Wat doen jullie pubers in hun vrije tijd?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mosterd, 11 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mosterd

    mosterd Actief lid

    7 okt 2013
    290
    86
    28
    Mijn 13 jarige puber hangt in zijn vrije tijd achter de Playstation of de telefoon.
    Echt andere hobby's heeft hij niet.
    Af en toe spreekt hij af met iemand van school, maar ook dan wordt het gamen.

    Wat doen jullie pubers?
     
  2. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.168
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon van 13 gamed als hij van school komt tot het avondeten (van 15.30 tot 17.30)
    Na het avondeten maakt hij huiswerk en leert voor zijn proefwerken
    Is er nog tijd over dan speelt hij met zijn broertje
    Ik denk dat hij 2 keer per week fysiek met zijn vrienden van de middelbare school afspreekt na schooltijd en dan gaan ze vaak naar de stad of het skatepark
    Op zaterdag gamed hij even de ochtend en in de middag spreekt hij af met zijn 2 vrienden van de lagere school. Dan gaan ze ook vaak naar het skatepark maar spelen ook wel op de PlayStation
    Op zondag doen we naast het huiswerk dingen met het gezin
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Bijna hetzelfde als die van jou:D
    Doordeweeks uit school doet hij eerst het maak-huiswerk, daarna gaat hij gamen tot we gaan eten. Na het eten doet hij het leer-huiswerk.
    Hij sport 3x in de week met zijn teamsport. En hij doet zelf 3x in de week zelf krachttraining met onze eigen gewichten, volgens een zelfbedacht schema.
    Helaas spreekt hij op dit moment helemaal niet af, hij heeft nog niemand gevonden op zijn nieuwe school om mee af te spreken.
    Een enkele keer gaat hij tekenen. Lezen doet hij ook wel afentoe. Een film kijken. Verder veel gamen en telefoon dus.
     
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Na school met vrienden in het winkelcentrumpje bij school hangen. En zodra hij thuiskomt huiswerk maken en leren en dan tot het eten gamen (das vaak niet zo heel lang) eb na het eten weer. Het liep de spuigaten uit, dus we hebben nu afgesproken dat hij elke dag ook een uurtje iets anders gaat doen. Dat is dan meestal een spel met zijn broertje of zusje, trampoline springen, crossen op de triker buiten. En als er niemand een spel wil doen en het regent dan toch maar op zijn telefoon. Ik heb me er bij neergelegd dat het er bij hoort.
     
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.477
    6.165
    113
    De ene week spreekt ze elke dag met vriendinnen af. De andere week is ze elke dag thuis. Heel wisselend hier. Huiswerk maakt ze grotendeels op school. Soms moet ze smiddags of savonds nog wat leren.
    Ze traint 2x in de week ruim een uur, en op zaterdag een wedstrijd. Ze heeft nu een bijbaan op zaterdag. En verder is ze uit te rekenen met een telefoon in de hand en AirPods in haar oren.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hangen/chillen onder het genot van filmpjes, muziek en gamen. Oftewel: heel weinig. :|
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  7. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.474
    3.152
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier veelal hetzelfde -gamen = netflixen/youtuben/tiktok filmpjes kijken , soms wat lezen, vaker verhaaltjes luisteren - máár: momenteel is nogal aan het knutselen met hout in de schuur. Dus dat is wel echt leuk om te zien. Projectjes als het ware.... Eerst een kistje getimmerd waar dan een bos scene in komt zeg maar... en nu is ze bezig met een richtingwijzer; dit idee, maar dan anders;
    [​IMG]

    Verder krijgt ze voor 5 december dit boekje:
    [​IMG]

    het zakmes heeft ze al een tijdje.... dus ik hoop en denk dat ze daar ook wel momentjes mee gaat vullen.
     
  8. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    946
    1.673
    93
    Nederland
    Hangen, heel veel eten, gamen, hangen met vrienden en dan heel veel samen eten, sporten in de gym, mij vervelen en deze week zijn ze hun kamers zelf aan het verven. En dat gaat echt verrassend goed :roflmao::thumup:
    De oudste gaat 3 dagen per week naar huiswerk begeleiding en die is ook echt kapot door de weeks ( 4 havo )
     
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Vooral gamen en heel veel eten. In het weekend ook regelmatig met vrienden afspreken om te voetballen (dus buiten zijn eigen voetbaltraining en wedstrijd om), een filmpje kijken met vrienden (natuurlijk weer gecombineerd met eten :|), naar de Mac of snackbar met vrienden en een enkele keer besluit meneer spontaan wat te bakken uit de koekjesbijbel.
    Ik zou hem het liefst zo min mogelijk achter een beeldscherm zien, maar je kan van een kind op de middelbare school natuurlijk niet verwachten dat ze nog met lego gaan spelen.
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    O ja, eten, dat gebeurt hier ook veel. :roflmao: Wel selectief: chips, kipcorn, wraps, broodjes bapao, enz. :roflmao:
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  11. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.815
    1.271
    113
    Mijn puber is bijna 15. Hij hangt met zijn vrienden ergens (althans meestal lopen ze, ze blijven niet op 1 plek aldus puber). Verder skateboarden, naar de gym en gamen.
     
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.203
    3.638
    113
    Zeuren en zooi maken
    Mijn oudste is eigenlijk altijd buiten met vrienden aan het rondhangen , rondrijden op scooters of winkelen of bij ons of iemand aan het chillen met een groep. In t weekend vaak feestjes.
    De jongste gamed, hangt buiten, gaat met vrienden voetballen of kijkt you tube.
    Alles het liefst in gezelschap van cola, chips en frikandel broodjes
     
  13. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.477
    5.135
    113
    Vrouw
    Lezen, YouTube filmpjes kijken, nieuws van over de hele wereld lezen, film kijken, duolingo, af en toe minecraft, switch of een ander spel dat hij dan doet met een vriend. Buiten een koek of af en toe een extra boterham eet hij niks extra. Er is alleen cola voor de vrijdagavond in huis. Eten zelf kopen doet hij ook nooit
     
  14. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Oh jaa de frikandelbroodjes. Wat een vreselijke uitvinding is dat als je op 300m van een appie woonto_O
    Deze vakantie hadden we een limiet op 2 in de week, anders waren ze ze elke dag gaan halen:confused:
     
  15. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.989
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Huiswerk maken, sporten (voetbal en wedstrijdzwemmen) met vriendin naar buiten... (rondlopen op t dorp, shoppen) en verder te veel bellen met vriendinnen.
     
  16. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Twee pubers in huis hier, die totaal verschillende dingen doen.
    Zoon: werken, fitness, met vrienden "chillen", rondje fietsen (naar de snackbar enzo aan zijn bankrekening te zien :roflmao:), gamen, soms koken/bakken

    Dochter: voetballen, voetballen, voetballen, en nog meer voetballen. Als ze niet aan het voetballen is: YouTube filmpjes kijken over voetbal :rolleyes:, bakken, met vriendinnen afspreken (dan doen ze vaak spelletjes en gewoon lekker kletsen enzo), met de hond wandelen
     
  17. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Na school gamen tot het eten, na het eten naar buiten met vrienden en als hij weer thuis is tot bedtijd weer gamen of op zijn telefoon. Ook nog 2 x per week 1,5 uur trainen (voetbal) maar verder vooral gamen en buiten hangen. En heel af en toe een keertje iets van huiswerk maken maar dat is sinds dit jaar ellende vanwege enorme lerarentekort dus amper lessen en huiswerk.
     
  18. GoldenClown

    GoldenClown Niet meer actief

    Dan heb je de legostad van mijn 16-jarige nog niet gezien, die beslaat momenteel 4 tafels.:p
    Zij is al wel weer een beetje uitgepuberd (hoop ik:oops:) maar heeft haar hobby's al wel een aantal jaar.

    Wat zij doet:
    Tekenen op papier en met tekenpen op computer, 1 tekening kan uren duren.
    Creatief bezig met klei etc
    Zelf potions maken
    Cosplayen
    Make up
    Lezen
    Podcasts luisteren
    Wandelen in het bos of buitengebied
    Gamen: animal crossing en kart op switch, minecraft en batman op computer.
    Films kijken thuis en in bioscoop (abonnement)
    Rondsnuffelen bij de kringloop om de hoek
    Bewust tijd besteden aan broertje van 7
    Musicalles
    Zangles
    Dit alles is wel ff genoeg naast een zeer intensieve mbo opleiding Inclusief reizen met ov. Ook ga ik regelmatig met haar op stap. Qua vrienden zit ze in een lastige fase nu middelbare school klaar is en ze net een week op een nieuwe opleiding zit, maar dat begint weer op te bouwen.
     

Deel Deze Pagina