altijd dat ik een "voorkont" had ;)

Maar bij mijn dochter noem ik het een tuttie.

Weet nog geen andere woordjes haha. Een jongen is gewoon een piemel.

11. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Hier ook gewoon een piemel en een plasser, mijn dochter noemde haar vagina eerst altijd billen, dat had ze zelf bedacht.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

:D Mijn dochter heet POM! :D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier is het gewoon piemel voor jongens en plasser voor meisjes. Zo was het bij ons vroeger ook.

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hier ook piemel bij jongens en onze meiden hebben dus een plasser.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Lol, die kan ik hier niet gebruiken, das mijn vaders koosnaampje voor mn zusje :D, dan krijgt dat wel een hele rare lading haha.

16. Loves

Loves Actief lid

19 jan 2009
    147
    0
    16
    brabant
    Ik weet dat mijn broer het bij zijn 2 meiden "plasbillen" noemt:D
    Ze hebben geen jongen:)

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Bij onze zoon is het pipi, dat is altijd al zo geweest. Nu hij ouder is en zijn voorhuidje los is, en hij die dus onder de douche schoon moet maken noemen wij zijn eikeltje "zijn mannetje".
    Bij onze dochter noemen wij het ook plassertje.

18. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje zegt piel(ie). Zo noemen we me zoontje trouwens ook kom piel ga je mee haha komt door ze nicht die is hem zo gaan noemen omdat ze elke x als hij verschoond moest worden vroeg wat is dat en dan zeiden wij een piel ze zegt ook niet gewoon zijn naam ze noemt hem altijd piel. en voor een meisje zou ik trut(je) gebruiken denk ik want dat zeggen mijn nichtjes ook en volgens mij is dat mij ook aangeleerd toen ik klein was.

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    OMG! :$ Ik hoor zo'n klein meisje al op kdv of zo vragen of iemand wil helpen haar TRUT(JE) af te vegen. :$

20. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    hoi, heet ze echt pom of is het een afkorting?

niks mis mee. een aparte naam en die van je zoon ook.
    maar in suriname is pom een gerecht/ ovenschotel.

jennefer

Deel Deze Pagina