Hallo UWV team! Ik ben er krap twee weken achter dat ik zwanger ben (nu ongeveer 6 1/2 week). Dit is natuurlijk nog erg kort, maar wel al de tijd dat ik echt ontzettend moe ben als ik weer een dag gewerkt heb. Bij ons op het werk wordt er regelmatig over gewerkt, deze uren bovenop mijn normale werkdag vallen me erg zwaar. Maar ik vind het erg moeilijk om nu al te zeggen dat ik naar huis ga en de andere mensen van mijn team moet laten zitten. Dat zit niet in mijn aard en de helft van de mensen weet ook niet dat ik zwanger ben. Hoe pak ik dit op? Ik kan goed met mijn manager erover praten (hem heb ik wel al ingelicht), maar mijn supervisor is een ander verhaal (hij weet het ook). Ik ben gewoon bang dat het een beetje wordt afgedaan als; ach joh, stel je niet aan. Misschien hebben jullie tips voor mij hoe ik het beste zo'n gesprek kan aanpakken? Alvast bedankt! Daniëlle
Beste Edge, Je vraagt om tips voor het gesprek met je supervisor over de (over)uren die je werkt. UWV Webcare Team is niet bevoegd om je te adviseren hier over. Ik adviseer je op internet te zoeken naar artikel 4:5 t/m 4:8 van de Arbeidstijdenwet. Hierin staan de bepalingen voor zwangere werkneemsters. Je kunt dit dan misschien als uitgangspunt gebruiken voor je gesprek. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare