hallo.. weet iemand toevallig hoe dat taartje heet die ze afgelopen vrijdag in masterchef moesten maken?... de aflevering doet het niet op net5gemist.. en op de website van masterchef australia vind ik het ook niet...
Volgens de website van Net5 zijn we bij aflevering 88 en in Australie zijn ze bij aflevering 84... beetje raar! (maakt de taart daar niet minder lekker om hoor )
oh ja die zag er zo lekker uit. Ik heb ook gekeken bij het recept maar je hebt aardig wat nodig. maar hij lijkt me oooooooooo zo heerlijk
het was geen chocolade taartje.. volgens mij (dat wat ik ervan meegekregen heb).. had het taartje binnen 3 lagen.. (was een bol taartje).. zat fruit van binnen(tenminste ik zag iets roods).. en hij was van buiten afgesmeerd met witte creme... maar ik wist niet dat er 2 seizoenen op tv waren.. dus ik ga even op rtl 5 kijken.. (had alleen op net 5 gekeken)
Inderdaad de Alaska Bomb taartje was dat. Zelfgemaakt ijs van binnen en cake en aan de buitenkant besmeerd met ........ (naam kwijt) waarop de gasbrander is gezet. Heerlijk zag het eruit. Ik wil het misschien eens maken maar dan met gewoon kant en klaar ijs. Dan moet het toch al makkelijker zijn of niet?
ja dat was hem :d dankje !! ik ga eens even het recept opzoeken hihi.. en idd met kant en klaar ijs maken als ik zelf mijn ijs maak dan wordt hij er niet lekkerder op haha
Het is idd alaska bomb Kersensorbet met eromheen een laagje groosterde kokos, daaromheen kokosijs en dan een laag "sponge" ofwel cake (kapsel ook wel in t nederlands genoemd) de bovenste laag was "merengue" wat eigenlijk de amerikaanse versie is van de schuimpjes die wel allemaal wel kennen alleen dan zachter gehouden, het is opgeklopt eiwit met suiker (in dit geval suikersiroop om het te laten glanzen) Als ik goed opgelet heb tenminste! hihi