recept taartje, masterchef australia van afgelopen vrijdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hallo..

weet iemand toevallig hoe dat taartje heet die ze afgelopen vrijdag in masterchef moesten maken?... de aflevering doet het niet op net5gemist.. en op de website van masterchef australia vind ik het ook niet...

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    chocolademoussetaart???

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Was het dit taartje of niet?

4. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee het was de alaska bomb taart toch?

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  6. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Succes ermee. Ziet er heerlijk uit!!!!

7. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ligt er ook een beetje aan welke masterchef australia.. zijn per dag 2 seizoenen op tv geloof ik.. ;)

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Volgens de website van Net5 zijn we bij aflevering 88 en in Australie zijn ze bij aflevering 84... beetje raar! (maakt de taart daar niet minder lekker om hoor ;))

9. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ja klopt,eentje begint om half 7 op net 5 en de ander begint om 7 uur op rtl 5:p

10. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    oh ja die zag er zo lekker uit. Ik heb ook gekeken bij het recept maar je hebt aardig wat nodig. maar hij lijkt me oooooooooo zo heerlijk

11. FairyLaughs

het was geen chocolade taartje..

volgens mij (dat wat ik ervan meegekregen heb)..
    had het taartje binnen 3 lagen.. (was een bol taartje).. zat fruit van binnen(tenminste ik zag iets roods).. en hij was van buiten afgesmeerd met witte creme...

maar ik wist niet dat er 2 seizoenen op tv waren.. dus ik ga even op rtl 5 kijken.. (had alleen op net 5 gekeken)

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Inderdaad de Alaska Bomb taartje was dat. Zelfgemaakt ijs van binnen en cake en aan de buitenkant besmeerd met ........ (naam kwijt) waarop de gasbrander is gezet. Heerlijk zag het eruit. Ik wil het misschien eens maken maar dan met gewoon kant en klaar ijs. Dan moet het toch al makkelijker zijn of niet?

13. FairyLaughs

ja dat was hem :d dankje !! ik ga eens even het recept opzoeken hihi.. en idd met kant en klaar ijs maken :p als ik zelf mijn ijs maak dan wordt hij er niet lekkerder op haha

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Het is idd alaska bomb

Kersensorbet met eromheen een laagje groosterde kokos, daaromheen kokosijs en dan een laag "sponge" ofwel cake ;) (kapsel ook wel in t nederlands genoemd) de bovenste laag was "merengue" wat eigenlijk de amerikaanse versie is van de schuimpjes die wel allemaal wel kennen alleen dan zachter gehouden, het is opgeklopt eiwit met suiker (in dit geval suikersiroop om het te laten glanzen)

Als ik goed opgelet heb tenminste! :D hihi

Deel Deze Pagina